.
Audiovizuālās komunikācijas specifika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_012 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lauris Gundars | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar audiovizuālo darbu uzbūves likumsakarībām, komunikācijas specifiku, kā arī apgūt dažādu žanru audiovizuālo darbu analīzes paņēmienus, lai tos varētu pielietot jaunu audiovizuālu ieceru īstenošanā. Kurss paredz izprast dažādu auditoriju, kā arī izplatīšanas tehnisko platformu prasību ietekmi uz audiovizuālā darba uzbūvi. Ar padziļinātas analīzes metodi kurss piedāvā izprast veidus, kā panākama nepieciešamā komunikācijas forma. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Audiovizuālā darba komunikācijas specifika, atšķirīgais un līdzīgais ar citām komunikācijas formām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Audiovizuālā darba uzbūves specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Audiovizuālā darba pamata sastāvdaļas, to izveide un pielietojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Audiovizuālā darba žanri, to specifika. Žanra un auditorijas savstarpējā mijiedarbe. Spēles žanrs, šovs un dokuments. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Auditorijas izpēte audiovizuālā darba ieceres stadijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Audiovizuālā darba tehniskais īstenojums un tā saite ar darba uzbūvi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Scenārija analīzes seminārs/praktikums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Filmu analīzes praktikums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Scenāriju tekstu lasīšana, filmu skatīšanās un rakstiska analizēšana pēc auditorijā uzdotās sagataves. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Rakstisko analīžu sagatavošana attiecīgajām lekcijām un semināriem ir obligāta. Lekciju un semināru laikā var tikt uzdoti nelieli uzdevumi. Students netiek pielaists pie eksāmena kārtošanas, ja viņam/viņai ir vairāk nekā viens neapmeklēts vai neieskaitīts seminārs (slimības vai citi ārkārtas gadījumi tiek izskatīti individuāli, laikus informējot par problēmām pirms gala pārbaudījuma). Semināru atstrāde iespējama tikai pirms eksāmena pasniedzēja konsultāciju laikā, atstrādāt var tikai attaisnotu iemeslu dēļ kavētus seminārus. Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Semināru/praktikumu nodarbības tiks organizētas kā diskusija – domu apmaiņa. Lekciju apmeklēšana – 40%. Semināru apmeklētība un līdzdalība semināros (aktivitāte, semināru rakstu darbi un atbilžu kvalitāte) – 40%. Eksāmens – 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs izzinājuši audiovizuālo darbu komunikācijas specifiku, tās izveides rīkus, kā arī praktiskā pielietojuma veidus; apzinājuši audiovizuālu darbu žanrus, formas, to specifiku un izveides rīkus; audiovizuālā darba piemērotību dažādām tehniskajām platformām un specifiskām auditorijām. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs iepazinuši nepieciešamās prasmes audiovizuāla darba ieceres radīšanā, tostarp konkrētām auditorijām un tehniskajām platformām. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši kompetenci par audiovizuālā darba ieceres radīšanas procesam nepieciešamajiem rīkiem un to pielietojuma secību. Uz šī pamata students spēs izvērtēt turpmākā īstenošanas darbā nepieciešamos rīkus un efektīvākās izvēles. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Fabe, M. (2004) Closely Watched Films. An Introduction to the Art of Narrative Film Technique. University of California Press. | ||||||||
2 | Bordwell, D. (2008) Poetics of cinema. Taylor & Francis Group. | ||||||||
3 | Altman, R. (2000) Film/Genre [Reprinted]. British Film Institute. | ||||||||
4 | McKee, R. (1997) Story: substance, structure, style, and the principles of screenwriting. ReganBooks. | ||||||||
5 | Weston, J. (2003) The Film Director's Intuition: Script Analysis and Rehearsal Techniques. Michael Wiese Productions. | ||||||||
6 | Rosenthal, A. (2007) Writing, Directing, and Producing Documentary Films and Videos. Southern Illinois University Press. | ||||||||
7 | Gundars, L. (2015) Dramatika jeb Racionālā poētika, 2. redakcija. Darbnīcas, Rīga. |