Pārlekt uz galveno saturu

Prezentācijas prasme

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:55
Par studiju kursu
Kursa kods:JF_497LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Tiesību zinātnesMērķauditorija:Tiesību zinātne; Civilā un militārā aizsardzība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Cīrule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Prasmes un iemaņas lietot literāro valodu, priekšstats un zināšanas par aktuālo valodas kultūrā, terminoloģijā. Students pārzina tiesību aktus; izprot tiesību normas; prot pētīt, analizēt un atlasīt nepieciešamo juridisko un citu informāciju; analizē un novērtē juridiskos dokumentus, tai skaitā zināšanas par teikuma uzbūvi, izteiktā un rakstītā nozīmi profesionālajā (juridiskajā) darbībā; izpratne par darbu ar dokumentiem; priekšzināšanas loģikā, psiholoģijā, argumentācijā, komunikācijā un konfliktu risināšanā. Iemaņas darbā ar datoru.
Mērķis:
Sekmēt studējošo prasmes un iemaņas atlasīt un analizēt informāciju, tai skaitā jau uzrakstītus dokumentus un citus avotus, skaidri, vienkārši un argumentēti izsakot domas. Apgūt prasmes un iemaņas izstrādāt pārliecinošu un efektīvu prezentāciju, lai informācija tiktu pasniegta precīzi, lakoniski un pārliecinoši, izmantojot vizuālās uzskates un citus materiālus. Iespēju robežās atklāt vājākās vietas savā retorikā un prezentāciju prasmēs, uzlabot kontaktu ar auditoriju (klientu). Radīt iespēju studiju kursā Prezentācijas prasmes patstāvīgi veidot un profesionāli noformēt saistošas un dinamiskas prezentācijas, nodarbību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā. Sniegt zināšanas un attīstīt kompetences par prezentācijas būtību un veidiem. Kursa apguve palīdz studentiem iegūt zināšanas un praktiskas iemaņas ētiskas profesionālas komunikācijas veidošanā un vadīšanā. Attīstīt spēju patstāvīgi spriest par iegūto informāciju, tai skaitā - - sekmēt studējošo prasmes un iemaņas atlasīt un analizēt informāciju, tai skaitā jau uzrakstītus dokumentus un citus avotus, skaidri, vienkārši un argumentēti izsakot domas. - apgūt prasmes un iemaņas izstrādāt pārliecinošu un efektīvu prezentāciju, lai informācija tiktu pasniegta precīzi, lakoniski un pārliecinoši, izmantojot vizuālās uzskates un citus materiālus. - iespēju robežās atklāt vājākās vietas savā retorikā un prezentāciju prasmēs, uzlabot kontaktu ar auditoriju (klientu). - attīstīt prezentāciju efektivitāti caur lomu spēlēm nodarbībās. (Prasmes var demonstrēt caur simulētu problēmjautājumu studiju vidē.)
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.Lekcijas6.00auditorija
2Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.Lekcijas6.00auditorija
3Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.Nodarbības4.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.Lekcijas2.00auditorija
2Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.Lekcijas2.00auditorija
3Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgais darbs – studējošā patstāvīgi veiktais darbs, konkrēti, prezentācijas (par kādu studenta darbā sastapto problēmu vai konfliktu) sagatavošana, kuru students ar noteiktu mērķi veido ārpus kontakstundām. Patstāvīgā darba (veids, apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt.) informācija sīkāk tiek raksturota e-studijās.
Vērtēšanas kritēriji:
- studiju kursā jābūt sekmīgam rakstiskā eksāmena rezultātam (vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā), sīkāk par rakstiskā eksāmena norises gaitu, vērtēšanas kritērijiem e-studijās); - aktīva līdzdalība lekcijās un nodarbībās; attieksme pret darbu; - patstāvīgā darba izpilde (darba veids, plāns, izstrādes posmi, struktūra, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt. – sīkāk e-studijās); - lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts; - students netiek pielaists pie eksāmena, ja nav iesniegts patstāvīgais darbs (e-studijās noteiktajā laikā un noteiktajā kvalitātē); - kopumā studija kursa vērtējumu veido dalība lekcijās un nodarbībās, patstāvīgais darbs, rakstiskais eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:- Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti atpazīst un definē prezentācijas būtību un lomu. - Apgūstot programmu, studējošie izprot un identificē mūsdienīgas prezentācijas pamatprincipus, kā arī ir ieguvuši praktiskas iemaņas prezentāciju veidošanā un atpazīst atbilstošus vizuālos uzskates līdzekļus, lai sadarbotos gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem attiecīgajā nozarē vai profesionālās darbības jomā: maksimāli iedarbotos uz auditoriju.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: - orientējas prezentācijas jautājumos; - spēj būt pārliecināti, brīvi un droši prezentācijas laikā; - prot lietot runas ietekmi pastiprinošus līdzekļus, tai skaitā prezentācijas laikā izmantot atslēgvārdus, kuri ir svarīgi informācijas veiksmīgai nodošanai dažādās auditorijās; izveidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā; atbildēt uz auditorijas jautājumiem un pārvarēt iebildumus.
Kompetences:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj apgūto izmantot praksē; argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes: ko teikt un kā izturēties prezentācijā, lai panāktu vēlamo rezultātu. Rīga: Zvaigzne ABC (akceptējams izdevums)
2Hoffmann, K. D. 2005. Prezentācija un moderācija: efektīva komunikācija un mērķtiecīga tehnisko līdzekļu lietošana Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)
3Keigels, T. 2008. Uzstāšanās māksla: droši paņēmieni, kā pārliecināt auditoriju un patikt klausītājiem. Rīga: Atēna (akceptējams izdevums)
4Markus D., Vulāne A. 2022. Ievads runas un rakstu kultūrā Latvijas Universitāte
Papildu literatūra
1Hindls, T. 2000. Prasme uzstāties. Rīga: Zvaigzne ABC
2Kramiņš, E. 2005. Runas prasme saziņā: monogrāfija par komunikatīvās kompetences veidošanos runas apguves procesā. Rīga: Biznesa augstskola Turība
3Pīzs, A. 2014. Ķermeņa valoda. Rīga: Jumava
4Veinberga S., 2019. Komunikācija. Teorija un prakse: monogrāfija
Citi informācijas avoti
1Grāmatas, kas pieejamas Primo meklēšanas rīkā
2Raksti, kas pieejami Primo meklēšanas rīkā:
3Grāmatas, kas pieejamas ProQuest datubāzē:
4Grāmatas, kas pieejamas EBSCOhost datubāzē:
5www.juristavards.lv
6Raksti krājumos: „Valodas prakse: vērojumi un ieteikumi” 2021
7Raksti krājumos: „Vārds un tā pētīšanas aspekti”.
8www.likumi.lv
9www.mk.gov.lv
10www.vestnesis.lv