.
Zobu protezēšana - klīnika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 14:24:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ZPK_028 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Stomatoloģija | Mērķauditorija: | Zobārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sintija Miļuna-Meldere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Zobu protezēšanas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 20, zpkrsu[pnkts]lv, +371 67456043 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi nokārtots studiju kurss Preklīnika zobu protezēšanā IV (ZPK_025). Sekmīgi nokārtots studiju kurss Zobu protezēšanas - klīnika (1.daļa) ZPK_028 (4.7.). Cilvēka anatomija, dentālā anatomija un kraniofaciālie aspekti, fizika un biomateriāli, profesionālā ētika, neatliekamā medicīniskā palīdzība, ergonomikas pamati, rentgenoloģija – radioloģija, normālā fizioloģija, mutes patoloģiju diagnostika, klīniskā farmakoloģija, preklīnika zobu protezēšanā un zobu tehnika. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt studentu iemaņas klīnikā, diagnosticējot mutes dobuma patoloģijas pacientam, izmantojot modernas un mūsdienīgas tehnoloģijas. Sastādīt reālam pacientam ārstēšanas plānu zobu protezēšanā, tādējādi veidojot iemaņas un prasmes klīniskajā darbā, kā arī izprotot teorētisko pamatojumu izvēlētajiem protezēšanas ārstēšanas plāniem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iekšējās kārtības noteikumi, darba organizācija klīnikā (15-30 min); Fotogrāfēšanas pamati (30 min); darbs pāros (klīniskās kartes aizpildīšana, algināta noņemšana, fotogrāfēšana) (120 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Pacientu pieņemšana un izmeklēšana: dentālā un medicīniskā informācija, statuss, rentgeni, algināta nospiedumi utt.) Vispirms viens no pāra pieņem pacientu uz izmeklēšanu (90 min), tad otrs pieņem pacientu uz izmeklēšanu (90 min). Sagatavo prezentāciju par pacientu- ārstēšanas plāns (pēc dotajām ārstēšanas plāna vadlīnijām), jāpievieno e-studijās 3 dienas pirms nākamās nodarbības sākuma. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | 1)Seminārs 60 min: tiek prezentēti studentu pieņemto pacientu ārstēšanas plāni no iepriekšējās nodarbības. Diskusija par kļūdām. 2)Pacientu pieņemšana pāros 120 min (katram studentam 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | 1)Seminārs 60 min: mājasdarbs uz nodarbību ir izveidot prezentācijas par klīniskajiem un laboratoriskajiem posmiem par šādām tēmām un prezentēt tās seminārā: -totālās protēzes -plastmasas parciālās izņemamās protēzes -metāla parciālās izņemamās protēzes -kroņi/ tilti uz zobiem 2) Pacientu pieņemšana (120 min, katram no pāra 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | 1)Seminārs 60 min: izveidot prezentāciju par dotajām tēmām un prezentēt to seminārā: -protēžu tīrīsanas līdzekļi, tīrīšana, uzglabāšana. -priekšrocības un trūkumi plastmasas un metāla parciālajām protēzēm (kurās situācijās labāk izvēlēties utt.) -metālkeramikas fiksētās konstrukcijas uz zobiem salīdzinājums ar cirkonija fiksētajām kontrukcijām uz zobiem -konvencionālās totālās protēzes salīdzinājums ar pārklājprotēzēm uz implantiem 2) Pacientu pieņemšana 120 min (katram no pāra 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Kolokvijs (60 min); pacientu pieņemšana (120 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Diskusija par kolokvija kļūdām (30 min); pacientu pieņemšana (120 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | 1) Seminārs 60 min: diskusija par āsrtēšanas plānu nr.1. Atbildes jāpievieno zemāk esošajā vietnē vismaz 3 dienas pirms nodarbības (zobu prognozes, ārstēšana katram zobam, optimālie un alternatīvie ārstēšanas plāni). 2) Pacientu pieņemšana 120 min (katram studentam 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
9 | 1) Seminārs 60 min: diskusija par ārstēšanas plānu nr.2. Atbildes jāpievieno zemāk esošajā vietnē vismaz 3 dienas pirms nodarbības (zobu prognozes, ārstēšana katram zobam, optimālie un alternatīvie ārstēšanas plāni). 2) Pacientu pieņemšana 120 min (katram studentam 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
10 | 1) Kolokvijs (90 min): ārstēšanas plānošana (zobu prognozes, ārstēšana katram zobam, ārstēšanas optimālais un alternatīvie plāni). 2) Pacientu pieņemšana 90 min (katram studentam 45 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
11 | 1) Seminārs 15 minūtes: diskusija par kolokviju. 2) Seminārs 45 minūtes: prezentācijas par dotajām tēmām. 2) Pacientu pieņemšana 120 min (katram studentam pārī 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
12 | 1) Seminārs 60 min: diskusija par āsrtēšanas plānu nr.3. Atbildes jāpievieno zemāk esošajā vietnē vismaz 3 dienas pirms nodarbības (zobu prognozes, ārstēšana katram zobam, optimālie un alternatīvie ārstēšanas plāni). 2) Pacientu pieņemšana 120 min (katram studentam 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
13 | 1) Seminārs 60 min: diskusija par āsrtēšanas plānu nr.4. Atbildes jāpievieno zemāk esošajā vietnē vismaz 3 dienas pirms nodarbības (zobu prognozes, ārstēšana katram zobam, optimālie un alternatīvie ārstēšanas plāni). 2) Pacientu pieņemšana 120 min (katram studentam 60 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
14 | 1) Kolokvijs (90 min): ārstēšanas plānošana (zobu prognozes, ārstēšana katram zobam, ārstēšanas optimālais un alternatīvie plāni). 2) Pacientu pieņemšana 90 min (katram studentam 45 min). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
15 | 1) Seminārs 30 min: diskusija par kolokvija kļūdām. 2) Pacientu pieņemšana, darbu nodošana, pabeigšana. 3) Jāpievieno pabeigts ārstēšanas plāns ar fotogrāfijām ar pabeigtu protezēšanas darbu (jāpievieno 1 nedēļas laikā pēc pēdējās nodarbības). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
16 | Iepazīšanās ar semestra prasībām, vērtēšanu, eksāmena prasībām 30 min; Pacientu pieņemšana 120 min | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
17 | Nodarbības tēma: Priekšzobu atjaunošanas iespējas. Mājasdarbs uz nodarbību: izlasīt dotos zinātniskos rakstus un gatavoties testam. Nodarbības plāns: tests e-studiju vidē (10-15 min). Tests pildāms nodarbības laikā, un TESTAM IR 1 MĒĢINĀJUMS. pārrunas/ diskusija par rakstiem, neskaidrajiem jautājumiem (15 min) Pacientu pieņemšana (120 min) Darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
18 | Nodarbības tēma: Bezzobu pacientu ārstēšanas plānošana un iespējas. Mājasdarbs uz nodarbību: Iepazīties ar piedāvāto ārstēšanas plānu un sagatavot optimālo un alternatīvos ārstēšanas plānus (3gb), kurus pirms nodarbības jāpievieno e-studiju sistēmā (par šo tik iegūts vērtējums) Nodarbības plāns: diskusija par mājasdarba ārstēšanas plāniem, kļūdām (60 min) pacientu pieņemšana (90 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
19 | Kolokvijs (90 min); Pacientu pieņemšana (60 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
20 | Kolokvija kļūdu pārrunāšana (30 min), pacientu pieņemšana (120 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
21 | Nodarbības tēma: Pacienta, kuram ir medicīniski ierobežojumi, ārstēšanas plānošana. Mājasdarbs uz nodarbību: Iepazīties ar piedāvāto ārstēšanas plānu un sagatavot optimālo un alternatīvos ārstēšanas plānus (3 gab varianti ārstēšanai), kuru pievienot PDF versijā e-studijās pirms nodarbības (tiks saņemts iesk./neisk. vērtējums). Nodarbības plāns: diskusija par mājasdarba ārstēšanas plāna optimālo un alternatīvajiem planiem (60 min) pacientu pieņemšana (120 min) Darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
22 | Nodarbības tēma: Premolāru atjaunošanas iespējas. Mājasdarbs uz nodarbību: iepazīties ar dotajiem zinātniskajiem rakstiem un gatavoties testam. Nodarbības plāns: tests e-studiju vidē par zinātniskajiem rakstiem (10-15 min) diskusija par izlasītajiem rakstiem (15 min) pacientu pieņemšana (120 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
23 | Nodarbības tēma: Pacienta ar zobu nodilumu ārstēšanas plānošana. Mājasdarbs uz nodarbību: Iepazīties ar piedāvāto ārstēšanas plānu un sagatavot optimālo un alternatīvos ārstešanas plānus (3 gab varianti ārstēšanai), kuru pievienot PDF versijā Turnitin pirms nodarbības (tiks saņemts iesk./neisk. vērtējums). Nodarbības plāns: diskusija par mājasdarba ārstēšanas optimālajiem un alternatīvajiem plāniem (60 min) pacientu pieņemšana (90 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
24 | KOLOKVIJS (kļūdu meklēšanas ārstēšanas plānā) (90 min) Pacientu pieņemšana (120 min) Darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
25 | Kolokvija atbilžu pārrunāšana, diskusija (30 min) Pacientu pieņemšana (120 min) Darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
26 | Nodarbības tēma: pacienta ārstēšanas plānošana Mājasdarbs uz nodarbību: Iepazīties ar piedāvāto ārstēšanas plānu un sagatavot optimālo un alternatīvos ārstešanas plānus (3 gab varianti ārstēšanai), kuru pievienot PDF versijā e-studijās pirms nodarbības (tiks saņemts iesk./neisk. vērtējums). Nodarbības plāns: diskusija par mājasdarba ārstēšanas plānu (60 min) Pacientu pieņemšana (90 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
27 | Nodarbības tēma: Molāru atjaunošanas iespējas. Mājasdarbs uz nodarbību: Izlasīt pievienotos zinātniskos rakstus un gatavoties testam. Nodarbības plāns: tests e-studiju vidē (10- 15 min) neskaidro jautājumu pārrunāšana, diskusija par zinātniskajiem rakstiem (15 min) pacientu pieņemšana (120 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
28 | Nodarbības tēma: Pacienta ārstēšanas plānošana. Mājasdarbs uz nodarbību: Iepazīties ar piedāvāto ārstēšanas plānu un sagatavot optimālo un alternatīvos ārstešanas plānus (3 gab varianti ārstēšanai), kuru pievienot PDF versijā e-studijās pirms nodarbības (tiks saņemts iesk./neisk. vērtējums). Nodarbības plānojums: diskusija par mājasdarba ārstēšanas plānu (60 min) pacientu pieņemšana (120 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
29 | KOLOKVIJS (teorija par visa semestra vielu (zinātniskie raksti, prezentācijas, pārrunātais nodarbību laikā) (90 min). Tiks iedoti 5 jautājumi, uz kuriem rakstiski jāatbild. pacientu pieņemšana (60 min) darbavietas novākšana (30 min) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
30 | kolokvija atbilžu un neskaidro jautājumu pārrunāšana (30 min) pacientu pieņemšana (120 min) darbavietas novākšana (30 min) pievienot pabeigtu ārstēšanas plānu (semestra novērtējumam) | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1.daļa 1) Patstāvīgi komunicēt ar pacientu, tādējādi iegūstot anamnēzi, problēmas, vēlmes. Pēc tam patstāvīgi sastādīt ārstēšanas plānu ar zobu novērtējumu (prognozēm), zinātnisko pamatojumu zobu ektrakcijām/atjaunošanai, kā arī piedāvājot 3-4 ārstēšanas plānus pacientam, kur viens no tiem ir optimālais ārstēšanas plāns. 2) Pirms nodarbības patstāvīgi sagatavoties tās dienas klīniskajam darbam ar pacientu (zināt kādus materiālus, instrumentus jālieto; kā veikt manipulācijas (kas ir mācītas iepriekšējos kursos)), kā arī zināt nākamās nodarbības/etapam vajadzīgos materiālus/ instrumentus. 3) Patstāvīgi veikt mājasdarbus: prezentāciju veidošana, ārstēšanas plāna sastādīšana, zinātnisko rakstu lasīšana utt. 4) Patstāvīgi ieskenēt jebkāda cilvēka 2-3 zobus (der pacients vai cits students), un veikt šo zobu slīpēšanu uz MOOG simulatoru, patsāvīgi, sev izvēlētā brīvā laikā ārpus nodarbībām (kontaktējoties ar MOOG uzraugošo). 2.daļa 1) Patstāvīgi komunicēt ar pacientu, tādējādi iegūstot anamnēzi, problēmas, vēlmes. Pēc tam patstāvīgi sastādīt ārstēšanas plānu ar zobu novērtējumu (prognozēm), zinātnisko pamatojumu zobu ektrakcijām/atjaunošanai, kā arī piedāvājot 3-4 ārstēšanas plānus pacientam, kur viens no tiem ir optimālais ārstēšanas plāns. 2) Pirms nodarbības patstāvīgi sagatavoties tās dienas klīniskajam darbam ar pacientu (zināt kādus materiālus, instrumentus jālieto; kā veikt manipulācijas (kas ir mācītas iepriekšējos kursos)), kā arī zināt nākamās nodarbības/etapam vajadzīgos materiālus/ instrumentus. 3) Patstāvīgi veikt mājasdarbus: prezentāciju veidošana, ārstēšanas plāna sastādīšana, zinātnisko rakstu lasīšana utt. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1.daļa Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, kā arī spēja patstāvīgi sagatavot visus nepieciešamos instrumentus un materiālus, lai veiktu plānoto darba etapu, un spēja izpildīt konkrēto klīniskā darba etapu. Laikus grupas pasniedzējam elektroniski iesniegti, kvalitatīvi izpildīti ārstēšanas plāni, mājasdarbi. Nokārtoti 3 kolokviji (1 teorijas kolokvijs, 2 ārstēšanas plāna kolokviji). 8 semināru apmeklējums, mājasdarbu pievienošana, prezentāciju prezentēšana/ diskusija. Semestra beigās pabeigts vismaz 1 protezēšanas vienība (izņemama vai neizņemama). 2.daļa Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, kā arī spēja patstāvīgi sagatavot visus nepieciešamos instrumentus un materiālus, lai veiktu plānoto darba etapu, un spēja izpildīt konkrēto klīniskā darba etapu. Laikus grupas pasniedzējam elektroniski iesniegti, kvalitatīvi izpildīti ārstēšanas plāni, mājasdarbi. Nokārtoti 3 testi. Pievienoti e-studijās 5 ārstēšanas plāni, mājasdarbi, semināra ietvaros aktīva diskusija par semināra tēmu. Nokārtoti 3 kolokviji. Semestra beigās pabeigta vismaz 1 protezēšanas izņemama vienība un 1 protezēšanas neizņemama vienība. Kursa noslēgumā rakstisks eksāmens – kļūdu meklēšana ārstēšanas plānā nezināmam klīniskajam gadījumam, ārstēšanas plāna sagatavošana, un teorijas jautājumi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs definēt pacienta problēmas un spēs izklāstīt ārstēšanas plānu zobu protezēšanā klīniskajām situācijām. Studenti spēs aprakstīt ārstēšanas etapus, pielietojamās ārstēšanas tehnoloģijas un izmatojamos materiālus, instrumentus zobu protezēšanā, izgatavojot izņemamas un neizņemamas zobu protēzes. Izmantos zināšanas par digitālo tehnoloģiju izmantošanu zobu protezēšanā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs klīniskām situācijām izstrādāt ārstēšanas plānu zobu protezēšanai un protezēt ar neizņemamām un izņemamām zobu protēzēm, praktiski veicot klīniskā darba etapus klīniskās situācijās. Mācēs lietot intraorālos skanerus. | ||||||||
Kompetences: | Sastādot ārstēšana plānu, studenti spēs klīniskajā izmeklēšanā iegūto informāciju pareizi sakārtot, apstrādāt un interpretēt. Klīniskajā darbā ar pacientiem, studenti spēs pastāvīgi risināt dažādas problēmsituācijas, veicot zobu protezēšanu vienkāršās klīniskās situācijās. Studējošie spēs izvērēt intraorālo skaneru lietošanas nepieciešamību dažādās klīniskās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pjetursson, B.E., Sailer, I., Merino-Higuera, E., et all. 2023. Systematic review evaluating the influence of the prosthetic material and prosthetic design on the clinical outcomes of implant-supported multi-unit fixed dental prosthesis in the posterior area. Clin Oral Implants Res. 2023 Sep;34 Suppl 26:86-103. doi: 10.1111/clr.14103. PMID: 37750526. | ||||||||
2 | Sailer I., Karasan D., Todorovic A., et all. Prosthetic failures in dental implant therapy. Periodontol 2000. 2022 Feb;88(1):130-144. doi: 10.1111/prd.12416. PMID: 35103329; PMCID: PMC9305548. | ||||||||
3 | Pjetursson B.E., Sailer I., Latyshev A., et all. A systematic review and meta-analysis evaluating the survival, the failure, and the complication rates of veneered and monolithic all-ceramic implant-supported single crowns. Clin Oral Implants Res. 2021 Oct;32 Suppl 21(Suppl 21):254-288. doi: 10.1111/clr.13863. Erratum in: Clin Oral Implants Res. 2021 Dec;32(12):1507. PMID: 34642991; PMCID: PMC9293296. | ||||||||
4 | Jokstad A., Pjetursson B.E., Mühlemann S., Wismeijer D., et all. Fabrication, workflow and delivery of reconstruction: Summary and consensus statements of group 4. The 6th EAO Consensus Conference 2021. Clin Oral Implants Res. 2021 Oct;32 Suppl 21:336-341. doi: 10.1111/clr.13797. PMID: 34145922. | ||||||||
5 | Pjetursson B.E., Valente N.A., Strasding M., et all. A systematic review of the survival and complication rates of zirconia-ceramic and metal-ceramic single crowns. Clin Oral Implants Res. 2018 Oct;29 Suppl 16:199-214. doi: 10.1111/clr.13306. PMID: 30328190. | ||||||||
6 | Sailer I., Strasding M., Valente N.A., et all. A systematic review of the survival and complication rates of zirconia-ceramic and metal-ceramic multiple-unit fixed dental prostheses. Clin Oral Implants Res. 2018 Oct;29 Suppl 16:184-198. doi: 10.1111/clr.13277. PMID: 30328185. | ||||||||
7 | John Beumer III, Robert F. Faulkner, Kumar C. Shah, Peter K. Moy. Fundamentals of Implant Dentistry Volume 1: Prosthodontic Principles. 1st edition, Quintessence Pub 2015. (2024.gadā akceptējams izdevums). | ||||||||
8 | Craig's Restorative Dental Materials. 13th edition; Ronald Sakaguchi John Powers. Mosby; 2019. | ||||||||
9 | Radi Masri, Carl F. Driscoll. Clinical Applications of Digital Dental Technology. Wiley Online Library, 2015. (2024.gadā akceptējams izdevums). | ||||||||
10 | Abduo J, Lyons KM. Interdisciplinary interface between fixed prosthodontics and periodontics. Periodontol 2000. 2017 Jun; 74(1):40-62 | ||||||||
11 | Armitage G.C., Xenoudi P. Post-treatment supportive care for the natural dentition and dental implants. Periodontol 2000. 2016 Jun; 71(1):164-84. | ||||||||
12 | Felton D., Cooper L., Duqum I., Minsley G., et all. American College of Prosthodontists. Evidence-based guidelines for the care and maintenance of complete dentures: a publication of the American College of Prosthodontists | ||||||||
13 | Chu, Stephen J., Paravina, Rade D., Sailer, Irena, Mieleszko, Adam J. Colour in Dentistry: A Clinical Guide to Predictable Esthetics. International Quintessence Publishing Group. 2017 | ||||||||
14 | Hohmann, Arnold, Hielscher, Werner. Principles of Design and Fabrication in Prosthodontics. Quintessence Pub 2016 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | The Art of Complete Denture Therapy for the General Practitioner. Kevin D. Huff / Douglas Benting. 1st edition, 2022 Quintessence Pub | ||||||||
2 | 3D printing in dentistry. Irfan Ahmad / Fahad Al-Harbi. 1st edition, Quintessence Pub 2019 | ||||||||
3 | Michael P. Waliszewski. Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures. 2nd edition. Quintessence Pub 2022 | ||||||||
4 | Ting-Ling Chang, Daniela Orellana, John Beumer III. Kratochvil's Fundamentals of Removable Partial Dentures. 1st edition 2019, Quintessence Pub 2019 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The International Journal of Prosthodontics ISSN: 0893-2174 | ||||||||
2 | The Journal of Prosthetic Dentistry. ISSN:0022-3913 | ||||||||
3 | Clinical Oral Implants Research. ISSN:0905-7161 | ||||||||
4 | European Journal of Oral Sciences. ISSN:0909-8836 |