.
Sociālā darba terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:31:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_147 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Svetlana Muhejeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kursa prasības; efektīvas prezentācijas vērtēšanas kritēriji; sociālā darba pamati; pacienta stāvokļa objektīvs novērtējums | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Kopsavikuma rakstīšana; autora argumentācijas izpratne; noderīgs vārdu krājums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Slimību simptomi un pazīmes; anamnēzes ievākšana; labklājības valsts | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Bērnu labklājība; grūtniecība un dzemdības | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Mājas lasīšanas prezentācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kursa prasības; efektīvas prezentācijas vērtēšanas kritēriji; sociālā darba pamati; pacienta stāvokļa objektīvs novērtējums | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Kopsavikuma rakstīšana; autora argumentācijas izpratne; noderīgs vārdu krājums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Slimību simptomi un pazīmes; anamnēzes ievākšana; labklājības valsts | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Bērnu labklājība; grūtniecība un dzemdības | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Mājas lasīšanas prezentācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais un pāru darbs - prezentāciju sagatavošana, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana; kopsavilkumu rakstīšana izmantojot dotos teksta izveides principus, studiju kursa novērtējuma aizpildīšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | - Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte; - Prezentācija; Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopojums, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana). - Divi kontroldarbi apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude; - Kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no zinātniska raksta vai zinātniskas prezentācijas kopsavilkuma rakstīšanas. - Gala atzīme tiek aprēķināta, pamatojoties uz testa rezultātiem (56%), prezentācijas rezultātu (28%) un eksāmena rezultātu (16%) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: - atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; - nosauks sociālā darba jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; - aprakstīs dažādas ar sociālā darba jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: - atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos sociālā darba jomā; - izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; - sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; - atstāstīt teksta vispārējo saturu un atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā, studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Cooper, M. G., Lesser, J. G. Clinical Social Work Practice. An Integrated Approach | ||||||||
2 | Glendining, E. H., Holmstrom, B. English in Medicine. CUP. Cambridge, 2005 | ||||||||
3 | Glendining, E. H., Howard, R. Professional English in Use Medicine. CUP. Cambridge, 2005 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Alison, Pohl. Test your Professional English. Penguin English, 2003 | ||||||||
2 | Dr. Stephen Carrol. The Complete Family Guide to Healthy Living. DK Publishing, INC 1996 | ||||||||
3 | Chabner, D. E. The Language of Medicine. W. B. Saunders Company, Philadelphia 2001 | ||||||||
4 | Hepworth, D. H., Rooney, R. H., Larsen, J. A. Direct Social Work Practice. Theory and Skills. Wardsworth Group, Pacific Grove, 2002 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The New Social Worker online; www.socialworker.com | ||||||||
2 | www.answers.com |