.
Reģionālās studijas (etnogrāfija): Dienvideiropa
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_030 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Klāvs Sedlenieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 18 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 36 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads antropoloģijā vai antropoloģijas teorijā. | ||||||||
Mērķis: | Kursam ir trīs galvenie mērķi: 1. Kritiski analizēt jēdzienu "cultural areas". 2. Iepazīstināt studentus ar Dienvideiropas antropoloģiju, Vidusjūras antropoloģiju, to saskares punktiem un galvenajām izpētes tēmām. 3. Iepazīstināt studentus ar Vidusjūras reģiona sociālo dinamiku mūsdienās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | The re-emergence of cultural units within social anthropology | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | The anthropology of Southern Europe vs the anthropology of the Mediterranean | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
3 | The religious frontier | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
4 | Honour and shame | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
5 | Patronage and clientelism | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
6 | The city and the country | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | EU migration policy and the Mediterranean | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums 10%; Dalība semināros 20%; Prezentācija 30%; Noslēguma eseja 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc kursa apguves studējošais izpratīs svarīgākos pētījumus un problemātiku Dienvideiropas un Vidusjūras reģiona pētniecībā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs interpretēt mūsdienu notikumus Dienvideiropā un Vidusjūras reģionā, balstoties iegūtajās teorētiskajās un etnogrāfiskajās zināšanās. | ||||||||
Kompetences: | Spēs kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Collin Matthew (2004) This is Serbia Calling. Rock’n’roll radio and Belgrade’s underground resistance. London: Serpent’s Tail. | ||||||||
2 | Hann, C.M. (1995). The skeleton at the feast. Contributions to East European anthropology. Canterbury: Centre for Social Anthropology and Computing, University of Kent. | ||||||||
3 | Duijzings, Ger. (2000). Religion and the politics of identity in Kosovo. London: Hurst | ||||||||
4 | Kideckel, David A. (ed.) - (1995). East European communities. The struggle for balance in turbulent times. Boulder: Westview Press | ||||||||
5 | Milich, Zorka (1995) A Stranger’s Supper. An Oral History of Centinenarian Women in Montenegro. New York: Twayne Publishers. | ||||||||
6 | Halpern, Joel Martin & David A. Kideckel (eds.). (2000) Neighbors at war: Anthropological perspectives on Yugoslav culture and history. University ark: Pennsylvania State University Press | ||||||||
7 | Boehm, Cristopher (1984), Blood Revenge. The Enactment and Management of Conflict in Montenegro and Other Tribal Societies. University of Pannsylvania Press | ||||||||
8 | Bringa, Tone. (1995) Being Muslim the Bosnian Way. Identity and Community in a Central Bosnian Village.Princeton University Press, Princeton. | ||||||||
9 | Helpern, Joel M. and Kideckel, David A. (2000) Neighbors at War. Anthropological Perspectives on Yugoslav Ethnicity, Culture and Hisotory. University Park, PA: The Pennsylvania State University Press. | ||||||||
10 | Herzfeld, Michael (1985) The poetics of manhood: contest and identity in a Cretan mountain village. Princeton: Princeton UP. | ||||||||
11 | Hammel, Eugene, A. (1968) Alternative Social Structures and Ritual Relations. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall, Inc. | ||||||||
12 | Judah, Tim. (2000) The Serbs. History, Myth and the Destruction of Yugoslavia. Yale: Nota Bene. | ||||||||
13 | Stalh, Paul H (ed) (1998) Name and Social Structure. Examples from Southeast Europe. New York: Columbia University Press |