Pārlekt uz galveno saturu

TV žurnālistika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.09.2024 08:59:08
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_075LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; BibliotēkzinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sergejs Kruks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Ievads komunikācijas teorijās.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar audiovizuālo vēstījumu veidošanas principiem; skaidrot dažādu raidījumu mērķus un uzbūvi; sekmēt kritisko izpratni par dokumentālo raidījumu un ziņu sižetu verbālo un vizuālo saturu; veicināt vizuālo domāšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ttelevīzijas auditorijas Latvijā: kurš ko skatās? Auditorijas mērīšana. Reitings un skatītāju daļa. Kā skatītāji interpretē televīzijas vēstījumus? Kodēšana un dekodēšana.Lekcijas1.00auditorija
2Raidīijumu tipoloģija. Ziņu raidījumi: redakcijas darba rutīnas, notikumu atlase. Sižeta problēmjautājuma definīcija. Informācijas avotu izvēle.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00mācību izbraukums
3Sižeta filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņu raidījumu veidi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00mācību izbraukums
4Teksta un attēla mijiedarbība. Audiovizuālie kodi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00mācību izbraukums
5Interviju un diskusiju raidījumi.Lekcijas1.00auditorija
6Dokumentālie raidījumi un filmas.Lekcijas1.00auditorija
7Televīzijas skatīšanās paradumi. Auditorijas pētīšanaLekcijas1.00auditorija
8Objektivitāte. Sabiedriskā un komerciālā televīzija.Lekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ttelevīzijas auditorijas Latvijā: kurš ko skatās? Auditorijas mērīšana. Reitings un skatītāju daļa. Kā skatītāji interpretē televīzijas vēstījumus? Kodēšana un dekodēšana.Lekcijas0.50auditorija
2Raidīijumu tipoloģija. Ziņu raidījumi: redakcijas darba rutīnas, notikumu atlase. Sižeta problēmjautājuma definīcija. Informācijas avotu izvēle.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00mācību izbraukums
3Sižeta filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņu raidījumu veidi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00mācību izbraukums
4Teksta un attēla mijiedarbība. Audiovizuālie kodi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00mācību izbraukums
5Interviju un diskusiju raidījumi.Lekcijas0.50auditorija
6Dokumentālie raidījumi un filmas.Lekcijas0.50
7Televīzijas skatīšanās paradumi. Auditorijas pētīšanaLekcijas1.00auditorija
8Objektivitāte. Sabiedriskā un komerciālā televīzija.Lekcijas0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Padziļināt lekcijās iegūtās zināšanas, lasot obligāto literatūru; izpildīt 3 mājas darbus: 1) izveidot ziņu sižetu, 2) salīdzināt TV3 un LTV1 vakara ziņu raidījumus; 3) analizēt dokumentālās filmas vai raidījuma verbālos un vizuālos komponentus. Mājas darbus var izpildīt 2-4 studentu grupās.
Vērtēšanas kritēriji:
Izpildīti trīs mājas darbi (sižets 40% atzīmes, divas rakstiskas raidījumu analīzes pa 10%), rakstisks eksāmens (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie saprot audiovizuālo vēstījumu un televīzijas raidījumu veidošanas un interpretācijas principus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie veido ziņu sižetu, prot apvienot tekstu un attēlu vēstījumā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie vērtē audiovizuālo vēstījumus un to kontekstuālās interpretācijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Allan, S. (2010) “News, Audiences and Everyday Life”. Pp. 121-122, 130-141 in News Culture.
2Boyd, Andrew (2001) Broadcast journalism. Techniques of Radio and TV News. Oxford: Focal Press.
3Hall, S. (2006) „Encoding/Decoding”, Pp. 163-173 in Media and Cultural Studies. Key Works.
4Morley, D. (1992) Gender, domestic leisure and viewing practices. Pp. 123-162 in Television, Audiences and Cultural Studies.
5Nichols, Bill (2001) Introduction to documentary. Bloomington: Indiana University Press.
6Walters, Roger (1994) Broadcast Writing. McGriw-Hill.
7Wasko, Janet (2005) A companion to television. London: Blackwell.
8White, Ted and Frank Barnas (2010) Broadcast News: Writing, Reporting, and Producing. 5th Edition. London: Focal Press.
9Dayan, D., E. Katz (1992) Media Events. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Papildu literatūra
1Kruks, S., J. Juzefovičs (2007) Ziņas Latvijas televīzijās. LTV1, LTV7, TV3, LNT, TV5 un PBK ziņu raidījumu satura analīze. Rīga: NRTP.
2Kruks, S., J. Juzefovičs, G. Kikusts, E. Kikuste (2007) Ziņas Latvijas televīzijās. LTV1, LTV7, TV3, LNT, TV5 un PBK ziņu raidījumu satura analīze. Rīga: NRTP.
3Lange, P. (2014) Kids on Youtube. Walnut Creek, CA: Left Coast Press.
4Millerson, G., J. Owens (2009) Television Production. 14th ed. Amsterdam: Elsevier.
5Juzefovičs, J. (2012) Ziņas sabiedriskajā televīzijā. Valmiera: Vidzemes Augstskola.