.
Jaunrade pētniecībā un pedagoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_414 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Stankevičs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Loģika un pētnieciskā darba metodoloģija bakalaura studiju programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentu izpratni par zinātniski pētnieciskās jaunrades būtību, pedagoģijas teoriju un principiem, attīstot pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un veidi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Zinātniskās darbības tiesiskais regulējums. Zinātniskās darbības politiskie aspekti. Zinātniskās darbības ētikas jautājumi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
6 | Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģisko procesu organizāciju; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
8 | Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
9 | Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
10 | Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un veidi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Zinātniskās darbības tiesiskais regulējums. Zinātniskās darbības politiskie aspekti. Zinātniskās darbības ētikas jautājumi. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģisko procesu organizāciju; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
10 | Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) Studiju kursa apguves rezultātā studentiem patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts. 2) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle. 3) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiks vērtēts: • pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums; • pētnieciskie soļi šī pieprasījuma realizācijā; • paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru). Students tiks novērtēts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. 1) Patstāvīgas studijas – tests. 2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā). 3) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles). Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti iegūs zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām. Attīstīs zinātniskās pētniecības prasmes, nodrošinot iespējas piedalīties nacionāla un starptautiska līmeņa pētniecības projektos. Iegūs pedagoģiskā darba teorētiskās zināšanas, apgūs zināšanas didaktikā, apgūs mācīšanas un mācīšanās principus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veikt patstāvīgu pētniecisku darbību pielietojot jaunākās analītiskās pētniecības metodes, sagatavot veikto pētījuma ziņojumus, prezentācijas. Spēs patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un praktiskas problēmas, pamatot lēmumus, kā arī, nepieciešamības gadījumā veikt papildu analīzi. Studenti izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus. | ||||||||
Kompetences: | Attīstīs analītiskās domāšanas iemaņas, inovatīvās domāšanas prasmes un kreativitāti, profesionālās un komunikācijas prasmes, kas būtu par pamatu radošas personības izveidei. Pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas. Spēs pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse, red. Martinsone K., Pipare A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016 | ||||||||
2 | A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – R īga: Drukātava, 2009. | ||||||||
3 | Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015 | ||||||||
4 | Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018) | ||||||||
5 | Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013 | ||||||||
6 | I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002. | ||||||||
7 | A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2011 | ||||||||
2 | M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa, | ||||||||
3 | The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. Ebrary Academic Complete 2012 | ||||||||
4 | Carlsen A., & Maslo E (2018) "Growing together": A Latvian retrospective of learning opportunities created in the cooperation among Nordic an Baltic adult educators. International Review Of Education / Internationale Zeitschrift Fūr (..) | ||||||||
5 | Hirsch B.D. (2012) Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. UK: Open Book Publishers. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapa | ||||||||
2 | Valsts izglītības satura centra mājas lapa | ||||||||
3 | Izglītības kvalitātes valsts dienesta mājas lapa | ||||||||
4 | Nacionālā izglītības iespēju datubāze | ||||||||
5 | Akadēmiskās informācijas centra mājas lapa | ||||||||
6 | Latvijas Zinātnes padomes mājas lapa |