Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģija vides un veselības ilgtspējai

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2023 09:52:27
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_346LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PedagoģijaMērķauditorija:Vecmāšu zinības; Komunikācijas zinātne; Ārstniecība; Veselības vadība; Pedagoģija; Medicīnas pakalpojumi; Civilā un militārā aizsardzība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Rehabilitācija; Vadībzinātne; Māszinības; Dzīvās dabas zinātnes; Bioloģija; Sporta treneris; Klīniskā farmācija; Sociālā antropoloģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Tiesību zinātne; Psiholoģija; Politikas zinātne; Farmācija; Zobārstniecība; Uzņēmējdarbības vadība; Tirgzinības un reklāma; Tiesību zinātne; Socioloģija; Sabiedrības veselība; Medicīnas tehnoloģijas; Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aira Aija Krūmiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas zināšanas. Pamatzināšanas pedagoģijā.
Mērķis:
Paplašināt RSU dažādās studiju programmās studējošo zināšanas, prasmes un kompetenci par pedagoģijas nozīmi un lomu sabiedrības izglītošanā vides un veselības ilgtspējas jautājumos un problemātikā, kas saistīti ar vides izmaiņu ietekmi uz veselību un veselības sistēmu ietekmi uz vidi, lai ar mūsdienīgu pedagoģijas stratēģiju palīdzību integrētu tās savā profesionālajā darbā ar klientu/pacientu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģija un izglītība vides ilgtspējaiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Pedagoģija un izglītība, ilgtspējīgai veselības nodrošināšanai un saglabāšanaiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Veselības un ekosistēmu savstarpējā atkarība un saistība. Izglītojošā darba specifika, nozīme, praktiski risinājumiNodarbības3.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi, pedagoģijas, vides zinātnes un veselības aprūpes nozarēs – izstrādāt katras tēmas tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu (individuāli vai 2-3 studentu grupā). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
• Individuālā līdzdalība nodarbībās, diskusijās, grupu darbos (10%), patstāvīgo darbu prezentācijās (40%). • Izstrādātā ilgtspējīga veselības un vides izglītības koncepcija savas izvēlētās profesijas kontekstā un tās prezentācija (50%). Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums un iesaiste (10%); • visu katrā nodarbībā uzdoto praktisko darbu izpilde (40%) un izstrādātās ilgtspējīgas izglītības koncepcijas aizstāvēšana (50%). Pārbaudījuma / eksāmena vērtēšanas kritēriji: 1) zinātniskums – literatūras un informācijas avotu kvalitāte; 2) atbilstība tēmai (akcentēts vides un veselības ilgtspējas aspekts) un savai profesijai; 3) praktiskas lietojuma iespējas profesionālajā darbībā ar klientu/ pacientu/ auditoriju; 4) prasme sadarboties, strādāt komandā, reflektēt par savu veikumu un novērtēt kolēģa darbu; 5) korekts e-studijās iesniegto materiālu noformējums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Iegūst zināšanas un izpratni par pedagoģijas konceptu veselības un vides ilgtspējas kontekstā, vides un veselības problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, to saturu un nozīmi, kā arī ilgtspējas nozīmi un lomu sabiedrības dzīvē un veselības saglabāšanā.
Prasmes:Analizē un izvērtē vides un veselības problēmas, radoši izmanto pedagoģijas pieejas un instrumentāriju ilgtspējīgu risinājumu izstrādē un ieviešanā savā profesionālajā darbā. Izstrādā un aizstāv savu ilgtspējīgas izglītības koncepciju.
Kompetences:Izprot pedagoģijas nozīmību, kompetenti spriež par vides un veselības problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas un prasmes profesionālajā vidē. Demonstrē prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Kritiski un argumentēti meklē un īsteno starpdisciplināras (pedagoģija, vides un sabiedrības veselība, veselības aprūpe u.c.) pieejas. Mērķtiecīgi un patstāvīgi pilnveido savu profesionālo kompetenci.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Rui. N. (2022). Healthcare As a Universal Human Right: Sustainability in Global Health. Taylor & Francis Group.
2Education and Climate Change: The Role of Universities. (2020), ed. by Reimers, F.M. Springer International Publishing AG.
3Eugene, E. (2019). Teaching sustainability: modern challenges / Eugene Eteris. Mauritius: LAP Lambert Academic Publishing; Part 4. Goals and targets: solutions for teaching sustainability; Part 5. Educational challenges.
Papildu literatūra
1Koehn, P.H., Uitto, J.I. (2017). Universities and the Sustainable Development Future: Evaluating Higher-Education Contributions to the 2030 Agenda. Taylor & Francis Group.
2Sport, Performance and Sustainability. (2023). ed. by Svensson, D. et al. Taylor & Francis Group.
3Eugene, E., Sparitis O. (2022). Modern Educational Revolution: Challenges and Solutions. LAP Lambert Academic Publishing.
Citi informācijas avoti
1Latvijas ilgtspējīgas izglītības stratēģija līdz 2030.gadam.
2UNESCO Stratēģija par izglītību veselībai un labklājībai: ieguldīšana ilgtspējīgas attīstības mērķos.
3Challenges, opportunities and innovations in social work field education / edited by Ronnie Egan, Nicole Hill and Wendy Rollins. New Yor : Routledge, Taylor & Francis Group. (2021). xxi, 201 lpp. Routledge advances in social work.
4PLANETARY HEALTH - Planetary Health Alliance
5AMEE Consensus Statement: Planetary health and education for sustainable healthcare: Medical Teacher: Vol 43, No 3 (tandfonline.com)
6List of issues Medical Teacher (tandfonline.com)