.
Profesionālās izaugsmes grupa
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.08.2024 16:01:37
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_105 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Elīna Akmane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju maģistrantiem iegūt pieredzi un apgūt dažādas metodes un tehnikas darbam grupā visās mākslu terapijas specializācijās un reflektēt par iegūto pieredzi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas rakstīšana. 2. Noslēguma eseja par pieredzi profesionālās izaugsmes grupā, balstoties uz pašrefleksiju no profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas. 3. Studiju kursa noslēgumā studentam ir jāveic studiju kursa novērtējums. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Dalība profesionālās izaugsmes grupu nodarbībās, saskaņā ar RSU studējošo reglamentu, ir obligāta. Ja kādu attaisnojošu iemeslu dēļ students nevar apmeklēt kādu no nodarbībām, studentam ir jāsazinās ar grupas nodarbības docētāju un jāvienojas par veidu kā atstrādāt neapmeklēto nodarbību. 2. Visa studiju kursa laikā studenta uzdevums ir fiksēt savu pieredzi, kas gūta profesionālās izaugsmes grupu nodarbībās, savā personīgajā profesionālās izaugsmes dienasgrāmatā. Dienasgrāmata netiek vērtēta, tomēr tā ir nozīmīgs atbalsts studentam, lai tas varētu veiksmīgi uzrakstīt noslēguma eseju. 3. Noslēguma eseja par pieredzi profesionālās izaugsmes grupā tiek vērtēta saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem: 1) esejā ir iekļauts pārskats par profesionālās izaugsmes grupā izvēlētajiem uzdevumiem savā specializācijā, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādi uzdevumi tika iekļauti grupu nodarbībās? Kāds, pēc manām domām, bija šo uzdevumu mērķis? Kādām pacientu/klientu grupām un kādam mērķim šos uzdevumus varētu piemērot? Kā šie uzdevumi varētu tikt modificēti, lai sasniegtu kādu mērķi ar vēl kādu pacientu/klientu grupu? 2) esejā ir iekļauts studenta pieredzes apraksts/pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās savā specializācijā, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādas mākslas terapijas tehnikas manā specializācijā tika izmantotas grupu nodarbībās? Kādas mākslas terapijas tehnikas no citas specializācijas es varētu izmantot/integrēt savā darbā, strādājot savā specializācijā? Kā es izjutu/pieredzēju dažādas mākslas terapijas tehnikas? Kā dažādu specializāciju mākslas terapijas tehniku iepazīšana un pieredzēšana man noderēs manā personiskajā un profesionālajā izaugsmē? 3) esejā ir iekļauta studenta pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kā es piedzīvoju darbošanos grupā? Ko es iemācījos par darba grupā specifiku? Kādus nozīmīgus grupas procesus es piedzīvoju un novēroju? Kā pieredze grupā noderēs manā personīgajā un profesionālajā izaugsmē? 4) esejā ir iekļauta studenta pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādus savas personiskās un profesionālās izaugsmes procesus varēju novērot? Kādas emocijas, izjūtas, sajūtas, pārdomas manī raisījās grupu nodarbību laikā un pēc tām? Kādas atklāsmes, pārsteigumus es pieredzēju grupu nodarbībās? Ar kādām grūtībām es saskāros grupu nodarbībās? 5) esejā ir integrēts teorētiskais pamatojums (grupu nodarbībās pieredzētais un esejā aprakstītais iespēju robežās ir jāpamato ar atsaucēm no literatūras (zinātniskajiem pētījumiem, grāmatām u.c. avotiem)). Par katru kritēriju iespējams iegūt 0 - 4 punktus: 0 punkti - kritērijs nav izpildīts, students nav sniedzis atbildes uz jautājumiem, nav veikta refleksija. 1 punkts - kritērijs vāji izpildīts, students ļoti vāji sniedzis atbildes uz jautājumiem (nedemonstrējot izpratni), ļoti vāja refleksija, nav vai ļoti vāji demonstrēta spēja integrēt teorētisko pamatojumu (nav pievienotas atsauces), aprakstot savu pieredzi. 2 punkti - kritērijs daļēji izpildīts, students daļēji sniedzis atbildes uz jābūtājumiem (demonstrē daļēju izpratni un/vai sniegtas atbildes uz mazāk kā 1/2 jautājumu), daļējas spējas reflektēt. 3 punkti - kritērijs gandrīz izpildīts, students sniedzis atbildes uz lielāko daļu jautājumu un demonstrē labu izpratni par piedzīvoto procesu, spēj reflektēt, students ir lasījis papildus literatūru un daļēji spējis integrēt teorētisko pamatojumu (ir vai daļēji ir pievienotas atsauces, atbilstoši vai daļēji noformētas APA stilā), aprakstot savu pieredzi. 4 punkti - kritērijs pilnībā izpildīts, students sniedzis atbildes uz visiem juatājumiem un demonstrē vispārēju izpratni par piedzīvoto procesu, lieliskas spējas reflektēt, students ir lasījis papildus literatūru un spējis integrēt teorētisko pamatojumu (ir pievienotas atsauces, atbilstoši noformētas APA stilā), aprakstot savu pieredzi. ! Tiek pieņemts, ka students, rakstot eseju, ievēro latviešu valodas gramatikas un pareizrakstības principus, tomēr, ja rakstu darbā ir daudz rakstības kļūdu, punktu skaits var tikt samazināts. Vērtējums veidojās: 20 punkti = 10 balles 19 punkti = 9 balles 18 punkti = 8 balles 17 punkti = 7 balles 16 punkti = 6 balles 14-15 punkti = 5 balles 12-13 punkti = 4 balles līdz 11 punkti = nav ieskaitīts Esejas garums 2-3 lapas | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zina, nosauc un izprot dažādas metodes un tehnikas katrā no mākslas terapijas specializācijām. Zina un izprot refleksijas un atgriezeniskās saites sniegšanas procesu. | ||||||||
Prasmes: | Analizē personisko pieredzi ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām. Reflektē par savu pieredzi, izjūtām, jūtām, domām un atklāsmēm saistībā ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām un grupas procesu. Sniedz atgriezenisko saiti kursabiedriem par kopīgo pieredzi ar mākslas terapijas metodēm un tehnikām dažādās mākslas terapijas specializācijās. | ||||||||
Kompetences: | Spēj izvēlēties atbilstošo metodi vai tehniku un, nepieciešamības gadījumā, to integrēt mākslas terapijas procesā. Analizē personisko pieredzi ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām. Reflektē par savu pieredzi, izjūtām, jūtām, domām un atklāsmēm saistībā ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām un grupas procesu. Sniedz atgriezenisko saiti kursabiedriem par kopīgo pieredzi ar mākslas terapijas metodēm un tehnikām dažādās mākslas terapijas specializācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sudraba, V., un Mārtinsone, K. (Sast.) (2019). Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. (Red.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. (Sast.) (2010). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. (Sast.) (2009). Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava. | ||||||||
4 | Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Arts Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone. | ||||||||
5 | Toseland, R.W. (2017). An Introduction to Group Work Practice. Harlow: Pearson | ||||||||
6 | DeLucia-Waack, J.L., Kalodner, C.R., & Riva, M.T. (Eds.) (2014). Handbook of Group Counseling and Psychotherapy. London: Sage. |