Pārlekt uz galveno saturu

Pašizpēte

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.01.2022 15:28:28
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_274LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Personības psiholoģijaMērķauditorija:Zobārstniecība; Medicīnas pakalpojumi; Psiholoģija; Tiesību zinātne; Sabiedrības veselība; Sporta treneris; Klīniskā farmācija; Socioloģija; Pedagoģija; Sociālā antropoloģija; Politikas zinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Vadībzinātne; Tirgzinības un reklāma; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Dzīvās dabas zinātnes; Māszinības; Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne; Rehabilitācija; Ārstniecība; Medicīnas tehnoloģijas; Bioloģija; Veselības vadība; Komunikācijas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingūna Griškēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Attīstīt izpratni par psiholoģisko testēšanu un psiholoģiskās izpētes instumentāriju, tā veidiem, pielietošanas nosacījumiem un rezultātu interpretācijas specifiku, kā arī nodrošināt iespēju veikt pašizpētes uzdevumus dažādos projektos, tā sekmējot padziļinātu izpratni par sevi, balstoties uz iegūtajiem izpētes rezultātiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
2Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
3Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
4Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studenti prezentē pētījuma projektus vai pētniecisko ideju. Studenti izvēlas noteiktu skaitu psiholoģijas pētniecisko projektu, kuros vēlas piedalīties un veic pašizpēti. Studenti veic pašrefleksiju par pašizpētes rezultātiem un dalību pētnieciskajos projektos, sagatavo eseju un piedalās diskusijā.
Vērtēšanas kritēriji:
Piedalīšanās praktiskajās nodarbībās, prezentējot pētījuma projektu. Studenti veic pašizpēti un pašrefleksiju par rezultātiem. Studenti sniedz atgriezenisko saiti un piedalās diskusijā. • Darbi ir iesniegti laikā. • Darbi pilnībā atbilst pēc formas un satura.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Raksturo zinātniski pamatotas psiholoģiskās izpētes metodes un izpētes pamata etapus. Apraksta psiholoģiskās izpētes instrumentus. Plāno datu ieguvi pētījumā. Raksturo ētikas principus attiecībā uz psiholoģisko izpēti.
Prasmes:Prezentē pētījuma projektu un diskutē par to. Pielieto ētikas principus psiholoģiskās izpētes procesā. Izdara pamatotus secinājumus par izpētes rezultātiem. Reflektē par izpētes rezultātiem. Sadarbojas ar citiem studentiem. Veic pašizpēti. Sniedz atgriezenisko saiti.
Kompetences:Veic psiholoģisko izpēti savas kompetences ietvaros un apraksta iegūtos pašizpētes rezultātus. Pamatojoties uz psiholoģiskās izpētes rezultātiem, korekti sniedz atgriezenisko saiti. Veic pašrefleksiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Domino, G., & Domino, M. L. (2006). Psychological testing: An introduction.
2Urbina, S. (2014). Essentials of psychological testing.
3Fordham, M. (2002). Explorations into the self. Series: Library of Analytical Psychology. v.7. London: Routledge. Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)
Papildu literatūra
1Bram, A. (2013). Psychological testing and treatment implications: We can say more. Journal of Personality Assessment, 95(4), 319-331.
2Kline, T. (2005). Psychological Testing. Thousand Oaks: SAGE Publications.
3Shapiro, D. (2012). Theoretical value of psychological testing. Journal of Personality Assessment, 94(6), 558-562.
4Phillips, B., Thomas J., Plotkin, A., et.al. (2020). Creating Life Before Death Discover Your Amazing Self.
5Ebner, K., Soucek, R., Kauffeld, S. (2020). Incongruities between Values, Motives, and Skills: Exploring Negative Effects of Self-Exploration in Career Coaching
6Thole, S. P., Ramu, P. (2020). Design space exploration and optimization using self-organizing maps. Structural & Multidisciplinary Optimization. Vol. 62, Issue 3, p1071-1088. 18p.
Citi informācijas avoti
1RSU Psiholoģijas laboratorijas reģistrs. RSU Psychological Laboratory register
2Grant, Melva R., Butler, Brandon M. (2018). Why Self-Study? An Exploration of Personal, Professional, and Programmatic Influences in the Use of Self-Study Research. Studying Teacher Education, v14 n3 p320-330.