.
Specializētā angļu valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.08.2024 08:53:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_143 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Citas ekonomikas un uzņēmējdarbības apakšnozares | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Zakutajeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas un prasmes vidējā B1/B2 līmenī, atbilstoši Eiropas valodu pamatsistēmai. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
4 | Konkurence un uzņēmuma stratēģija. Instrumenti uzņēmuma un tā vides analīzei: SVID, STEPL, Maikla Portera dimants. Uzņēmuma konkurējošā priekšrocība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Riska novēršana. Efektīva krīzes komunikācija. Krīzes pārvarēšana un ilgtspējīga attīstība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Pilsonība un migrācija. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Personu un sabiedrības drošība. Noziedzības apkarošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Izlūkošana un pretizlūkošana organizētās un ekonomiskās noziedzības apkarošanai. Valsts robežas aizsardzība. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Civilā aizsardzība, ugunsdrošība, glābšana. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadīšana studiju kursā. Korporatīva komunikācija. Korporatīvā tēla veidošana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Līderība un motivācija. Emocionālā inteliģence. Komanda un komandas izveide. Personīgā attīstība: kā uzlabot savas karjeras iespējas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Biznesa kultūras dimensijas: augsta un zema konteksta kultūras. Uzņēmuma kultūra. Biznesa ētika. Korporatīvā sociālā atbildība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Konkurence un uzņēmuma stratēģija. Instrumenti uzņēmuma un tā vides analīzei: SVID, STEPL, Maikla Portera dimants. Uzņēmuma konkurējošā priekšrocība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Riska novēršana. Efektīva krīzes komunikācija. Krīzes pārvarēšana un ilgtspējīga attīstība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Pilsonība un migrācija. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Personu un sabiedrības drošība. Noziedzības apkarošana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Izlūkošana un pretizlūkošana organizētās un ekonomiskās noziedzības apkarošanai. Valsts robežas aizsardzība. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Civilā aizsardzība, ugunsdrošība, glābšana. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgo darbu veic gan individuāli, gan grupās: gatavo prezentācijas, veic rakstiskos uzdevumus, sagatavo aptaujas anketas, preses konferences jautājumus, raksta ziņojumus, strādā ar angļu – angļu skaidrojošajām vārdnīcām, meklējot terminus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva piedalīšanās nodarbībās; laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; mutisko atbilžu kvalitāte; sagatavotas un sniegtas prezentācijas, atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude. Kursa beigās rakstisks un mutisks (prezentācija) eksāmens. Rakstiskajā daļā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne, rakstu valodas lietojums. Prezentācijā studenti demonstrē savas runāšanas prasmes un vispārējo izpratni: gatavo monologu (apkopojot informāciju, izsakot viedokli) un dialogu (jautājot/atbildot uz jautājumiem). Gala vērtējums tiek aprēķināts: Obligātie pārbaudījumi – 1. motivējoša runa, 2. uzņēmuma SVID analīze, 3. ziņojums par novatorisku produktu/pakalpojumu vai pārvaldības procesu, 4. augsta/zema konteksta kultūru jēdziens, 5. līderības īpašības un Emocionālās inteliģences pētījums un datu prezentācija, 6. Hārvarda Biznesa pārskata raksta kopsavilkums, 7. ziņojums par klientu apmierinātību, 8. krīzes komunikācijas konferences simulācija, 9. biznesa ētikas/korporatīvās sociālās atbildības prezentācija, 10. uzņēmuma KSA ziņojums interneta mājas lapai – 50%. Citi pārbaudījumi (darbs auditorijā: lomu spēles, biznesa situāciju analīzes, akadēmiskā rakstīšana) – 20%. Gala pārbaudījums (krīzes situācijas analīze, prezentācija un rakstiska uzņēmuma pārskata iesniegšana) – 30%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • zinās ekonomikā, uzņēmējdarbībā un tiesību zinātnē visbiežāk izmantojamos terminus studiju un turpmākā darba mērķiem; • atpazīs un reproducēs apgūto leksiku profesionālā vidē, komunicējot ar klientiem, darījumu partneriem; • atšķirs lietišķo/darījumu valodas stilu, atradīs sev vajadzīgo rakstisko un mutisko informāciju. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • pratīs iegūt informāciju un izteikt savu viedokli, izmantojot apgūto terminoloģiju; • izskaidrot galvenos jēdzienus biznesa un juridiskā terminoloģijā un praktiski tos lietot; • rakstīt anotācijas, uzņēmuma pārskatus, lietišķas vēstules; • sagatavot un sniegt prezentācijas; • uzstāties sapulcēs, izteikt priekšlikumus, piekrist vai nepiekrist citu viedoklim. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs brīvi sazināties, rakstīt, lasīt, strādāt un uzstāties angļu valodā, saprotot un lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus. Tajā skaitā studējošiei pratīs argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās nozares vai profesionālās jomas aspektiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Business Result: Advanced. Student's book / Kate Baade, Christopher Holloway, Jim Scrivener & Rebecca Turner; with additional material by Gareth Davies, Andrew Shouler, Chris Speck & Shaun Wilden., 2019. | ||||||||
2 | Market leader: intermediate business English course book / David Cotton, David Falvey, Simon Kent. 2019. | ||||||||
3 | Intelligent Business, Intermediate, Upper Intermediate, T. Trappe, Longman, 2019. | ||||||||
4 | Introduction to International Legal English, A. Krois-Lindner, M. Firth, Cambridge University Press 2021. | ||||||||
5 | Market leader: Upper intermediate business English course book / David Cotton, David Falvey, Simon Kent. 2020. | ||||||||
6 | Business Result: Upper-intermediate. Student's book with online practice / Michael Duckworth, John Hughes & Rebecca Turner., 2021. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Professional English in Use. Law, G. D. Brown, S. Rice, Cambridge University Press, 2020. | ||||||||
2 | Business Vocabulary in Use, Intermediate, Advanced, B. Mascull, Cambridge University Press, 2021. | ||||||||
3 | English for Business Studies, I. MacKenzie, Cambridge University Press, 2019. | ||||||||
4 | New Insights into Business, student’s book, workbook, G. Tullis, T. Trappe, Longman 2019. | ||||||||
5 | New Business Matters, course book, workbook, M. Powell, Thomson, 2018. | ||||||||
6 | Business English Handbook, Advanced, P. Emmerson, Macmillan, 2021. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | https://hbr.org/ | ||||||||
2 | www.forbes.com | ||||||||
3 | www.ft.com | ||||||||
4 | ww.economisdt.com | ||||||||
5 | www.thetimes.co.uk | ||||||||
6 | https://www.iem.gov.lv/en/ministry-interior |