.
Sporta žurnālistika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_066 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anda Rožukalne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads žurnālistikā. Ziņu žurnālistika. Žurnālistikas metodes un žanri. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt ar sporta žurnālistikas būtību, apgūt šī žurnālistikas tipa specifiku, spēt veidot darbus sporta žurnālistikā dažādu mediju vajadzībām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sporta žurnālistikas vēsture, attīstības posmi, mūsdienu tendences, likumsakarības, pasaules un Latvijas sporta žurnālistu dzīves un darba pieredze. Sporta žurnālistikas īpatnības un specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vispārējā un sporta žurnālistika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vispārējās likumsakarības un specifiskās iemaņas sporta žurnālistikai presē, radio, TV un interneta vidē. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Darba specifika sporta pasākumos Latvijā, kā arī lielākajos sporta pasākumos – Eiropas un pasaules čempionātos un olimpiskajās spēlēs. Kopīgais un atšķirīgais. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pārbaudījumi, ar kādiem jāsastopas sporta žurnālistam (salīdzinot ar citiem žurnālistiem), sporta žurnālistam no mazas valsts, sporta žurnālistam (arī žurnālistam vispār) no mazas valodas bāzes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Praktiska iepazīšanās ar sporta pasākumiem – Latvijas izlašu, vadošo klubu spēles, citas starptautiskas sacensības, tautas sporta pasākumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Praktiska pieredze ar sporta žurnālista akreditācijas procedūru, darba apstākļu izvērtējums, dalība sacensību atspoguļojumā, intervijās, preses konferencēs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Iepazīšanās ar akreditācijas procedūru, darba apstākļiem, dalība sacensību vērtēšanā, interviju veidošana, dalība preses konferencēs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sporta ziņu, reportāžu, interviju sagatavošana, izvērtējot to specifiku radio, TV, presē, interneta vietnē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Praktiskās nodarbības: sacensību un citu sporta pasākumu apmeklēšana, tikšanās ar sportistiem, treneriem, sporta funkcionāriem. Ziņu, preses relīžu, aprakstu, komentāru rakstīšana un savstarpēja izvērtēšana. Apraksts par Latvijas vadošo sporta žurnālistu (pēc sastādīta saraksta) un tā prezentācija. Sports dažādos medijos – salīdzinošais vērtējums. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtēšanā tiek ņemts vērā: lekciju un praktisko nodarbību apmeklējums un izzinošā aktivitāte tajās. Individuālo uzdevumu izpildes rezultāti un sagatavotības līmenis praktiskajās nodarbībās. Apraksta prezentācija. Izpratne par sporta vietu sociālajā struktūrā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par sporta vēsturi un attīstību; par sporta atspoguļošanu radio, TV, presē, interneta vietnēs, un par sporta žurnālistikas ētikas pamatprincipiem. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti prot sniegt sporta veidu un disciplīnu salīdzinošo vērtējumu, prot veikt ziņu, reportāžu, interviju, preses relīžu, aprakstu gatavošanu radio, TV, presē, interneta vietnēs. Spēj organizēt sarunu/interviju ar sportistu, treneri, sporta funkcionāru. Spēj sagatavot statistisku materiāla apkopošanu un vērtēšanu. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti ir kompetenti sporta sistēmas pārzināšanā un spējā salīdzināt to ar citām valstīm, kā arī ar atsevišķu sporta veidu attīstību un vietu kopējā sistēmā. Spēj argumentēt un aizstāvēt savu viedokli. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Staģis A. (2014) Staģis, Andris, Latvijas vieglatlētikas vēsture. 1. un 2. daļa. | ||||||||
2 | Latvijas olimpiskā vēsture. (2003). Jumava. | ||||||||
3 | Latvijas sporta vēsture. (1994). Zvaigzne. | ||||||||
4 | Kennedy E.; Hills L. (2009). Sport, Media and Society, Berg. | ||||||||
5 | NewWorldEncyclopedia | ||||||||
6 | Wikipedia | ||||||||
7 | English, P. (2016)...... Mapping the sports journalism field: Bourdieu and broadsheet newsrooms. Journalism, 17(8) 1001–1017. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Walsh D (2013). Seven Deadly Sins: My Pursuit of Lance Armstrong. London: Simon & Schuster. | ||||||||
2 | Steen R. (2007). Sports Journalism: A Multimedia Primer. Routledge. | ||||||||
3 | Andrews P. (2005). Sports Journalism: A Practical Introduction. SagePublications. | ||||||||
4 | Wilstein, S. (2001). Sports Writing Handbook, McGraw-Hill. | ||||||||
5 | Nicholson M, Zion L and Lowden D (2011). A profile of Australian sports journalists (revisited). Media International Australia 140: 84–96. O’Donnell P, McKnight D and Este J (2012) | ||||||||
6 | Mary Lou Sheffer and Brad Schultz,. “Paradigm Shift or Passing Fad? Twitter and Sports Journalism,” International Journal of Sport Communication 3, no. 4 (2010): 472-484. | ||||||||
7 | Kenon A. Brown, Josh Dickhaus and Mia C. Long. “LeBron James and “the Decision”: An Empirical Examination of Image Repair in Sports,” Journal of Sports Media 7 (2012): 149-175. | ||||||||
8 | K. Hull and Annalie Schmittel. “A Fumbled Opportunity? A Case Study of Twitter’s Role in Concussion Awareness Opportunities during the Super Bowl,” Journal of Sport & Social Issues 39, no. 1 (2014): 78-94. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://en.wikipedia.org/wiki/Journalism | ||||||||
2 | http://en.wikipedia.org/wiki/Sports_commentator | ||||||||
3 | http://en.wikipedia.org/wiki/Broadcasting_of_sports_events | ||||||||
4 | http://sportsandpr1.wordpress.com/2012/04/25/history-of-spo… | ||||||||
5 | http://journalism.about.com/od/SportsJournalism/ | ||||||||
6 | http://www.journalismdegree.com/sports-journalism-careers/ | ||||||||
7 | http://www.wikihow.com/Become-a-Sports-Journalist | ||||||||
8 | Paul Mark Pedersen, Janet Parks, Jerome Quarterman and Lucie Thibault Contemporary Sport Management. 4th ed. (Champaign, IL: Human Kinetics, 2011). |