Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģiskais darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2023 15:34:52
Par studiju kursu
Kursa kods:DN_186LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Psiholoģija; Farmācija; Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Konrāde
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Doktorantūras nodaļa
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, LV-1007, dnatrsu[pnkts]lv, tel. 67409120
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pieredze maģistratūras studijās; Apgūts 1. doktorantūras studiju gada studiju kurss „Augstskolas pedagoģija”.
Mērķis:
Iepazīties ar pedagoģiskā darba specifiku. Doktoranta kā profesionāla ārsta un augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot rezidenta spēju līdzdiploma un rezidentūras studijās iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas loģiski, limitētā laika periodā un attiecīgajai mērķauditorijai saprotami strukturēt un nodot pacientiem, studējošajiem, kolēģiem un sabiedrībai kopumā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem, ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju auditoriju – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana, sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem. 1) Medicīnas zinātnes un medicīnas teorētisko un praktisko zināšanu un prasmju pasniegšanas metožu apguve zināšanu nodošanai studējošajiem, pacientiem, medicīnas profesionāļiem (doktoranta studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija); 2) pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Darba vadītāja vai katedras vadītāja atzinums (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas). Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP. Ieskaite – divas reizes studiju gadā doktorants Doktoranta grāmatā veic ierakstu par īstenoto pedagoģisko darbu, norādot pedagoģiskā darba veidu (doktora studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija – pedagoģiskais darbs ar studējošajiem, pedagoģiskais darbs ar rezidentiem, pedagoģiskais darbs ar pacientiem, kolēģu izglītošana), apjomu un norises vietu. Specialitātes programmas vadītājs, attiecīgās katedras vadītājs vai ārstniecības iestādes atbildīgais doktorantam ar parakstu apstiprina norādīto informāciju.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Doktorants spēs izklāstīt medicīniskās vai psiholoģiskās teorijas, formulēt pamatatziņas, sistematizēt, atlasīt mācību materiālu; Studiju kursa apguves rezultātā doktorants nostiprina iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas izvēlētajā specialitātē, kā arī iegūst zināšanas saistībā ar pedagoģisko metožu pielietošanu: a) augstskolas pedagoģiskajā darbā; b) tālākizglītības īstenošanā ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju pasniegšanas jomā.
Prasmes:Doktorants pratīs izvēlēties piemērotāko docēšanas metodi, konstruēt un integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās. Attīstīs spēju paskaidrot materiālu optimālā veidā, organizēt mācību procesu un atgriezenisko saiti. Studiju kursa apguves rezultātā doktorants pratīs veikt pedagoģisko darbu: a) universitātē, tajā skaitā vadīt studējošo teorētiskās un praktiskās nodarbības, kolokvijus. Papildu pedagoģiskajām prasmēm šī pedagoģiskā darba veida ietvaros tiek sekmēta spēja sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti, vadīt, mentorēt un motivēt profesionāli pilnveidoties profesionālajā pieredzē jaunākus kolēģus; b) pacientu izglītošanā, t.sk. attīstot starppersonu komunikāciju prasmes; c) tālākizglītības jomā.
Kompetences:Doktorantam būs attīstītas ar ārsta profesiju saistītās profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Studiju reglaments III Doktora studiju reglaments
2Dickman, Nomy, Schuster, Barbara (Eds.) Active Education for Future Doctors. Springer 2020.
3Ārvalstu studentiem/For international students
4Dickman, Nomy, Schuster, Barbara (Eds.) Active Education for Future Doctors. Springer 2020.
Papildu literatūra
1Eui-Ryoung Han., et al.,Medical education trends for future physicians in the era of advanced technology and artificial intelligence: an integrative review. BMC Medical Education 2019.
2Pope. L., Dubras. L. Delivering medical education for future healthcare needs: a community-focused challenge. Published online: 26 Jul 2020; Education for Primary Care.
Citi informācijas avoti
1RSU bibliotēkas datubāzes./RSU library databases.