.
Reklāmas fotogrāfija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 09:16:13
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_026 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studējošo profesionālās kompetences pilnveidi, kuru raksturo prasmes autonomi izvērtēt, kritiski diskutēt un konstruēt reklāmas fotogrāfijas, apzinoties reklāmas fotogrāfijas vēsturisko attīstību un laikmetīgo dažādību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursa tematikā: fotogrāfijas teorija un reklāmas fotogrāfijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Realitāte un fantāzija agrīnajā reklāmas fotogrāfijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Diskusija par studentu personīgo reklāmas projektu iecerēm. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Objektu attēlojums reklāmas fotogrāfijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Diskusija par pirmo īstenoto mājas darbu (priekšmets reklāmā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Cilvēka ķermenis reklāmas fotogrāfijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Laikmetīgās tendences reklāmas fotogrāfijas estētikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Diskusija par otro mājas darbu (ķermeņa izmantošana reklāmas idejās). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Reklāmas fotogrāfija kā kolektīvi radīts produkts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Diskusija par aktuālajām tendencēm reklāmas fotogrāfijā, balstoties literatūrā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursa tematikā: fotogrāfijas teorija un reklāmas fotogrāfijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Realitāte un fantāzija agrīnajā reklāmas fotogrāfijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Diskusija par studentu personīgo reklāmas projektu iecerēm. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Objektu attēlojums reklāmas fotogrāfijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Diskusija par pirmo īstenoto mājas darbu (priekšmets reklāmā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Cilvēka ķermenis reklāmas fotogrāfijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Laikmetīgās tendences reklāmas fotogrāfijas estētikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Diskusija par otro mājas darbu (ķermeņa izmantošana reklāmas idejās). | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Reklāmas fotogrāfija kā kolektīvi radīts produkts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Diskusija par aktuālajām tendencēm reklāmas fotogrāfijā, balstoties literatūrā. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Vērtēšanai iesniedzamais portfolio sastāv no: • Arhitektūras darbu sērija – jāizvēlas viena ēka vai konceptuāli saistīti arhitektūras objekti un tiem jābūt nofotografētiem vienotā stilistikā. Darbos jābūt atspoguļotam objektam ainavā, tā detaļām un interjeriem. Darbiem jābūt īstenotiem estētiski vienotā stilistikā (kompozīcija, kameras rakursi, krāsu scenogrāfija). Pabeigtas sērijas apjoms no 8 – 15 darbiem. • Klusā daba reklāmā – jāizvēlas noteikti produkti un konkrēta koncepcija/ideja, kura jāattēlo ar objektiem. Darba mērķis var būt kāda konkrēta produkta reklāma vai arī kādas dekoratīvas vai sociālas idejas attēlojums. Darbiem jābūt īstenotiem estētiski vienotā stilistikā (kompozīcija, kameru rakursi, krāsu scenogrāfija). Pabeigtas sērijas apjoms no 8 – 15 darbiem. • Ķermenis reklāmā – jāizvēlas noteikta ideja vai produkts, kuru attēlot ar ķermeņa starpniecību. Darba mērķis var būt kāda konkrēta produkta reklāma vai arī kādas dekoratīvas vai sociālas idejas attēlojums. Darbiem jābūt īstenotiem estētiski vienotā stilistikā (kompozīcija, kameru rakursi, krāsu scenogrāfija). Pabeigtas sērijas apjoms no 8 – 15 darbiem. Kā eksāmena darbs nevar tikt iesniegts portfolio ar: 1. neatbilstošu tehnoloģiju lietojumu, piemēram, fotogrāfijas no telefona, 2. fotogrāfijām, kas tapušas pirms studiju kursa sākuma, 3. svešiem attēliem, 4. nepabeigtām skicēm/iecerēm reklāmas projektiem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa pārbaudījums – eksāmens. Lai saņemtu gala vērtējumu, nepieciešams veikt visus mājasdarbus un tiem jābūt prezentētiem semināros vai konsultāciju laikā. Eksāmena vērtējums tiek izlikts par darbu portfolio, kas sevī ietver arhitektūras darbu sēriju, kluso dabu darbu sēriju un ķermeņa darbu sēriju. Lai saņemtu eksāmena vērtējumu, portfolio jābūt pilnībā pabeigtam. Vērtējumus teicami un izcili ir iespējams saņemt tikai tad, ja eksāmena darbs un mājasdarbi būtiski pārsniedz kursa prasības. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie iepazīst, izvērtē un apliecina zināšanas par reklāmas fotogrāfijas vēstījumu konstruēto būtību un to pielietojuma likumsakarībām. Studējošie apliecina savu izpratni par reklāmas fotogrāfijas mijiedarbīgajām saiknēm ar urbāno pilsētainavu, sociālo vidi, drukātajiem un digitālajiem medijiem, analītiski aprakstot un radoši konstruējot informāciju. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie plāno reklāmas fotogrāfijas projektu. Studējošie identificē un klasificē dažādu komerciālo attēlu radīšanas iemeslus un mehānismus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie profesionāli īsteno savu reklāmas projektu fotogrāfijā, apliecinot savu izpratni par laikmetīgajām tendencēm reklāmas nozarē. Studējošie autonomi ģenerē idejas reklāmas vajadzībām un praktiski īsteno reklāmas projekta konceptuālo un praktisko daļu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Robert A. Sobieszek (2010). The art of persuasion: a history of advertising photography. H.N. Abrams | ||||||||
2 | Johnston, P. (2000). Real Fantasies: Edward Steichens adwertising photography. Berkeley: University of California press | ||||||||
3 | Barett, T. (1990). Criticizing Photographs: an introduction to understading images. California. Mayfield Pubishing Company. | ||||||||
4 | Bate, D. (2009). Photography: Key Concepts. Oxford & New York: Berg | ||||||||
5 | Benjamins, V. (2005). Iluminācijas. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
6 | Flusser, V (2005). Towards A Philosophy of Photography. London: Reaktion Books Ltd. | ||||||||
7 | Roland, B. (1980). Mythologies, London: Paladin. | ||||||||
8 | Rolāns, B. (2006). Camera lucida. Piezīme par fotogrāfiju. Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
9 | Wells L. (ed) (2004). Photography: a critical introduction. London & New York. Routledge. | ||||||||
10 | Zontāga, S. (2008). Par fotogrāfiju. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
11 | Judith Williamson, Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising (London: Marion Boyars, 1978). 6. | ||||||||
12 | Raymond Williams, Advertising: TheMagic System, Problemsin Materialism and Culture (London: Verso, 1980), p 184. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bodrijārs, Ž. (2000). Simulakri un simulācija. Rīga: Omnia Mea. | ||||||||
2 | Manovičs, L. (2006). Jauno mediju valoda. Rīga: Jauno mediju kultūras centrs RIXC. | ||||||||
3 | McLuhan, M. (1964). Understanding media. New York: Signet Books. | ||||||||
4 | McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. Singapore: HardWired. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Contacts I, II, III, 2005 | ||||||||
2 | Genius of photography 1-6, BBC | ||||||||
3 | Moment of Impact, 1999 |