Pārlekt uz galveno saturu

Promocijas eksāmens svešvalodā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:10.10.2023 16:33:27
Par studiju kursu
Kursa kods:DN_197LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Vadībzinātne; Tiesību zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Politikas zinātne; Komunikācijas zinātne; Tirgzinības un reklāma
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Guntars Dreijers
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Doktorantūras nodaļa
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, dnatrsu[pnkts]lv, +371 67409120
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Svešvaloda [angļu] B2-C1 līmenī (saskaņā ar CEFR – Eiropas Vienotās valodas prasmes līmeņa noteikšanas sistēmu).
Mērķis:
Konstatēt mutvārdu un rakstveida zinātnes svešvalodas prasmes un novērtēt svešvalodas zināšanas pētniecības nolūkiem sociālo zinātņu jomā atbilstoši tekstveides, gramatikas, lingvostrukturālajiem, terminoloģiskajiem aspektiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Apmeklējot eksāmenu, doktorants sagatavo: Zinātnes valodas tēmu (1-7) apguve saskaņā ar kursa aprakstu, rakstveida pārskata, bibliogrāfisko avotu sagatavošana un noformēšana svešvalodā, terminu un to skaidrojumu glosārija izveide, tēžu saraksta izveide, mutvārdu monologa vēstījuma sagatavošana par savu pētījumu (izmantojot Powerpoint vai citu doktoranta izvēlēta digitāla rīka un / vai programmatūras palīdzību). Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Eksāmens sastāv no divām daļām. Rakstiskā daļa: Svešvalodas promocijas eksāmena komisija vērtē doktoranta iesniegto rakstveida uzdevumu saskaņā ar kursa apraksta prasībām. Sagatavoto rakstveida uzdevumu doktorants iesniedz komisijas locekļiem elektroniski vismaz piecas darba dienas pirms eksāmena. Eksāmena mutvārdu daļa: Klātienē doktorants svešvalodā prezentē savu sagatavoto tēmas izklāstu, atbild uz komisijas locekļu jautājumiem, iesaistās diskusijā svešvalodā par iesniegto rakstveida uzdevumu un prezentāciju. Eksāmena rakstiskajā daļā (60%): 1. Pārskata, literatūras saraksta, terminu un to skaidrojumu glosārija, tēžu lingvistiskā (gramatiskā, sintaktiskā, stilistiskā, leksiskā) un tekstveides (formatējuma) kvalitāte atbilstoši zinātnes svešvalodas specifikai, vērtējot 1) gramatiku, 2) formatējumu, 3) leksisko līdzekļu izvēli, 4) tekstveidi, 5) zinātnisko stilu. Eksāmena mutvārdu daļā (40%): 2. Mutvārdu monologa lingvistiskā un tekstveides kvalitāte, vērtējot 1) gramatiku, 2) valodas kvalitāti vizuālajos palīglīdzekļos, 3) izrunu, 4) tekstveidi, 5) mutvārdu zinātnisko stilu, 6) atbildes uz jautājumiem.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Promocijas darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Doktorants pārzina un definē zinātnes valodas izteiksmes lingvistiskās īpatnības (terminoloģiju, speciālā lietojuma leksiku, gramatiku, tekstveidi, izrunu), spēj uzskaitīt kādus valodas līdzekļus lietot, lai veidotu adekvātu starptautiskajai zinātnes komunikācijai atbilstošu sociālo zinātņu rakstveida un mutvārdu tekstu svešvalodā.
Prasmes:Doktorants spēj formulēt gramatiski pareizu un zinātnes stilam atbilstošu tekstu svešvalodā, kā arī prot uzlabot rakstiskā teksta kvalitāti, izmantojot analogos un digitālos valodas resursus. Doktorants spēj lietot zinātnes nozarē aktuālus terminus, prot tos skaidrot svešvalodā, kā arī spēj pamatot savas pētnieciskās tēmas izvēli, raksturot tās saturu, pētījuma gaitu, hipotēzi, mērķi, uzdevumus, galvenos secinājumus svešvalodā. Doktorants, atbilstoši pētījuma pragmatiskajam mērķim un informatīvā zinātnes teksta žanram, prot veidot koherentu, loģisku rakstveida tekstu. Doktorants spēj mutvārdos izklāstīt mērķauditorijai savu zinātnes nozares pētījumu, izmantojot zinātnes svešvalodai atbilstošus lingvistiskos un tekstveides līdzekļus. Doktorants prot strukturēt mutvārdu runu svešvalodā atbilstoši zinātnes komunikācijas principiem, lai varētu aktīvi iesaistīties starptautiskajā pētniecībā gan rakstveidā, gan mutvārdos, ievērojot zinātnisko un lingvistisko kultūru, kā arī akadēmisko ētiku.
Kompetences:Doktorants izvērtē zinātniskās svešvalodas lingvistisko līdzekļu klāstu un kritiski atlasa gramatiskos, fonētiskos, satura un tekstveides līdzekļus rakstveida un mutvārdu tekstam, tādējādi pastāvīgi paaugstinot savu lingvistisko kompetenci starptautiskās zinātnes komunikācijas nolūkam. Doktorants integrē lingvistiskās prasmes un zināšanas profesionālajā zinātniskajā darbībā, risinot nozarē un pētniecības karjerā nozīmīgus uzdevumus (piemēram, starptautisku publikāciju sagatavošanu, uzstāšanos starptautiskās konferencēs, dalību zinātniskajos semināros un lekcijās), kuriem nepieciešama augsta līmeņa lingvistiskā kompetence globālajā starpkultūru komunikācijā zinātnē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Staines, M. Gail. (2019). Social Sciences Research: Research, Writing, and Presentation Strategies. (3rd ed.) Rowman&Littlefield Publishers.
2Bailey, Stephen. (2017). Academic Writing. (5th ed.) A Handbook for International Students. Routledge.
3Cranker, Kenneth. (2018). Practical English Grammar for Academic Writers. Wayzgoose Press.
Papildu literatūra
1Swetnam, Derek. (2015). Writing Your Dissertation: The Bestselling Guide to Planning, Preparing and Presenting First-Class Work. (3rd ed.) Glasgow: Robinson.
2English C1 Advanced Vocabulary. (2020). Complete Revised Edition: Words You Should Know to Pass All C1 Advanced English Level Tests and Exams. CEP Publishing.
3Farneste, Monta. (2012). The Academic Essay as a Basis for Research Paper Writing. Rīga: Akadēmiskais apgāds.
4Osmond, Alex. (2016). Academic Writing and Grammar for Students. (2nd ed.) SAGE Publications.
5Turabian, L. A. Kate. (2018). A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. (9th ed.) Chicago, London: The University of Chicago Press.
Citi informācijas avoti
1Classifying and Listing. The University of Manchester.
2Defining Terms. The University of Manchester.
3Elwell, W. Frank. (2010). Glossary of the Social Sciences. Rogers State University.
4MICUSP Simple Beta
5Oxford Reference
6Signalling Transition. The University of Manchester.
7Style Guide. The University of Oxford.
8Swan, Michael. (2020). Practical English Usage.