.
Mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un starpdisciplinārā pieeja veselības aprūpes kontekstā II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.11.2023 14:00:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_315 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jeļena Koļesņikova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējās zināšanas maģistra līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt doktorantu izpratni par to, kā attīstīt sava promocijas darba tēmu, ņemot vērā mūsdienu psiholoģijas aktualitātes par aptauju izstrādi, adaptāciju un pielietošanu zinātniski pētnieciskā darbā, psiholoģisko palīdzību un atbalsta sniegšanu darbā dažādām klientu un pacientu grupām, kā arī veicināt doktorantu zinātniskās komunikācijas/zināšanu izplatīšanas prasmes prezentēt savu promocijas darbu, diskutēt un sniegt atgriezenisko saiti par tā rezultātiem. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Doktorants sagatavo īsu pārskatu par savu dalību un ieguldījumu pētniecības projektā/pasākumā, kurā piedalījies. Veicinot izpratni par to, kā attīstīt savu promocijas darbu mūsdienu psihologijas aktuālo tēmu ietvaros, doktorants piedalās zinātniskā projektā/pasākumā par promocijas darba tēmu, attīsta zinātniskās prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas mērķu sasniegšanai. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Doktorants var dokumentāli apstiprināt: dalību Nacionālos un/vai starptautiskos pētniecības projektos/pasākumos, starptautiskās zinātnieku apmaiņas programmās, kas atbilst promocijas darba tēmai. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais spēs patstāvīgi analizēt un skaidrot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, veselības aprūpes kontekstā. Argumentēti diskutēt par sava promocijas darba tēmu. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais spēs patstāvīgi analizēt, sagatavot un prezentēt pētniecisko problēmu par sava promocijas darba tēmu, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem. Studējošais spēs diskusijā demonstrēt padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas tendencēm, tai skaitā veselības aprūpes kontekstā. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais spēs patstāvīgi izstrādāt un prezentēt konferencē pētījuma posmu par savu promocijas darbu, demonstrējot spēju patstāvīgi formulēt pētniecisku problēmu, sistemātiski un merķtiecīgi atlasīt jaunākos pētījumus, analizēt tos un diskutēt par tiem ar citiem pētniekiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1. | ||||||||
2 | Bender, M., & Adams, B. (Eds.). (2021). Methods and Assessment in Culture and Psychology (Culture and Psychology). Cambridge: Cambridge University Press. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2.izd. RSU izdevniecība. | ||||||||
4 | Wright, A. J., Chávez, L., Edelstein, B. A., Grus, C. L., Krishnamurthy, R., Lieb, R., Wilson, M. (2020). Education and training guidelines for psychological assessment in health service psychology. American Psychologist | ||||||||
5 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
6 | American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1. | ||||||||
7 | Bender, M., & Adams, B. (Eds.). (2021). Methods and Assessment in Culture and Psychology (Culture and Psychology). Cambridge: Cambridge University Press. | ||||||||
8 | Wright, A. J., Chávez, L., Edelstein, B. A., Grus, C. L., Krishnamurthy, R., Lieb, R., Wilson, M. (2020). Education and training guidelines for psychological assessment in health service psychology. American Psychologist | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | American Psychological Association (2021). Science and Research: Information, resources, and support for researchers, educators, and students during COVID-19. American Psychological Association. | ||||||||
2 | John Rust, Michal Kosinski, & David Stillwell. (2021). Modern Psychometrics : The Science of Psychological Assessment: Vol. 4th edition. Routledge. | ||||||||
3 | Resnick, S. G., Oehlert, M. E., Hoff, R. A., & Kearney, L. K. (2020). Measurement-based care and psychological assessment: Using measurement to enhance psychological treatment. Psychological Services, 17(3), 233-237. | ||||||||
4 | Skrule, J. (2022). Psihiskā veselība Latvijā 2015.-2021.gadā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 18. izdevums. Rīga ISBN 978-9934-514-66-1 | ||||||||
5 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
6 | American Psychological Association (2021). Science and Research: Information, resources, and support for researchers, educators, and students during COVID-19. American Psychological Association. | ||||||||
7 | John Rust, Michal Kosinski, & David Stillwell. (2021). Modern Psychometrics : The Science of Psychological Assessment: Vol. 4th edition. Routledge. | ||||||||
8 | Resnick, S. G., Oehlert, M. E., Hoff, R. A., & Kearney, L. K. (2020). Measurement-based care and psychological assessment: Using measurement to enhance psychological treatment. Psychological Services, 17(3), 233-237. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | E-žurnāli un datubāzes/E-journals and databases: Scopus, Web of Science | ||||||||
2 | Atbilstoši promocijas darba tēmai/According to the topic of the thesis |