Pārlekt uz galveno saturu

Bērnu un jauniešu starpkultūru komunikācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:44
Par studiju kursu
Kursa kods:CU_002LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Mērķauditorija:
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anna Broka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Starpkultūru komunikācija ar jauniešiem.Lekcijas3.00E-studiju vide
Nodarbības3.00E-studiju vide
2Starpkultūru komunikācijā barjeras un rīki.Lekcijas3.00E-studiju vide
Nodarbības3.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras analīze, uzdevumi, simulācijas un gadījuma analīze.
Vērtēšanas kritēriji:
Gadījumu (piemēru) sagatavošana un projekta/ plāna sagatavošana darbā ar multikulturālām kopienām.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zināšanas dos iespēju jauniešiem būt pašiem savas dzīves noteicējiem, tiks sniegts atbalsts viņu personīgajā attīstībā un izaugsmē ceļā uz viņu autonomiju; zināšanas veidos viņu noturību un nodrošinās viņus ar dzīves prasmēm, lai tiktu galā ar mainīgo pasauli.
Prasmes:Iniciēt, attīstīt un koordinēt sociālos projektus, cenšoties izgudrot jaunas stratēģijas, lai apmierinātu klientu vajadzības un veicinātu sociālās pārmaiņas; izvērtēt situāciju un izstrādāt saprātīgu plānu, konfliktu risināšanai un izaicinājumu pārvarēšanai saviem klientiem; organizēt, koordinēt un izvērtēt bērnu un jauniešu sociālā atbalsta procesu un rezultātus, veikt sociālās vadības un administrēšanas prasmes, veidojot institucionālās vai organizatoriskās struktūras, kas veicina mērķu sasniegšanu.
Kompetences:Spēs īstenot dažādas sociālā darba stratēģijas, veicinot starpkultūru komunikāciju dažādās kopienās, ieviešot inovatīvus sociālos pakalpojumus un ietekmējot ģimenes un sociālo politiku bērnu un jauniešu labklājībai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bardauskienė, Raminta; Dromantienė, Leta; Gudžinskienė, Vida; et.al. (2014). Social work with children and youth: intercultural and international aspect /Mykolo Romerio universitetas. Vilnius : Mykolas Romeris University. 307 p.
2Cooper, P. J. Calloway-Thomas C., Simonds C.J. (2007). Intercultural communication :a text with readings . Pamela J. Cooper,. Boston (Mass.): Allyn and Bacon
3Callahan K. (2007). Elements of effective governance : measurement, accountability and participation. Boca Raton (Fla.) ; London : CRC Press : Taylor & Francis Group.
4Moreira, A. I. A., & Jakobi, A. L. P. (2021). Re-Voicing the Unheard: Meta-Study on Arts-Based Interventions for Social Inclusion of Refugees and Asylum-Seekers. Journal of Education, Culture & Society, 12(2), 93–112.
5Hemmati M. (2002). Multi-stakeholder processes for governance and sustainability: beyond deadlock and conflict. London : Earthscan.
6Lawler J., Bilson A. (2011). Social work management and leadership :managing complexity with creativity. London: Routledge : Taylor & Francis Group.
7Ukasoanya, G. (2013). Social Adaptation of New Immigrant Students: Cultural Scripts, Roles, and Symbolic Interactionism. International Journal for the Advancement of Counselling, 36(2),150-161.
8Cole N.L., (2018). How Different Cultural Groups Become More Alike. Definition, Overview and Theories of Assimilation.
9Scholten P., et al. (2019) Integrating Immigrants in Europe: Research-Policy Dialogues. Dordrecht: Springer.