.
Veselības vadības teorijas, prakses un pētniecības aktuālie jautājumi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VVDG_034 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Veselības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daiga Behmane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas vadībzinībās, veselības sistēmu uzbūvē un organizācijā, kvalitatīvajās un kvantitatīvajās pētniecības metodēs. | ||||||||
Mērķis: | Šī kursa mērķis ir sniegt pārskatu par veselības vadības teorētiskajiem aspektiem un iepazīstināt studējošos ar veselības vadības teorijas un pētniecības jaunākajām tendencēm, iegūt zināšanas par savam promocijas darbam aktuālajām attiecīgās jomas pētniecības tēmām un pieejām, attīstīt prasmes un kompetences veselības vadības probēmātisko jautājumu zinātniskai izpētei promocijas darba kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselības aprūpes vadības teorijas pārskats | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Organizatoriskās uzvedības izaicinājumi veselības aprūpes organizācijās | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Stratēģiskā plānošana veselības aprūpes organizācijās | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Cilvēkresursu vadība veselības aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Veselības aprūpes mārketings | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Veselības aprūpes kvalitātes vadība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Finansējums un izmaksu kontrole veselības aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Klīnisko procesu vadība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga zinātniskās literatūras un informācijas apkopošana, klasifikācija, sintēze un analīze. Diskusiju un prezentāciju sagatavošana. Gadījumu analīze, argumentācija, viedokļa noformulēšana un prezentēšana. Individuālā darba sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība lekcijās, praktiskajās nodarbībās un semināros – 50%; Individuālā zinātniski - praktiskā darba izstrāde – 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Doktoranti pārzina un pielieto aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas veselības vadības dažādās jomās, pārvalda veselības vadības zinātnes pētniecības metodoloģiju, mūsdienu pētniecības metodes un datu analītiskās metodes pētījuma mērķa sasniegšanai | ||||||||
Prasmes: | Doktoranti spēj risināt veselības vadības pētniecības uzdevumus veselības nozares un uzņēmumu līmenī, kritiski analizēt, klasificēt un sintezēt informāciju, patstāvīgi identificēt, formulēt un izskaidrot zinātniska pētījuma ideju, izvēlēties atbilstošas pētījuma mtodes, izstrādāt pētījuma plānu, kā arī plānot, izstrādāt un īstenot nacionāla un starptautiska rakstura zinātniskos projektus. | ||||||||
Kompetences: | Doktoranti identificē problēmu un piedāvā risinājumu veselības aprūpes vadībā zinātniskā līmenī, izvēloties piemērotas inovatīvas pētniecības metodes, pamato jaunas zinātniskās pētniecības pieejas, izstrādā oriģinālu pētījumu – promocijas darbu, sniedzot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā starpdisciplinārajā perspektīvā, kā arī izprot šo zināšanu pielietojumu praksē veselības vadības jomā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Buchbinder S.B., Nancy H., Shanks N.H., et al. (2021) Introduction to Health Care Management. 4th edition. Jones & Bartlett Learning, Canada | ||||||||
2 | Behmane D., Dudele A., Villerusa A., Misins J., et al. (2019) Health Systems in Transition: Latvia. The European Observatory on Health Systems and Policies | ||||||||
3 | Greer S.L., Wismar M., Figueras J. (2016) Strengthening health system governance: better policies, stronger performance. European Observatory on Health Systems and Policies | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Goodwin N., Sonola L., Thiel V., Kodner D. (2014) Coordinated care for people with complex chronic conditions. Key lessons and markers for success. The King’s Fund, London | ||||||||
2 | Heide I., et. al (2016) How to strengthen patientcentredness in caring for people with multimorbidity in Europe, Policy brief.22. the European Observatory on Health Systems and Policies, ISSN 1997-8073 | ||||||||
3 | WHO guidance on research methods for health emergency and disaster risk management | ||||||||
4 | Campbell S.M., Braspenning J., Hutchinson A., & Marshall, M.N. (2003) Research methods used in developing and applying quality indicators in primary care. BMJ (Clinical research ed.) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Health Systems and Policy Monitor (HSPM) |