Pārlekt uz galveno saturu

Mediju plānošana mārketinga komunikācijai

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:03
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_050LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorijaMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīga izpratne par komunikācijas procesu un tā organizēšanu.
Mērķis:
Sniegt pamazināšanas par mediju plānošanas pamatiem, kas nepieciešami, lai veiktu argumentētus lēmumus mārketinga komunikācijas plānošanā un īstenošanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads par medijiem no dažādiem skatupunktiemLekcijas1.00auditorija
2Mediju mērķi un stratēģijasLekcijas1.00auditorija
3Patērētāji un auditorijasLekcijas1.00auditorija
4Mediju jēdzieni, termini un aprēķiniLekcijas1.00auditorija
5Televīzijas plānošana un pirkšanaLekcijas1.00auditorija
6Radio (audio), preses un vides mediju plānošana un pirkšanaNodarbības1.00auditorija
7Digitālo mediju plānošana un pirkšanaNodarbības1.00auditorija
8Ne tikai plānošana un pirkšanaLekcijas1.00auditorija
9Plāna izveideNodarbības1.00auditorija
10Mediju plānu un pirkumu novērtēšana un aprēķini. Mūsdienu pētījumu problemātika. Pētījumu avoti. OrganizācijasNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads par medijiem no dažādiem skatupunktiemLekcijas1.00auditorija
2Mediju mērķi un stratēģijasLekcijas1.00auditorija
3Patērētāji un auditorijasLekcijas1.00auditorija
4Mediju jēdzieni, termini un aprēķiniLekcijas1.00auditorija
5Televīzijas plānošana un pirkšanaLekcijas0.50auditorija
6Radio (audio), preses un vides mediju plānošana un pirkšanaNodarbības0.50auditorija
7Digitālo mediju plānošana un pirkšanaNodarbības0.50auditorija
8Ne tikai plānošana un pirkšanaLekcijas0.50auditorija
9Plāna izveideNodarbības1.00auditorija
10Mediju plānu un pirkumu novērtēšana un aprēķini. Mūsdienu pētījumu problemātika. Pētījumu avoti. OrganizācijasNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kursa ietvaros students lasa ieteikto literatūru - grāmatas, pētījumus un profesionālo literatūru, skatās video un audio materiālus, kā arī līdzdarbojas lekcijās un semināros. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Semināru rakstu darbi - kopsavilkumi; grupu darbi - mediju plānošanas mārketinga komunikācijai projekta izstrāde un prezentācijas; patstāvīgās studijas un aktivitāte informācijas, atziņu apmaiņā nodarbībās; eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1) Pārzina mediju vietu mārketinga komunikācijā un atšķirīgos mediju konceptus, mediju funkcijas un lomas reklāmā un sabiedriskajās attiecībās. 2) Zina par Patērētāja ceļojumu, tā vietu un lomu mediju stratēģijā un taktikā. 3) Zina, kā nošķirt mārketinga, komunikācijas, reklāmas un mediju mērķus, un kā tos uzstādīt. 4) Pārzina mērķa auditorijas definēšanu. 5) Zina galvenos mediju plānošanas jēdzienus, definīcijas, aprēķinus un galvenās formulas. 6) Spēj raksturot katra mediju veida funkciju, pārzina medija formātus un to, kā notiek reklāmas plānošana un pirkšana katrā mediju veidā un formātā. 7) Ir zināšanas par mediju izvēles kritērijiem un mediju plāna galvenajiem elementiem. 8) Zina, kā un kādā secībā veido mediju stratēģiju un plānu. 9) Pārzina mediju auditoriju pētniecības aktuālās metodes un rezultātus, kā arī mūsdienu mediju pētniecības problemātiku un tās ietekmi uz mediju plānošanu. 10) Zina metodes, kā novērtēt mediju plānu un tā rezultātus.
Prasmes:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst: 1) Prasmi atlasīt un kritiski analizēt, mediju plāna veidošanai, nepieciešamo informāciju. 2) Prasmi uzstādīt mediju mērķus. 3) Iemaņas analizēt un interpretēt mediju auditoriju pētījumus un definēt mērķa grupas. 4) Spēju orientēties mediju jēdzienos, formulās un pielietot tos plānu sastādīšanā un novērtēšanā. 5) Prasmi salīdzināt mediju veidu priekšrocības un mediju piemērotību mediju plānam. 6) Prasmi sagatavot mediju plānu un tā alternatīvas. 7) Prasmi analizēt un novērtēt mediju plānu efektivitāti.
Kompetences:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst šādas kompetences: 1) Patstāvīgi atlasa un analizē mediju stratēģijas un plāna izveidei nepieciešamo informāciju. 2) Spēj izveidot mediju plānu un tā alternatīvas, atbilstoši klienta uzdevumam un konkurences apstākļiem mediju tirgū. 3) Spēj analizēt un salīdzināt klienta konkurentu aktivitātes. 4) Izvērtē un nosaka mediju mērķu atbilstību citiem mērķiem. 5) izvērtē mediju plānu rezultātus, izdara secinājumus, kas svarīgi nākamo plānu veidošanai. 6) Izprot mediju tirgus galvenos rādītājus, tendences un to ietekmi uz mediju plānošanu. 7) Spēj argumentēt un diskutēt par mediju plānošanas jautājumiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Sandra Moriarty, Nancy Mit5chell, Charles Wood, William Wells. Advertising & IMC. Pearson Education Limited, 2019.
2Byron Sharp. How brads grow what marketers don’t know. Oxford University Press, 2010, reprinted in 2019.
3Jenni Romaniuk, Byron Sharp. How brands grow Part 2. Oxford University Press, 2016.
4Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā. RSU, 2021.
5Helen Latz. The Media Handbook. A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying. 8th Edition. Routledge Communication series, 2022.
6Jack Z. Sissors and Roger B. Baron. Advertising Media Planning. McGraw-Hill eBooks, 7th Edition
7Globālo mārketinga komunikācijas aģentūru karte
8Kā nereklamēšanās ietekmē zīmolu pārdošanas rezultātus
Papildu literatūra
1Mediju plānošana un dati (I)
2Mediju plānošana un dati (II)
3Mediju plānošana un dati (III)
4Mediju pētniecība (I)
5Mediju pētniecība (II)
6Mediju pētniecība (III)
7Mediju pētniecība (IV)
8Mediju pētniecība (V)
9Pētniecības aktualitātes (I)
10Pētniecības aktualitātes (II)
Citi informācijas avoti
1Profesionālās organizācijas (I)
2Profesionālās organizācijas (II)
3Profesionālās organizācijas (III)
4Profesionālās organizācijas (IV)
5Profesionālās organizācijas (V)
6Latvijas Reklāmas tirgus dati