.
Organizāciju teorija un vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:31:09
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_418 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Sabiedrības vadība | Mērķauditorija: | Civilā un militārā aizsardzība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ligita Āzena | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vadīšanas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt ieskatu dažādās organizāciju vadīšanas teorijās un pieejās, īpašu uzmanību pievēršot aktuāliem jautājumiem un tiesībsargājošo iestāžu specifikai, lai studējošais būtu spējīgs risināt dažādas vadīšanas situācijas un problēmas profesionālajā darbībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācija un organizācijas vadīšana. Pamatjēdzieni. Organizācijas vadīšanas teoriju pārskats | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Organizācijas struktūra, personāls un lēmumu pieņemšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Pārmaiņu vadīšana | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Darbinieku motivēšana un iesaiste. Tiesībsargājošo iestāžu vadīšanas specifika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Zināšanu nozīme zināšanu sabiedrībā un organizācijā. Mērķu un uzdevumu noteikšana, lai risinātu identificēto situāciju / problēmu organizācijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Dažādības vadības pieejas publiskajā organizācijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Attīstības dokumentu specifika publiskajā organizācijā. Stratēģija un darba plāns | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācija un organizācijas vadīšana. Pamatjēdzieni. Organizācijas vadīšanas teoriju pārskats | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Organizācijas struktūra, personāls un lēmumu pieņemšana | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Pārmaiņu vadīšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Darbinieku motivēšana un iesaiste. Tiesībsargājošo iestāžu vadīšanas specifika | Nodarbības | 0.25 | auditorija | |||||
5 | Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Zināšanu nozīme zināšanu sabiedrībā un organizācijā. Mērķu un uzdevumu noteikšana, lai risinātu identificēto situāciju / problēmu organizācijā | Nodarbības | 0.25 | auditorija | |||||
8 | Dažādības vadības pieejas publiskajā organizācijā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Attīstības dokumentu specifika publiskajā organizācijā. Stratēģija un darba plāns | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Referāts, tematu saskaņojot ar pasniedzēju, analizējot publisko organizāciju vadīšanas specifiku. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un eksāmens: • Dalība semināros (30%); • referāts (30%); • eksāmens (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie orientējās galvenajās organizāciju vadīšanas teorijās, pieejās un tiesiskajā regulējumā, apzinās publisko organizāciju vadīšanas specifiku. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie izvērtē situāciju organizācijā, analizē vadīšanas funkciju īstenošanu, pamato savu viedokli par organizācijas vadīšanas pilnveides iespējām. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie aptveroši analizē organizācijas darbību un tās vadīšanu, patstāvīgi izstrādā organizācijas vadības un attīstības dokumentus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dažādības vadība - nākotnes potenciāls | ||||||||
2 | Fred, R. David, Forest, R. David. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. Pearson, 2017. | ||||||||
3 | Robbins, S. P., De Cenzo D. A., Coulter, M. Fundamentals of Management: Essential Concepts and Applications. Pearson, 2020. | ||||||||
4 | Organisational Management T-kit | ||||||||
5 | Adizess I. Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. Rīga: Zvaigzne ABC, 2020 | ||||||||
6 | Gaile A., Pavlova M. Efektīvā vadītāja rokasgrāmata. Rīga: Valsts kanceleja, 2017. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
8 | Fred, R. David, Forest, R. David. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. Pearson, 2017. | ||||||||
9 | Organisational Management T-kit | ||||||||
10 | Robbins, S. P., De Cenzo D. A., Coulter, M. Fundamentals of Management: Essential Concepts and Applications. Pearson, 2020. | ||||||||
11 | Organizational Theory | ||||||||
12 | Organizational Theory: Determinants of Structure | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Attīstības plānošanas sistēmas likums. | ||||||||
2 | Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumi Nr.737 "Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi" | ||||||||
3 | Praude, V. Menedžments (1. un 2.daļa). Rīga: Burtene, 2012. | ||||||||
4 | Dāvidsone, G. Organizāciju efektivitātes modelis. Rīga: ODA, 2008. | ||||||||
5 | Kočanova, R., Geipele, I., Niedrīte, V. Stratēģiskās vadīšanas sistēma organizāciju ilgtspējīgai attīstībai. Rīga: RTU Izdevniecība, 2013. | ||||||||
6 | Jones, Gareth R. Organizational Theory. Design and Change. Pearson Publishing, 2013. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
8 | Jones, Gareth R. Organizational Theory. Design and Change. Pearson Publishing, 2013. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Efektīvā vadītāja rokasgrāmata | ||||||||
2 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
3 | The Effective Manager's Handbook |