Pārlekt uz galveno saturu

Jaunrade pētniecībā un pedagoģijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:50
Par studiju kursu
Kursa kods:JF_414LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Tiesību zinātnesMērķauditorija:Tiesību zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aivars Stankevičs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Loģika un pētnieciskā darba metodoloģija bakalaura studiju programmas līmenī.
Mērķis:
Veicināt studentu izpratni par zinātniski pētnieciskās jaunrades būtību, pedagoģijas teoriju un principiem, attīstot pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un veidi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Zinātniskās darbības tiesiskais regulējums. Zinātniskās darbības politiskie aspekti. Zinātniskās darbības ētikas jautājumi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģisko procesu organizāciju; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
8Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
9Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
10Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un veidi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Zinātniskās darbības tiesiskais regulējums. Zinātniskās darbības politiskie aspekti. Zinātniskās darbības ētikas jautājumi.Nodarbības0.50auditorija
3Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.Nodarbības1.00auditorija
6Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.Nodarbības1.00auditorija
7Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģisko procesu organizāciju; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.Nodarbības1.00auditorija
8Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
10Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1) Studiju kursa apguves rezultātā studentiem patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts. 2) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle. 3) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi.
Vērtēšanas kritēriji:
Tiks vērtēts: • pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums; • pētnieciskie soļi šī pieprasījuma realizācijā; • paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru). Students tiks novērtēts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. 1) Patstāvīgas studijas – tests. 2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā). 3) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles). Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti iegūs zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām. Attīstīs zinātniskās pētniecības prasmes, nodrošinot iespējas piedalīties nacionāla un starptautiska līmeņa pētniecības projektos. Iegūs pedagoģiskā darba teorētiskās zināšanas, apgūs zināšanas didaktikā, apgūs mācīšanas un mācīšanās principus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veikt patstāvīgu pētniecisku darbību pielietojot jaunākās analītiskās pētniecības metodes, sagatavot veikto pētījuma ziņojumus, prezentācijas. Spēs patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un praktiskas problēmas, pamatot lēmumus, kā arī, nepieciešamības gadījumā veikt papildu analīzi. Studenti izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus.
Kompetences:Attīstīs analītiskās domāšanas iemaņas, inovatīvās domāšanas prasmes un kreativitāti, profesionālās un komunikācijas prasmes, kas būtu par pamatu radošas personības izveidei. Pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas. Spēs pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse, red. Martinsone K., Pipare A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016
2A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – R īga: Drukātava, 2009.
3Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015
4Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018)
5Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013
6I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002.
7A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006.
Papildu literatūra
1A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2011
2M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa,
3The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. Ebrary Academic Complete 2012
4Carlsen A., & Maslo E (2018) "Growing together": A Latvian retrospective of learning opportunities created in the cooperation among Nordic an Baltic adult educators. International Review Of Education / Internationale Zeitschrift Fūr (..)
5Hirsch B.D. (2012) Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. UK: Open Book Publishers.
Citi informācijas avoti
1Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapa
2Valsts izglītības satura centra mājas lapa
3Izglītības kvalitātes valsts dienesta mājas lapa
4Nacionālā izglītības iespēju datubāze
5Akadēmiskās informācijas centra mājas lapa
6Latvijas Zinātnes padomes mājas lapa