.
Vertikālās integrācijas projekts 'Gaisa kvalitāte, mikroklimats un cilvēka veselība'
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2024 16:06:43
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | AUVMK_059 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Dzīvās dabas zinātnes; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Farmācija; Socioloģija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Vadībzinātne; Sociālā antropoloģija; Tiesību zinātne; Sabiedrības veselība; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Veselības vadība; Uzņēmējdarbības vadība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Ārstniecība; Civilā un militārā aizsardzība; Medicīnas tehnoloģijas; Medicīnas pakalpojumi; Tiesību zinātne; Psiholoģija; Māszinības; Sporta treneris; Pedagoģija; Tirgzinības un reklāma; Rehabilitācija; Zobārstniecība; Bioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Žanna Martinsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Aroda un vides medicīnas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, avmkrsu[pnkts]lv, +371 67060816 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējas zināšanas par cilvēka fizioloģiju un anatomiju, cilvēka veselību vai sabiedrības funkcionēšanu. Studenti kursā tiek apstiprināti izvērtējot studējošo motivācijas vēstuli (vērtējot pētniecības intereses saistībā ar VIP kursu mērķi, ieinteresētību, motivāciju strādāt komandā). Motivācijas vēstule nosūtāma kursa vadītājam. Dalība kursā var tikt atteikta, ja studējošais iepriekšējos semestros uzrādījis sliktas sekmes un / vai apmeklējumu. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt RSU dažādās fakultātēs un programmās studējošajiem zināšanas un praktiskās iemaņas pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, veicinot pieredzi un spējas plānot un realizēt ilgtermiņa multidisciplināru sadarbību dažādu nozaru starpā. Kursā darbs tiek organizēts starpdisciplinārās komandās, kurās var darboties dažādu jomu (dažādu fakultāšu un programmu) un studiju līmeņu studējošie vairākus gadus. Studējošie komandas darbā iesaistās vienu vai vairākus semestrus, atbilstoši to studiju un pētniecības interesēm. Studējoši darbojas vadošā pētnieka vadībā, līdzdarbojoties dažādu konkrētu pētījumu veikšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana. | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
2 | Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams) vai papildināšana, pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi. | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
3 | Kursa tematikai atbilstošo tehnisko un laboratorisko līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.). | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
4 | Pētniecības projektu datu interpretācijas un prezentēšanas metodikas un iespējas, vienošanās par projektu rezultātu prezentācijas principiem. Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuāls darbs grupās pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas. | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
5 | Darbs komandās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
6 | Individuāls darbs grupās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
7 | Kursa individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darbs pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas. Nākamā semestra aktivitāšu plānošana; komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze. Studentu viedokļu apkopošana. | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
8 | Kursa novērtējums (ieskaite): studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu iesniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuālam studentam uzdotos pienākumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiek vērtēti: • studenta veiktie pieraksti un atskaites; • iegūto datu pieraksti un kvalitāte; • kursa vietnē e-studijas vai citā līdzvērtīgā vietnē ievadītā informācija; • sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās); • sagatavotā informācija pētījuma rezultātu publicēšanai; • apmeklējumu biežums, kavējumi; • ieguldījums komandas kopējā darbā; • sadarbība un atbalsts komandas biedriem; • komandas biedru sniegtais novērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, izvēlēsies piemērotāko metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai. | ||||||||
Prasmes: | Studenti spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēs izvēlēties piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, spēs iegūt nepieciešamos datus un veikt to analīzi un interpretāciju, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ayres et al. Environmental Medicine. 2010. Taylor & Francis Group. Available via Pro Quest Ebook Central | ||||||||
2 | Steven Sadhra, Alan Bray, and Steve Boorman. Oxford Handbook of Occupational Health, 3rd ed. | ||||||||
3 | Ahluwalia V.K. Environmental Pollution and Health. 2014. Available via Pro Quest Ebook Central | ||||||||
4 | M. Eglīte. Darba medicīna. RSU, Rīga, 2012, 800 lpp. | ||||||||
5 | Baxter et al. Hunter's Diseases of Occupations. 2011. Taylor & Francis Group. Available via Pro Quest Ebook Central |