.
Diskursa analīze
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.09.2024 08:58:51
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_025 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Politikas zinātne; Vadībzinātne; Komunikācijas zinātne; Socioloģija; Sociālā antropoloģija; Veselības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sergejs Kruks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads filozofijā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt diskursa analīzes jēdzienus un metodoloģijas pamatus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vārda nozīmes teorijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Latviešu valodas gramatisko formu nozīmes. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Datu ieguve SketchEngine programmā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | datorklase | |||||||
4 | Datu ieguve Bash programmā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Kritiskā diskursa analīze. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Kognitīvā diskursa analīze VAI PĒC IZVĒLES DA sociālajā antropoloģijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas, gadījuma studijas. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgais darbs (individuāls vai grupā): teksta vai sarunas diskursa analīze. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās valodas un realitātes attiecību galvenās teorētiskās koncepcijas; tekstu un sarunu analīzes metodes. | ||||||||
Prasmes: | Valodas datu vākšana, minikorpusa izveidošana, datu ieguve ar Bash un SketchEngine programmatūru, diskursa analīzes metodoloģijas izstrāde, gadījumu pētīšanai. | ||||||||
Kompetences: | Kritiski izvērtē valodas lomu jēgas radīšanas procesā un varas atticību uzturēšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Wodak, Ruth and and Michael Meyer (eds). (2015) Methods of Critical Discourse Studies. 3rd ed. London: Sage. Ch.11. | ||||||||
2 | Wooffitt, R. (2005) Conversation analysis and Discourse analysis. London: Sage. Ch.9. | ||||||||
3 | Lycan, W.G. (2018) Phiylosophy of Language. London: Routledge. 3rd ed. pp.3-8, 76-99. | ||||||||
4 | Fairclough, N. (2010) Critical Discourse Analysis. London: Routledge. | ||||||||
5 | van Dijk, T. (2014) Discourse and Knowledge. Oxford University Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kruks, S. (2011) “Evicting the Speaking Subject: A Critique of the Latvian Concepts of Language”. Journal of Baltic Studies 42(4): 447-63. | ||||||||
2 | Kruks, S., I. Skulte. (2016) „Politikas izzušana Saeimas diskursā”. Latvijas Zinātņu akadēmijas Vēstis 3:49-56. (latviešu plūsmai) | ||||||||
3 | Skulte, I. un N. Kozlovs. (2018) "Depoliticization of the Saeima Debates: Loosing the Gist of ‘Welfare’." Pp. 171-186 in Kruk, S. (ed.) Pluralism Anxiety. Acting Socially in Latvia. Riga: Riga Stradiņš University. | ||||||||
4 | Kruks, S. (2020) “Uzticības, sadarbības un vienotības konceptu izpratne Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027. gadam”. Akadēmiskā Dzīve 56: 131-147. (latviešu plūsmai) | ||||||||
5 | Ledin, Per and David Machin. (2020) Introduction to Multimodal Analysis. London: Bloomsbury. | ||||||||
6 | van Dijk, T. (2008) Discourse and Context. London: Sage, | ||||||||
7 | Ahearn, Laura M. (2012) Living Language. An Introduction to Linguistic Anthropology. Oxford: Wiley-Blackwell. Ch. 8-12. | ||||||||
8 | Kruk, S. (2024) Ambiguous Grammar of Legal Discourse”. Letonica 53. | ||||||||
9 | Richardson, John. (2007) Analysing Newspapers. Basingstock: Palgrave Macmillan. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Regular Expressions - Regex. |