.
Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_080 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar nozīmīgāko laikmetīgās fotogrāfijas virzību un autoriem, kā arī attīstīt studentu prasmi orientēties aktuālajos laikmetīgās fotogrāfijas procesos un izprast vispārējo kultūras un sociālo kontekstu saistībā ar tiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads kursa saturā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Fotogrāfijas loma laikmetīgajā mākslā. Orientieri un konteksts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Fotogrāfijas loma 20. gs. 2. puses avangarda mākslā – konceptuālisms, performances, landārts u.c. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Dokumentālā fotogrāfija kā mākslas attēls. Fotožurnālisms un māksla. Inscenētā, „iespaidīgā” fotogrāfija (fotogrāfija kā glezniecība). | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Laikmetīgās fotogrāfijas loma apropriācijā. Naratīvs fotogrāfijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | „Neredzamā” attēlojums laikmetīgajā fotogrāfijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ikdienas un privātās dzīves tēma laikmetīgajā fotogrāfijā. Sociālpolitiskā tēma laikmetīgajā fotogrāfijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Praktiskās nodarbības, kas balstās diskusijās par fotogrāfijas lietojumu laikmetīgajā mākslā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads kursa saturā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Fotogrāfijas loma laikmetīgajā mākslā. Orientieri un konteksts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Fotogrāfijas loma 20. gs. 2. puses avangarda mākslā – konceptuālisms, performances, landārts u.c. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Dokumentālā fotogrāfija kā mākslas attēls. Fotožurnālisms un māksla. Inscenētā, „iespaidīgā” fotogrāfija (fotogrāfija kā glezniecība). | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Laikmetīgās fotogrāfijas loma apropriācijā. Naratīvs fotogrāfijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | „Neredzamā” attēlojums laikmetīgajā fotogrāfijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Ikdienas un privātās dzīves tēma laikmetīgajā fotogrāfijā. Sociālpolitiskā tēma laikmetīgajā fotogrāfijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Praktiskās nodarbības, kas balstās diskusijās par fotogrāfijas lietojumu laikmetīgajā mākslā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas izmantot arī ārpus studiju kursa, sekot līdzi aktuālās laikmetīgās fotogrāfijas notikumiem – izstādēm, vieslekcijām Latvijā un tuvākajā reģionā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība semināros, eksāmena darbs, literatūras apskati. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izpratne un orientēšanās fotogrāfijas lietojumā laikmetīgajā mākslā, tās vēsturiskajā attīstībā, izpratne par fotogrāfijas kontekstu saistībā ar citām laikmetīgās mākslas un kultūras parādībām. Izpratne par laikmetīgās fotogrāfijas lomu 20. gs. 2. puses avangarda mākslā. Laikmetīgās mākslas, dokumentālās fotogrāfijas un fotožurnālisma saikņu apzināšana, svarīgāko laikmetīgās fotogrāfijas stratēģiju, pieeju, metožu, vēstījuma veidu pārzināšana. Aktuālāko tēmu un diskursu laikmetīgajā fotogrāfijā pārzināšana. | ||||||||
Prasmes: | Patstāvīgi orientēties fotogrāfijas lietojumā laikmetīgajā mākslā, kontekstualizēt to saistībā ar citām laikmetīgās mākslas un kultūras parādībām. Iepazīt laikmetīgās fotogrāfijas lomu 20. gs. 2. puses avangarda mākslā. Salīdzināt, analizēt, interpretēt laikmetīgās fotogrāfijas un tai radniecīgo nozaru piemērus, to saikni. Atpazīt un izprast aktuālāko tēmu un diskursu lietojumu laikmetīgajā fotogrāfijā. | ||||||||
Kompetences: | Pārzināt un praktiski orientēties laikmetīgās fotogrāfijas vispārējo zināšanu jomā. Pārzināt laikmetīgās fotogrāfijas attīstību un vadošās tendences, strādājot ar informāciju un to kritiski analizējot. Patstāvīgi orientēties informācijā un literatūrā par laikmetīgo fotogrāfiju, attīstīt tās analīzes spējas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | C. Cotton. The Photography as Contemporary Art. - Themes and Hudson, 2006. | ||||||||
2 | I. Jefrey. Photography. A Concise History. - Themes and Hudson, 1996. | ||||||||
3 | H. Foster, R. Kraus, Y. A. Bois. Art since 1900. Modernism, Antimodernism, Postmodernism. - London: Thames & Hudson, 2005. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Rosalind Krauss. The Optical Unconscious. The MIT Press. 1993. | ||||||||
2 | Rolāns Barts. Camera Lucida. Piezīme par fotogrāfiju. Rīga, LMC, 2006. | ||||||||
3 | Valters Benjamins. Iluminācijas. Rīga, LMC, 2005. | ||||||||
4 | Nikolā Burjo, Attiecību estētika. Rīga, LMC, 2009. | ||||||||
5 | Sūzena Sontāga. Par fotogrāfiju. Rīga, LMC, 2005. | ||||||||
6 | Moriss Merlo Pontī. Acs un gars. Rīga, LMC, 2007. | ||||||||
7 | Kas ir svarīgi? [katalogs]. 2004. Rīga, Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs | ||||||||
8 | Mākslas žurnāli „Fotokvartāls”, „Studija”, „Art Press”, „Artforum”, „Parkett”, „Flash Art” | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | - |