.
Loģika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_089 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes; Civiltiesības | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Stankevičs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Tiesību teorija. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem zināšanas par loģisko domāšanu, tās sociālajiem kontekstiem, galvenajiem elementiem un pielietojuma iespējām tiesību zinātnē un pētījumos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Patiesības meklējumi – loģiskas domāšanas priekšnoteikums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Loģiskās domāšanas filozofiskie līmeņi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Loģikas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Loģikas interpretācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Jēdziens. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Spriedums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Slēdziens. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Loģika un dialektika. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Dialektiskās loģikas prognostiskā funkcija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Patiesības meklējumi – loģiskas domāšanas priekšnoteikums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Loģikas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Spriedums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Loģika un dialektika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Dialektiskās loģikas prognostiskā funkcija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Referāts, rakstiski uzdevumi, literatūras analīze, informācijas vākšana internetā, situāciju analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nokārtoti pārbaudes darbi. Gala vērtējumu veido referāts, kurā jāatspoguļo literatūras analīze, dati par iegūto informāciju internetā, veicot situācijas analīzi – 30%, rakstisko uzdevumu izpilde – 30%, eksāmens – 40%. Referātu temati un rakstiskie uzdevumi tiek uzdoti, uzsākot studiju kursu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti iegūst zināšanas par loģikas priekšmetu, noteiktām semantiskām kategorijām (terminiem, izteikumiem, operatoriem), deduktīviem un induktīviem slēdzieniem, argumentācijas procesa struktūru, kā arī loģisko likumu daudzveidību. | ||||||||
Prasmes: | Prot risināt loģikas uzdevumus ar terminiem un izteikumiem, prot izmantot loģikas kārtulas deduktīvo slēdzienu atpazīšanā, prot ātri atrast pamatojamo tēžu argumentus. | ||||||||
Kompetences: | Spēj izprast loģikas likumus, veidot argumentus un slēdzienus, spēj saskatīt loģikas semantiskās kategorijas juridiskos tekstos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Daberts V. Loģika – I. – Rīga: LUMA, 2004. – 307 lpp. | ||||||||
2 | Daberts V. Loģika – II. – Rīga: LUMA, 2005. – 315 lpp. | ||||||||
3 | Vedins I. Loģika. – Rīga: Avots, 2009. – 399. lpp. | ||||||||
4 | I.Vedins, J.Golde. Uzdevumi loģikā. R., 1992., 53 uzdevumi. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Quine W.V.O. Grundzüge der Logik. – Frankfurt am Main, 1995. | ||||||||
2 | Daberts V. Saturiskais termins autoloģiskā lietojumā un metafora //Latvijas Policijas akadēmijas Raksti, Nr. 6, 1999, 21. – 34. lpp. | ||||||||
3 | Daberts V. Slēdzienu pareizība verifikatīvajā un alētiskajā aspektā // Latvijas Policijas akadēmijas Raksti, Nr. 7, 2000, 41. – 52. lpp. | ||||||||
4 | Бepкoв B.Ф., ЯcкeвичЯ.C., ПaвлюkeвиЧ B.И. Лoгикa. Mинcк‚ 1997 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Jurista Vārds |