.
Ievads ietekmētāju (influenceru) mārketingā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_043 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ruta Siliņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Izpratne par komunikācijas un/vai mediju teorijām. Personīgā pieredze kā sociālo mediju lietotājam, piem. Instagram, YouTube vai TikTok. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar augošo mārketinga un komunikācijas jomu – influenceru mārketingu: tā pamatprincipiem, teorētisko bāzi un pielietojumu praksē. Kursa beigās studentiem jāspēj attīstīties grupās un aizstāvēt iedomātā klienta ietekmēšanas kampaņu. Sekmīgi apgūstot kursu, studenti iegūs praktiskas iemaņas influenceru mārketingā un sagatavosies darba tirgum. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ietekmējošo mārketinga teorētiskā bāze. Tās vēsture, attīstība, galvenā mehānika. Atšķirība starp satura veidotājiem un ietekmētājiem. Ietekmētāju mārketinga nozares ieinteresēto pušu ētikas kodeksi un pienākumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Seminārs: mērķauditoriju noteikšana un atbilstošu ietekmētāju atrašana. Strādājiet ar dažādiem rīkiem un platformām, kas palīdz izpētīt ietekmētājus. Rezultātam vajadzētu būt īsam sarakstam, ja ietekmētājs ir balstīts uz noteiktu mērķauditoriju. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ietekmētāju kampaņas pamatprincipi un pamatelementi: biznesa un mārketinga mērķi, zīmola un mērķauditorijas problēmas, kampaņas vēstījumi un taktiskie risinājumi. KPI noteikšana, darbs ar klientu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Ietekmētāju izvēles kampaņas analīze Latvijā vai mītnes zemē. Pasaules labākā prakse un vietējā pieredze. Rezultātam jābūt grupas prezentācijai, kas dekonstruē izvēlēto kampaņu un sniedz tai ārēju novērtējumu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Ietekmēšanas kampaņas instruktāža iedomātam klientam. Detalizēts uzdevums gala darbam. Jautājumu un atbilžu sesija ar kursa materiāla studentiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | 1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | 2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gala atzīme ir atkarīga no aktīvas dalības nodarbībās, aktīvas klausīšanās lekcijās, praktiskiem uzdevumiem un eksāmena – grupas prezentācijas. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Dalība lekcijās (10%) • 1. uzdevums: individuālu piemērotu ietekmētāju saraksta izveide (10%) • 2. uzdevums: grupas prezentācija par reālās dzīves ietekmētāju kampaņas analīzi (30%) • 3. un 4. uzdevums: ietekmes kampaņas grupas prezentācija (50%) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Teorētiskā izpratne par mūsdienu influenceru mārketingu un tā virzītājspēkiem; • Mūsdienu influenceru kampaņas struktūra • Ietekmētāju mārketingā īstenotās stratēģijas • Ietekmētāju mārketingā izmantotie taktiskie risinājumi • Ētikas principi un uzvedības kodekss ietekmētāju mārketingā | ||||||||
Prasmes: | Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis mīkstās prasmes: • strādāt grupā; • veidot prezentāciju potenciālajiem klientiem; • strādāt ar potenciālajiem klientiem. Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis cietās prasmes: • spēs strādāt ar ietekmētāju meklēšanas un analīzes platformām; • spēs izveidot īso ietekmētāju sarakstu potenciālajai kampaņai. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais spēs: • Novērtēt reālās dzīves ietekmētāju kampaņas un noteikt labāko praksi; • Izveidot mazas ietekmētāju kampaņas no nulles; • Izprast klientu informāciju par ietekmētāju kampaņām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Cox B. (2022). How To Be Internet Famous: The #1 Social Media Marketing Book On 'How To Go Viral' and Build a Powerful Personal Brand For Social Media Influencers | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Preace J. (2023). Social Media Marketing 2023: 4 BOOKS IN 1 - Social Media for Beginners, Instagram Marketing to Become an Influencer, Facebook Advertising, Google AdWords (Analytics, SEO and ADS for Your Business) | ||||||||
2 | Philips H. (2021). Instagram Marketing Secrets: From Zero to One Hundred Thousand Followers. Practical and Quick Guide with Strategies and Techniques to Become a "Real" Influencer and Get Noticed on Instagram |