.
Digitālās veselības pielietojums: veiksmīga izmaiņu ieviešana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 12:51:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VVDG_039 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Vadībzinātne; Sabiedrības veselība; Uzņēmējdarbības vadība; Rehabilitācija; Veselības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Olav Goetz | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vadībzinību pamati, datu apstrāde un analīze, excel pamatzīnāšanas. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kurss paredz augstas specializācijas zināšanu līmeņa, augstas sarežģītības prasmju apguvi un sarežģītu problēmu risinājumu apguvi veselības nozares digitālās transformācijas kontekstā. Augstās specializācijas līmenis nozīmē sarežģītu problēmu risinājumus veselības nozares pārmaiņu vadībā, izmantojot un atlasot datus, informāciju un digitālo saturu, analītisku iegūto zināšanu pielietojumu profesionālajā darbībā, izglītojot un vadot citus datu, informācijas un digitālā satura pārlūkošanā, meklēšanā un atlasīšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Datu atlase un izmantošana izmaiņu pārvaldībai veselības aprūpē | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
2 | Veselības aprūpes digitālā pārmaiņu vadība un risku pārvaldība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Biznesa procesu analīze, procesu vadība, modelēšana un simulācija | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Digitālās pārmaiņu vadības un komunikācijas ieviešana, izmaiņu ieviešanas stratēģijas izstrāde | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Patstāvīga zinātniskās literatūras apguve. • Informācijas iegūšana un analīze, datu prezentācija, aprēķini. • Gadījuma analīze, apraksts un prezentācija. • Grupu un individuālais darbs, rezultātu prezentācija. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Aktivitāte interaktīvo nodarbību laikā. • Individuālo un grupu uzdevumu kvalitatīva un savlaicīga iesniegšana. • Rakstiskā eksāmena atbilžu precizitāte. Studiju kursa kumulatīvo vērtējumu sastāda: 50% rakstiskā eksāmena vērtējums un 50% klases darbu un citu uzdevumu vērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | - Pārvaldīt veselības datu izmantošanu atsevišķu procesu ieviešanā veselības jomā, kā arī saistībā ar augstas veiktspējas skaitļošanas iespējām; - Zināt aprakstošās un prognostiskās veselības datu analīzes metodes un veselības datu vizualizācijas iespējas uz datiem balstītu lēmumu pieņemšanā, izmantojot modelēšanu un simulāciju; - Pielietot digitālās pārmaiņu vadības teorijas un koncepcijas, pārmaiņu vadības ideju un risinājumu ieviešanai veselības nozarē un uzņēmumos, tai skaitā saistībā ar lielo datu izmantošanu un mākslīgā intelekta pielietojumu datu apstrādē; - Pielietot simulācijas un modelēšanas metodes veselības jomas problēmu risināšanā ar dažādiem mijiedarbības faktoriem un izmaiņu satura veidošanā; - Piedāvāt jaunas idejas un risinājumus digitālo pārmaiņu vadībā veselības nozarē un digitālās komunikācijas risinājumu piedāvāšanā un ieviešanā, sarežģītu veselības nozares problēmu risināšanai. | ||||||||
Prasmes: | - Izprast un prast novērtēt svarīgu Digitālās veselības rīku lietderību; - Izprast veselības aprūpes iestāžu ekonomiku un to, kā digitālās veselības lietojumprogrammas un digitālo pārmaiņu vadība, kā arī riska pārvaldība varētu palīdzēt risināt veselības aprūpes pārvaldības problēmas un kā padarīt veselības aprūpes pakalpojumus efektīvākus; - Analizēt situācijas un atpazīt problēmas saistībā ar digitālo veselību un veselības pārvaldību un pamatot, vai un kā digitālās veselības metodes, kā arī riska novērtējums varētu būt noderīgi, lai pārvarētu šos šķēršļus; - Analizēt modelēšanas un simulācijas ieguvumus veselības aprūpē; - Izmantot noderīgus rīkus, piemēram, modelēšanu un simulāciju, izmantojot biznesa procesu modelēšanu; - Lietot digitālās izmaiņas un riska pārvaldību, problēmu risināšanā. | ||||||||
Kompetences: | - Izprast digitālo rīku un metožu izmantošanas potenciālu veselības aprūpē, lai atbalstītu veiksmīgu pārmaiņu ieviešanu; - Identificēt un risināt problēmas veselības aprūpē, izmantojot inovatīvas digitālās veselības koncepcijas, lietojumprogrammas un rīkus; - Izvēlēties atbilstošus digitālos veselības rīkus, lai uzlabotu vēlamo veselības aprūpes sistēmas vai iestādes procesu vai darbību, ieviešot veiksmīgas izmaiņas; - Atbalstīt procesu vadību, izvēloties un pielietojot konkrētas modelēšanas un simulācijas pieejas; - Paaugstināt veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas efektivitāti, risinot kompleksas veselības aprūpes problēmas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Banks, J. (2010). Discrete-event system simulation. 5. Auflage, Upper Saddle River, Pearson Prentice Hall. | ||||||||
2 | Rivas, Homero; Wac, Katarzyna. (2018). Digital Health: Scaling Healthcare to the World (Health Informatics). 1st ed. Springer. | ||||||||
3 | Law, A. M. (2015). Simulation modeling and analysis. 5. Auflage, Boston | ||||||||
4 | Dumas, Marlon, et.al. (2018). “Fundamen-tals of Business Process Management”. 2nd ed., Springer, Berlin | ||||||||
5 | Bhavnani, Sanjeev P.; Narula, Jagat; Sengupta, Partho P. (2016). "Mobile technology and the digitization of healthcare". European Heart Journal. 37 (18): 1428–38. | ||||||||
6 | Iyanna, Shilpa; Kaur, Puneet; Ractham, Peter; et.al. (2002). Digital transformation of healthcare sector. What is impeding adoption and continued usage of technology-driven innovations by end-users”. Journal of Business Research, Volume 153, Pages 150-161 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Miedany, Yasser El. (2017). "Telehealth and telemedicine: how the digital era is chang-ing standard health care". Smart Homecare Technology and TeleHealth. 4: 43–52. | ||||||||
2 | Merians, Alma S. et.al. (2002). "Virtual reality--augmented rehabilitation for patients following stroke. (Case Report)". Physical Therapy. 82 (9): 898–916. | ||||||||
3 | Digital Health Center of Excellence | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Institute of Digital Healthcare - University of Warwick | ||||||||
2 | ZHAW Digital Health Lab. |