.
Vizuālā uztvere: metodoloģijas un pieejas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2023 13:40:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | DN_145 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Tirgzinības un reklāma; Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Bioloģija; Ārstniecība; Politikas zinātne; Zobārstniecība; Psiholoģija; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Rehabilitācija; Pedagoģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Veselības vadība; Komunikācijas zinātne; Socioloģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Sporta treneris; Medicīnas pakalpojumi; Farmācija; Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jurģis Šķilters | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Doktorantūras nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, dnrsu[pnkts]lv, +371 67409159 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Kursa apguvei nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||
Mērķis: | Kurss sniegs detalizētas zināšanas par visām galvenajām teorētiskajām un metodoloģiskajām tradīcijām un pētījumu pieejām vizuālās uztveres pētījumos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vizuālā uztvere un uztvere: vēsture un sistemātika. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Primārie vizuālie procesi: segmentācija un grupēšana. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Objektu uztvere. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Scēnu uztvere. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Krāsu uztvere. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Multimodālā uztvere. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Psihofizika un statistika vizuālās uztveres pētniecībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
8 | Eksperimentālie pētījuma dizaini un pētniecības pamatmetodes. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.50 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs sastāv no divām secīgām daļām: (1) Individuāla pētījuma idejas apraksts un pētījuma dizaina pamatojums, kas tiek prezentēts kādā no semināriem kursa otrajā daļā; (2) patstāvīga empīriska pētījuma veikšana par kādu no vizuālās uztveres pētniecības tēmām; pētījumam jāietver: (a) teorētiskā ietvara skaidrojums, (b) dizaina skaidrojums, (c) ievākto datu analīze, (d) rezultātu diskusija. Pētījuma apjoms 5-10 lpp. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Praktisko darbu veikšana 40%; 2. Dalība semināros / diskusijās kursa otrajā daļā: 40% 3. Noslēguma mutiskais eksāmens (individuāla pētījuma prezentācija) 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students iegūst dziļas un detalizētas zināšanas par vizuālās uztveres teorijām. | ||||||||
Prasmes: | Students spēj pielietot atsevišķas vizuālās uztveres pētījumu metodes eksperimentālos vai korelatīvos pētījumos. | ||||||||
Kompetences: | Students spēj veidot vizuālās uztveres pētījuma dizainu, stimulus, un praktiski īstenot pētījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Goldstein, E. B. (Ed.) (2010). Encyclopedia of perception. 2 Vols. Los Angeles, London: SAGE | ||||||||
2 | Luck, S. J., & Hollingworth, A. (Eds.) (2008). Visual memory. Oxford: Oxford University Press. | ||||||||
3 | Palmer, S. E. (1999). Vision science: Photons to phenomenology. Cambridge, MA: MIT press. | ||||||||
4 | Snowden, R., Thompson, P., & Troscianko, T. (2006). Basic Vision: An introduction to visual perception. Oxford: Oxford University Press | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Coren, S., Ward, L. M., Enns, J. T. (Eds.) Sensation and perception. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1999. | ||||||||
2 | Pashler, H. Stevens’ handbook of experimental psychology. 4 vols. 3rd. ed. New York: Wiley, 2002. | ||||||||
3 | Valberg, A. Light, vision, color. Chichester, West Sussex: John Wiley&Sons, 2005. | ||||||||
4 | Cosgrove, D. Geography and Vision: seeing, imagining and representing the world. London, New York: I.B. Tauris, 2008. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Vision | ||||||||
2 | Trends in Cognitive Science | ||||||||
3 | Cognitive Science | ||||||||
4 | Cognition | ||||||||
5 | http://visionscience.com/ |