.
Maģistra darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.02.2024 11:41:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_261 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 12.00 | ECTS: | 18.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sanita Šuriņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi "Pētījuma metodoloģija", "Maģistra darba izstrādes teorētiskie un metodoloģiskie pamati". | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot maģistrantu izpratni par pētniecību, ņemot vērā ētiskos aspektus, patstāvīgi izstrādāt maģistra darbu, ietverot pētījuma aktualitāti un problēmu, teorētisko pamatojumu un pētījuma realizēšanas metodi, aprakstot iegūtos pētījuma rezultātus, no tiem izrietošos secinājumus un izvērtējot veiktā pētījuma zinātnisko stiprumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | RSU Maģistra darba nolikums un ieteikumi Maģistra darba izstrādei. Maģistra darba aizstāvēšanas kārtība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana. | Lekcijas | 8.00 | auditorija | |||||
3 | Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Izstrādāt maģistra darbu, aizpildīta studiju kursa novērtēšanas anketa. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Atbilstoši dokumentiem "Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās" (https://www.rsu.lv/sites/default/files/book_download/noradi…) un RSU Nolikumam par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba, bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu" (https://www.rsu.lv/sites/default/files/imce/Dokumenti/Nolik…). Lai studentu pielaistu pie maģistra darba aizstāvēšanas, nepieciešams: 1. Aktīva dalība nodarbībās, saskaņa ar izstrādājamā darba aktualitātēm un tēmu. 2. Izstrādātā darba priekšaizstāvēšana: 1) E-studijās augšupielādēts Maģistra darba fails un darba vadītāja rakstiski izteikts akcepts tā virzīšanai uz aizstāvēšanu, 2) 7 min. gara prezentācija, kas sagatavota pēc sekojošas struktūras: 1. Titullapa i. Nosaukums, autora vārds, uzvārds ii. Vadītāja vārds, uzvārds, akadēmiskais amats un/vai zinātniskais grāds iii. Konsultanta vārds, uzvārds, akadēmiskais amats un/vai zinātniskais grāds iv. Gads un vieta, kur darbs tiek aizstāvēts 2. Saturs – struktūra 3. Aktualitāte un problēma 4. Teorētiskais pārskats – galvenie koncepti 5. Mērķis un uzdevumi, un pētījuma jautājumi (saskaņoti ar uzdevumiem) vai hipotēze 6. Metode: dalībnieki, instrumentārijs, procedūra, kā ievēroti ētiskie apsvērumi 7. Rezultātu pārskats, kas strukturēts atbilstoši jautājumiem vai hipotēzei, diskusijas daļa un secinājumi. 8. Ētiskie apsvērumi. 9. Iegūtā atklājuma praktiskais pielietojums, pētījuma ierobežojumi un rekomendācijas nākotnes pētniekiem | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Maģistra darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Formulē pētniecības problēmjautājumus, atbilstoši tēmai, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izveido pētījuma teorētisko pamatojumu, izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodi, saskaņā ar ētikas normām veic pētījumu, apraksta pētījuma rezultātus un no tiem izrietošos secinājumus, izvērtē pētījuma zinātnisko stiprumu. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi veic pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu un prezentē to. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Šneidere, K. (red). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Aasheim, L.L. (2012). Practical clinical supervision for counselors: an experiential guide. New York, NY: Springer. | ||||||||
2 | Bernard, J.M., Goodyear R.K. (2014). Fundamentals of clinical supervision. Harlow: Pearson. | ||||||||
3 | Carol, H. (Ed.). (2006). Handbook of adult development and learning. Oxford: Oxford University Press. | ||||||||
4 | Carroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
5 | Copeland, S. (2005). Counselling supervision in organizations: professional and ethical dilemmas explored. London: SAGE. | ||||||||
6 | Cutcliffe, J.R., Fowler, J., & Hyrkas, K. (Eds). (2011). Routledge handbook of clinical supervision: fundamental international themes. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. | ||||||||
7 | Guest, G., Namely, E. E. & Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
8 | Leech, Nancy L. IBM SPSS for intermediate statistics : use and interpretation / Nancy L. Leech, Karen C. Barrett, and George A. Morgan. Fifth edition. New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2015 | ||||||||
9 | Mārtinsone, K. (sast.). (2012). Pieaugušo izglītība. Rīga: RaKa. | ||||||||
10 | Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
11 | Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKA. | ||||||||
12 | Kroplijs, A., Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
13 | Mārtinsone, K., Pipere A. (red.). (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKA. | ||||||||
14 | Pētniecības terminu ]skaidrojošā] vārdnīca (RSU, tiešsaistē). | ||||||||
15 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība. Teorija un prakse. Rīga: RaKa | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu |