.
Starptautiskās attīstības antropoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_071 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Klāvs Sedlenieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | priekšzināšanas sociālajās zinātnēs un sociālajā antropoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Paplašināt un padziļināt studentu zināšanas par notikušo un notiekošo valstu un reģionālajā attīstības jomā; sniegt ieskatu attīstības diskursa vēsturē; attīstīt studentos kritisku analītisku pieeju attīstības jautājumiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads starptautiskās attīstībs problemātikā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Attīstības antropoloģijas aktuālās problēmas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | grupu darbs semināros un individuāla kursa eseja. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | par attīstības jēdzienu, diskursu un teorijām; par Rietumu un Austrumu attiecībām, par antropologu lomu attīstības laukā; par konkrētiem attīstības projektiem; par nabadzības, „atpalicības”, resursu pārvaldīšanas, politikas, varas, globalizācijas u.c. ar attīstību saistītu dimensiju mijiedarbību. | ||||||||
Prasmes: | kritiski izprast attīstības problemātiku; analizēt attīstības projektu sekas un to veiksmes vai neveiksmes cēloņus; izprast un analizēt „atpalicības” un „attīstības” cēloņus; izmantot antropoloģijas teorijas un metodes attīstības problemātikas analizēšanā. | ||||||||
Kompetences: | spēj radoši pielietot iegūtās zināšanas nestandarta situācijās, pielietot tās aktuālu problēmu risināšanā | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Escobar A. 2005: Imagining a Post-Development Era. Edelman, M. and Haugerud A. (ed) The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism. London. Blackwell Publishers Ltd. Pp341-349 | ||||||||
2 | Eyben R. and Leon R. 2005: Whose Aid? The Case of the Bolivian Elections Project. In Mosse D. And Lewis D. (ed) The Aid Effect. Giving and Governing International Development. Pluto Press: London. Pp. 106-126. | ||||||||
3 | Ferguson, J. 2005: Anthropology and Its Evil Twin: “Development” in the Constitution of a Discipline. In Edelman, M. and Haugerud A. (ed) The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism. London. Blackwell Publishers Ltd. Pp 140-155. | ||||||||
4 | Foucault M. 2006: Governmentality. In Sharma.A. and Gupta A. (ed) The anthropology of the state. Blackwell Publishing. Malden, Oxford, Victoria. Pp. 131-144 | ||||||||
5 | Hobart, Mark (1993) “Introduction: the growth of ignorance” in An Anthropological Criticue of Development. The Growth of Ignorance. Hobart (eds) Routledge, London, New York. pp. 1-31. | ||||||||
6 | Leys C. 2005: The Rise and Fall of Development Theory. In Edelman, M. and Haugerud A. (ed) The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism. London. Blackwell Publishers Ltd. Pp 126-140. | ||||||||
7 | Mosse, D. 2005: Global Governance and the Ethnography of Aid. In Mosse D. And Lewis D. (ed) The Aid Effect. Giving and Governing International Development. Pluto Press: London. | ||||||||
8 | Wedel, R.J. 1998: Collision and Collusion. The Strange Case of Western Aid to Eastern Europe 1989-1998. St. Martin’s Press. New York. | ||||||||
9 | u.c. |