.
Pašizpēte
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.01.2022 15:28:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_274 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Personības psiholoģija | Mērķauditorija: | Zobārstniecība; Medicīnas pakalpojumi; Psiholoģija; Tiesību zinātne; Sabiedrības veselība; Sporta treneris; Klīniskā farmācija; Socioloģija; Pedagoģija; Sociālā antropoloģija; Politikas zinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Vadībzinātne; Tirgzinības un reklāma; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Dzīvās dabas zinātnes; Māszinības; Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne; Rehabilitācija; Ārstniecība; Medicīnas tehnoloģijas; Bioloģija; Veselības vadība; Komunikācijas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingūna Griškēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt izpratni par psiholoģisko testēšanu un psiholoģiskās izpētes instumentāriju, tā veidiem, pielietošanas nosacījumiem un rezultātu interpretācijas specifiku, kā arī nodrošināt iespēju veikt pašizpētes uzdevumus dažādos projektos, tā sekmējot padziļinātu izpratni par sevi, balstoties uz iegūtajiem izpētes rezultātiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
2 | Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
3 | Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
4 | Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti prezentē pētījuma projektus vai pētniecisko ideju. Studenti izvēlas noteiktu skaitu psiholoģijas pētniecisko projektu, kuros vēlas piedalīties un veic pašizpēti. Studenti veic pašrefleksiju par pašizpētes rezultātiem un dalību pētnieciskajos projektos, sagatavo eseju un piedalās diskusijā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Piedalīšanās praktiskajās nodarbībās, prezentējot pētījuma projektu. Studenti veic pašizpēti un pašrefleksiju par rezultātiem. Studenti sniedz atgriezenisko saiti un piedalās diskusijā. • Darbi ir iesniegti laikā. • Darbi pilnībā atbilst pēc formas un satura. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Raksturo zinātniski pamatotas psiholoģiskās izpētes metodes un izpētes pamata etapus. Apraksta psiholoģiskās izpētes instrumentus. Plāno datu ieguvi pētījumā. Raksturo ētikas principus attiecībā uz psiholoģisko izpēti. | ||||||||
Prasmes: | Prezentē pētījuma projektu un diskutē par to. Pielieto ētikas principus psiholoģiskās izpētes procesā. Izdara pamatotus secinājumus par izpētes rezultātiem. Reflektē par izpētes rezultātiem. Sadarbojas ar citiem studentiem. Veic pašizpēti. Sniedz atgriezenisko saiti. | ||||||||
Kompetences: | Veic psiholoģisko izpēti savas kompetences ietvaros un apraksta iegūtos pašizpētes rezultātus. Pamatojoties uz psiholoģiskās izpētes rezultātiem, korekti sniedz atgriezenisko saiti. Veic pašrefleksiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Domino, G., & Domino, M. L. (2006). Psychological testing: An introduction. | ||||||||
2 | Urbina, S. (2014). Essentials of psychological testing. | ||||||||
3 | Fordham, M. (2002). Explorations into the self. Series: Library of Analytical Psychology. v.7. London: Routledge. Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bram, A. (2013). Psychological testing and treatment implications: We can say more. Journal of Personality Assessment, 95(4), 319-331. | ||||||||
2 | Kline, T. (2005). Psychological Testing. Thousand Oaks: SAGE Publications. | ||||||||
3 | Shapiro, D. (2012). Theoretical value of psychological testing. Journal of Personality Assessment, 94(6), 558-562. | ||||||||
4 | Phillips, B., Thomas J., Plotkin, A., et.al. (2020). Creating Life Before Death Discover Your Amazing Self. | ||||||||
5 | Ebner, K., Soucek, R., Kauffeld, S. (2020). Incongruities between Values, Motives, and Skills: Exploring Negative Effects of Self-Exploration in Career Coaching | ||||||||
6 | Thole, S. P., Ramu, P. (2020). Design space exploration and optimization using self-organizing maps. Structural & Multidisciplinary Optimization. Vol. 62, Issue 3, p1071-1088. 18p. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | RSU Psiholoģijas laboratorijas reģistrs. RSU Psychological Laboratory register | ||||||||
2 | Grant, Melva R., Butler, Brandon M. (2018). Why Self-Study? An Exploration of Personal, Professional, and Programmatic Influences in the Use of Self-Study Research. Studying Teacher Education, v14 n3 p320-330. |