.
Zinātniskā rakstīšana un zinātniskā komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2023 15:25:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | DN_205 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija; Ārstniecība; Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Mārtinsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Doktorantūras nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, dnrsu[pnkts]lv, +371 67409120 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas par Zinātniski pētniecisko darbību un pētījuma metodoloģiju. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt izpratni par zinātnisko rakstīšanu, zinātniskās kopienas pienākumiem, intelektuālā īpašuma tiesībām, zinātnisko un zinātnes komunikāciju, sekmējot spēju izvērtēt un pilnveidot savu zinātnisko darbību un komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) gan zinātniskā kopienā, gan ar sabiedrības daļu ārpus zinātniskās kopienas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskās kopienas pienākumi mūsdienās. Pētījuma rezultātu izplatīšana zinātniskā kopienā un plašākā sabiedrībā. Ziņojuma formulēšana un mērķauditorijas noteikšana. Zinātniskā rakstīšana. Sociālie un psiholoģiskie zinātniskās un akadēmiskās rakstīšanas aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Zinātniska publikācija, tās veidi, struktūra un izstrāde. Akadēmiskais godīgums kā zinātniskās rakstīšanas pamats. Zinātnisko kontaktus veidošana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātniskā raksta struktūra. Zinātniska raksta izstrāde un publicēšanās process. Abstrakts, tā veidi un struktūra. Zinātnes komunikācija, tās kanāli un instrumenti. Efektīvas prezentācijas pamatnosacījumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Promocijas darba izstrādes procesā iegūto zinātnisko atziņu pārnese sabiedrībā. nacionālā un starptautiskā līmenī. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Izveidot savas zinātniskās darbības rezultātu izplatīšanas plānu. Prezentācijā jāietver atbildes uz šādiem jautājumiem: kas tiek komunicēts/ kāpēc tas ir jauns/ kādi ētiskie apsvērumi tiks ievēroti/ kā citi varēs izmantot/ kur pielietojams/ kurām auditorijām komunicējams. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Detalizēti izstrādāts un sagatavots prezentācijai zinātniskās darbības rezultātu izplatīšanas plāns vismaz divām dažādām auditorijām (zinātnieki, uzņēmēji, sabiedrība). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot zinātnes komunikāciju, tās veidus un zinātnieka pienākumu izplatīt zinātniskā darba rezultātus dažādām auditorijām. Izprot akadēmiskās un zinātniskās rakstīšanas būtību, pētījuma rezultātu izplatīšanas veidus, zinātnisko publikāciju veidus un zinātnisko darbu veidošanas principus un struktūru, noformēšanu, tostarp, bibliogrāfiskās pieejas. Izprot sociālos un psiholoģiskos zinātniskās un akadēmiskās rakstīšanas aspektus. | ||||||||
Prasmes: | Formulē ziņojumu par saviem pētījuma rezultātiem noteiktai mērķauditorijai (gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī), pielietojot efektīvas prezentēšanas nosacījumus un demonstrējot prasmi orientēties dažādās zinātnisko rezultātu publicēšanas un izplatīšanas iespējās. Apraksta zinātniska raksta izstrādes un publicēšanās procesu. Skaidro zinātnes komunikācijas kanālus un instrumentus. | ||||||||
Kompetences: | Izvērtē un pilnveido savu zinātnisko darbību. Komunicē par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar zinātnisko kopienu un sabiedrību kopumā, veido zinātniskos kontaktus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Gábor, L. (2021). Writing and Publishing Scientific Papers : A Primer for the Non-English Speaker. Open Book Publishers | ||||||||
2 | Luby S. and Southern D.L. (2022) The Pathway to Publishing: a Guide to Quantitative Writing in the Health Sciences. Springer International Publishing AG. E-book. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU. | ||||||||
4 | Zaumanis, M. (2021). Write an Impactful Research Paper: a scientific writing technique that will shape your academic career. | ||||||||
5 | Wheatley, D. N. (2021). Scientific writing and publishing: a comprehensive manual for authors . Cambridge University Press | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
7 | Gábor, L. (2021). Writing and Publishing Scientific Papers : A Primer for the Non-English Speaker. Open Book Publishers | ||||||||
8 | Luby S. and Southern D.L. (2022) The Pathway to Publishing: a Guide to Quantitative Writing in the Health Sciences. Springer International Publishing AG. E-book. | ||||||||
9 | Wheatley, D. N. (2021). Scientific writing and publishing: a comprehensive manual for authors . Cambridge University Press | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. | ||||||||
2 | Author Resources | ||||||||
3 | Becker, Lucinda M. (2015). Writing successful reports and dissertations. London: SAGE. | ||||||||
4 | Lindsay, D. (2020). Scientific Writing = Thinking in Words. Collingwood: CSIRO Publishing | ||||||||
5 | Levitt, H. M., Bamberg, M., Creswell, J. W., Frost, D.M., et.al. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Avoti par zinātniskās darbības jomu saskaņā ar promocijas darba tēmu. | ||||||||
2 | Kamerāde, D. (2016). Kā publicēties augstas ietekmes recenzētos zinātniskos izdevumos? | ||||||||
3 | Zaumanis, M. (2021). Kas jāzina zinātniekam, kurš vēlas komunicēt savus pētījumus? | ||||||||
4 | Zaumanis, M. (2021). Ietekmīgu zinātnisko publikāciju rakstīšana. | ||||||||
5 | Zaumanis, M. (2021). Grafiku un ilustrāciju veidošana publikācijām, pētījumu projektiem un prezentācijām. | ||||||||
6 | Ceļvedis "Zinātniskā publicēšanās" |