.
Zināšanu izplatīšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2023 15:33:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | DN_187 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Farmācija; Ārstniecība; Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Konrāde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Doktorantūras nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, LV-1007, dnrsu[pnkts]lv, tel. 67409120 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Akadēmiskā maģistra programma vai augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms ar padziļinātām zināšanām un izpratni nozarē, spēju formulēt, integrēt un kritiski analizēt zinātniskas teorijas; Apgūts Doktorantūras programmas 1. studiju gada studiju kurss „Zinātniskā rakstīšana un zinātniskā komunikācija”. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt kompetences efektīvai un ilgtspējīgai komunikācijai ar zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā. Veicināt spēju argumentēt, izmantot ieteikumus un kritiku pētniecības procesa dinamiskai uzlabošanai un sniegt ieguldījumu praktiskā visa veida zināšanu pielietošanā un zināšanu sabiedrības veidošanā. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs organizējams patstāvīgi, pēc konsultācijas ar organizatoriem. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apliecinājums no konferenču organizācijas komitejas, tīmekļa saites, izdevumu reprinti/kopijas. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūst zināšanas par tehnoloģijām un pieejām, kuras spēj izmantot efektīvai komunikācijai ar sabiedrību un zinātniskajām aprindām. | ||||||||
Prasmes: | Spēj efektīvi komunicēt (rakstiski un mutiski) par aktuālām zinātniskām teorijām gan zinātniskajās aprindās, gan ar sabiedrību kopumā; Prot organizēt un aktīvi piedalīties organizācijas komitejās, diskusijās, semināros, sagatavot izglītojošus materiālus sabiedrībai, uzlabojot veselībpratību un attīstot kritisko domāšanu. | ||||||||
Kompetences: | Izprot un realizē efektīvu zināšanu izplatīšanu, spēj izmantot iepriekš veikto komunikāciju un diskusiju rezultātus kompetenču uzlabošanai un veikt to pastāvīgi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red) (2019) Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga | ||||||||
2 | Schäfer, Mike S, Tobias Füchslin, Julia Metag, Silje Kristiansen and Adrian Rauchfleisch. “The different audiences of science communication: A segmentation analysis of the Swiss population’s perceptions of science and their information and media use patterns”. SAGE (2018) | ||||||||
3 | Writing a scientific research article. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
5 | Schäfer, Mike S, Tobias Füchslin, Julia Metag, Silje Kristiansen and Adrian Rauchfleisch. “The different audiences of science communication: A segmentation analysis of the Swiss population’s perceptions of science and their information and media use patterns”. SAGE (2018) | ||||||||
6 | Writing a scientific research article. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Leßmöllmann Annette, Marcelo Dascal, and Thomas Gloning, eds. Science Communication. Series: Handbooks of Communication Science. De Gruter Mouton, 2020. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta vietne par Lielbritānijas pieredzi zinātniskajā komunikācijā ar sabiedrību. /A website about the British experience in science communication with the public. | ||||||||
2 | Interneta vietne ar izcilu zinātnieku skaidrojumu par iegūto zināšanu pielietošanu Zināšanu sabiedrības veidošanai. /A website with an excellent explanation of scientists on the application of acquired knowledge for the creation of a Knowledge Society. |