.
Bērnu un jauniešu starpkultūru komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | CU_002 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Mērķauditorija: | ||||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anna Broka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | |||||||||
Mērķis: | |||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Starpkultūru komunikācija ar jauniešiem. | Lekcijas | 3.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 3.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Starpkultūru komunikācijā barjeras un rīki. | Lekcijas | 3.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 3.00 | E-studiju vide | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, uzdevumi, simulācijas un gadījuma analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gadījumu (piemēru) sagatavošana un projekta/ plāna sagatavošana darbā ar multikulturālām kopienām. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas dos iespēju jauniešiem būt pašiem savas dzīves noteicējiem, tiks sniegts atbalsts viņu personīgajā attīstībā un izaugsmē ceļā uz viņu autonomiju; zināšanas veidos viņu noturību un nodrošinās viņus ar dzīves prasmēm, lai tiktu galā ar mainīgo pasauli. | ||||||||
Prasmes: | Iniciēt, attīstīt un koordinēt sociālos projektus, cenšoties izgudrot jaunas stratēģijas, lai apmierinātu klientu vajadzības un veicinātu sociālās pārmaiņas; izvērtēt situāciju un izstrādāt saprātīgu plānu, konfliktu risināšanai un izaicinājumu pārvarēšanai saviem klientiem; organizēt, koordinēt un izvērtēt bērnu un jauniešu sociālā atbalsta procesu un rezultātus, veikt sociālās vadības un administrēšanas prasmes, veidojot institucionālās vai organizatoriskās struktūras, kas veicina mērķu sasniegšanu. | ||||||||
Kompetences: | Spēs īstenot dažādas sociālā darba stratēģijas, veicinot starpkultūru komunikāciju dažādās kopienās, ieviešot inovatīvus sociālos pakalpojumus un ietekmējot ģimenes un sociālo politiku bērnu un jauniešu labklājībai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bardauskienė, Raminta; Dromantienė, Leta; Gudžinskienė, Vida; et.al. (2014). Social work with children and youth: intercultural and international aspect /Mykolo Romerio universitetas. Vilnius : Mykolas Romeris University. 307 p. | ||||||||
2 | Cooper, P. J. Calloway-Thomas C., Simonds C.J. (2007). Intercultural communication :a text with readings . Pamela J. Cooper,. Boston (Mass.): Allyn and Bacon | ||||||||
3 | Callahan K. (2007). Elements of effective governance : measurement, accountability and participation. Boca Raton (Fla.) ; London : CRC Press : Taylor & Francis Group. | ||||||||
4 | Moreira, A. I. A., & Jakobi, A. L. P. (2021). Re-Voicing the Unheard: Meta-Study on Arts-Based Interventions for Social Inclusion of Refugees and Asylum-Seekers. Journal of Education, Culture & Society, 12(2), 93–112. | ||||||||
5 | Hemmati M. (2002). Multi-stakeholder processes for governance and sustainability: beyond deadlock and conflict. London : Earthscan. | ||||||||
6 | Lawler J., Bilson A. (2011). Social work management and leadership :managing complexity with creativity. London: Routledge : Taylor & Francis Group. | ||||||||
7 | Ukasoanya, G. (2013). Social Adaptation of New Immigrant Students: Cultural Scripts, Roles, and Symbolic Interactionism. International Journal for the Advancement of Counselling, 36(2),150-161. | ||||||||
8 | Cole N.L., (2018). How Different Cultural Groups Become More Alike. Definition, Overview and Theories of Assimilation. | ||||||||
9 | Scholten P., et al. (2019) Integrating Immigrants in Europe: Research-Policy Dialogues. Dordrecht: Springer. |