.
Biznesa angļu valoda un lakoniska rakstība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.08.2024 16:00:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_125 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sniedze Vilde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 35 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 70 | ||||
Kopā kontaktstundas | 72 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rakstiskā komunikācija biznesā. Lakoniska rakstība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Produktivitāte un radošums | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Paštēla veidošana un netiķete | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Prezentāciju veidošana, publiska uzstāšanās un 'lifta runa' | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
5 | Līderības valoda | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
6 | Ideju ģenerēšanas/diskutēšanas tehnikas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Produkta koncepcija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Zīmola veidošana | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
9 | Komandas izveide; motivācija | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
10 | Darba intervijas | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
11 | Virzība tirgū un mārketinga plāns | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
12 | Klientu apkalpošana, lietišķā sarakste | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
13 | Komunikācija ar masu medijiem; Krīzes komunikācija | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
14 | Konstruktīva saziņa; debates | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
15 | Starpkultūru komunikācija | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
16 | Komunikācijas ētika | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
17 | Kopsavilkuma veidošana, kritiskā domāšana, medijpratība | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rakstiskā komunikācija biznesā. Lakoniska rakstība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Produktivitāte un radošums | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Paštēla veidošana un netiķete | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Prezentāciju veidošana, publiska uzstāšanās un 'lifta runa' | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Līderības valoda | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Ideju ģenerēšanas/diskutēšanas tehnikas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Produkta koncepcija | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Zīmola veidošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Komandas izveide; motivācija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Darba intervijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Virzība tirgū un mārketinga plāns | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Klientu apkalpošana, lietišķā sarakste | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Komunikācija ar masu medijiem; Krīzes komunikācija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
14 | Konstruktīva saziņa; debates | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Starpkultūru komunikācija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
16 | Komunikācijas ētika | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
17 | Kopsavilkuma veidošana, kritiskā domāšana, medijpratība | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgo darbu veic gan individuāli, gan grupās: gatavo prezentācijas, veic rakstiskos uzdevumus, sagatavo aptaujas anketas, preses konferences jautājumus, raksta ziņojumus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva piedalīšanās nodarbībās; laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; mutisko atbilžu kvalitāte; sagatavotas un sniegtas prezentācijas, atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude. Kursa beigās rakstisks un mutisks (prezentācija) eksāmens. Rakstiskajā daļā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne, rakstu valodas lietojums. Prezentācijā studenti demonstrē savas runāšanas prasmes un vispārējo izpratni: gatavo monologu (apkopojot informāciju, izsakot viedokli) un dialogu (jautājot/atbildot uz jautājumiem). Gala vērtējums tiek aprēķināts: Obligātie pārbaudījumi – gala projektu prezentācijas – 70%; Citi pārbaudījumi (darbs semināros, e-studiju uzdevumi, mājas uzdevumi) – 10%; Eksāmens – 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • zinās ekonomikā un uzņēmējdarbībā visbiežāk izmantojamos terminus studiju un turpmākā darba mērķiem, atpazīs un reproducēs apgūto leksiku profesionālā vidē, komunicējot ar klientiem, darījumu partneriem, atšķirs lietišķo/darījumu valodas stilu, atradīs sev vajadzīgo rakstisko un mutisko informāciju. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • iegūt informāciju un izteikt savu viedokli, izmantojot apgūto terminoloģiju, • izskaidrot galvenos jēdzienus biznesa terminoloģijā un praktiski tos lietot, • sastādīt reklāmtekstus, rakstīt ziņojumus, lietišķas vēstules un kopsavilkumus, • sagatavot un sniegt prezentācijas, • uzstāties sapulcēs, izteikt priekšlikumus ētiskā, konstruktīvā un pārliecinošā veidā, • komunicēt ar medijiem, • piedalīties debatēs. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju profesionālās komunikatīvās situācijās, kā arī rakstveidā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Market Leader. Intermediate, Upper-intermediate, Advanced. D.Cotton, Longman, 2011 | ||||||||
2 | Intelligent Business, Intermediate, Upper-intermediate Level. T. Trappe, Longman, 2009 | ||||||||
3 | BEC Vantage Masterclass. N.O’Drisco, Oxford University Press, 2008. | ||||||||
4 | Business English Handbook, Advanced. Paul Emmerson, Macmillan, 2007. | ||||||||
5 | English for Business Studies. Ian MacKenzie, Cambridge University Press, 2006. | ||||||||
6 | Practical Presentation Skills: Authenticity, Focus & Strength. Brandt Johnson, Nicolas Brealey. Publishing, 2019 | ||||||||
7 | New Business Matters. Mark Powell, Thomson, 2004. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Longman Business English Dictionary. Pearson Longman, 2007. | ||||||||
2 | BEC Vantage, Books 1, 2, 3, 4. Cambridge University Press, 2009 | ||||||||
3 | BEC Higher, Books 1, 2, 3, 4. Cambridge University Press, 2009 | ||||||||
4 | Powerhouse, Upper Intermediate. Davids Evans, Pearson, 2000. | ||||||||
5 | Business Grammar Builder. Paul Emmerson, Macmillan, 2004 | ||||||||
6 | Oxford Business English Grammar and Practice. Michael Duckworth, Oxford University Press, 2002. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.harvardbusinessreview.com | ||||||||
2 | www.forbes.com | ||||||||
3 | www.ft.com | ||||||||
4 | www.economist.com | ||||||||
5 | www.accel-team.com | ||||||||
6 | www.thetimes.co.uk |