Pārlekt uz galveno saturu

Mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un starpdisciplinārā pieeja veselības aprūpes kontekstā II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.11.2023 14:00:28
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_315LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jeļena Koļesņikova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējās zināšanas maģistra līmenī.
Mērķis:
Padziļināt doktorantu izpratni par to, kā attīstīt sava promocijas darba tēmu, ņemot vērā mūsdienu psiholoģijas aktualitātes par aptauju izstrādi, adaptāciju un pielietošanu zinātniski pētnieciskā darbā, psiholoģisko palīdzību un atbalsta sniegšanu darbā dažādām klientu un pacientu grupām, kā arī veicināt doktorantu zinātniskās komunikācijas/zināšanu izplatīšanas prasmes prezentēt savu promocijas darbu, diskutēt un sniegt atgriezenisko saiti par tā rezultātiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Doktorants sagatavo īsu pārskatu par savu dalību un ieguldījumu pētniecības projektā/pasākumā, kurā piedalījies. Veicinot izpratni par to, kā attīstīt savu promocijas darbu mūsdienu psihologijas aktuālo tēmu ietvaros, doktorants piedalās zinātniskā projektā/pasākumā par promocijas darba tēmu, attīsta zinātniskās prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas mērķu sasniegšanai. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Doktorants var dokumentāli apstiprināt: dalību Nacionālos un/vai starptautiskos pētniecības projektos/pasākumos, starptautiskās zinātnieku apmaiņas programmās, kas atbilst promocijas darba tēmai.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošais spēs patstāvīgi analizēt un skaidrot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, veselības aprūpes kontekstā. Argumentēti diskutēt par sava promocijas darba tēmu.
Prasmes:Studējošais spēs patstāvīgi analizēt, sagatavot un prezentēt pētniecisko problēmu par sava promocijas darba tēmu, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem. Studējošais spēs diskusijā demonstrēt padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas tendencēm, tai skaitā veselības aprūpes kontekstā.
Kompetences:Studējošais spēs patstāvīgi izstrādāt un prezentēt konferencē pētījuma posmu par savu promocijas darbu, demonstrējot spēju patstāvīgi formulēt pētniecisku problēmu, sistemātiski un merķtiecīgi atlasīt jaunākos pētījumus, analizēt tos un diskutēt par tiem ar citiem pētniekiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1.
2Bender, M., & Adams, B. (Eds.). (2021). Methods and Assessment in Culture and Psychology (Culture and Psychology). Cambridge: Cambridge University Press.
3Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2.izd. RSU izdevniecība.
4Wright, A. J., Chávez, L., Edelstein, B. A., Grus, C. L., Krishnamurthy, R., Lieb, R., Wilson, M. (2020). Education and training guidelines for psychological assessment in health service psychology. American Psychologist
5Ārvalstu studentiem/For international students:
6American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1.
7Bender, M., & Adams, B. (Eds.). (2021). Methods and Assessment in Culture and Psychology (Culture and Psychology). Cambridge: Cambridge University Press.
8Wright, A. J., Chávez, L., Edelstein, B. A., Grus, C. L., Krishnamurthy, R., Lieb, R., Wilson, M. (2020). Education and training guidelines for psychological assessment in health service psychology. American Psychologist
Papildu literatūra
1American Psychological Association (2021). Science and Research: Information, resources, and support for researchers, educators, and students during COVID-19. American Psychological Association.
2John Rust, Michal Kosinski, & David Stillwell. (2021). Modern Psychometrics : The Science of Psychological Assessment: Vol. 4th edition. Routledge.
3Resnick, S. G., Oehlert, M. E., Hoff, R. A., & Kearney, L. K. (2020). Measurement-based care and psychological assessment: Using measurement to enhance psychological treatment. Psychological Services, 17(3), 233-237.
4Skrule, J. (2022). Psihiskā veselība Latvijā 2015.-2021.gadā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 18. izdevums. Rīga ISBN 978-9934-514-66-1
5Ārvalstu studentiem/For international students:
6American Psychological Association (2021). Science and Research: Information, resources, and support for researchers, educators, and students during COVID-19. American Psychological Association.
7John Rust, Michal Kosinski, & David Stillwell. (2021). Modern Psychometrics : The Science of Psychological Assessment: Vol. 4th edition. Routledge.
8Resnick, S. G., Oehlert, M. E., Hoff, R. A., & Kearney, L. K. (2020). Measurement-based care and psychological assessment: Using measurement to enhance psychological treatment. Psychological Services, 17(3), 233-237.
Citi informācijas avoti
1E-žurnāli un datubāzes/E-journals and databases: Scopus, Web of Science
2Atbilstoši promocijas darba tēmai/According to the topic of the thesis