.
Žurnālistika: mūsdienu procesi un problēmas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2024 10:13:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_083 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Līga Ozoliņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Komunikācijas situāciju analīze. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir apgūt mūsdienu žurnālistikas aktuālo problemātiku un analizēt tās attīstības tendences. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Žurnālistika, žurnālistikas pirmsākumi, vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Žurnālista misija un profesionālās lomas mediju sociālo teoriju kontekstā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Žurnālistikas aktualitātes – klasiskās funkcijas un mūsdienu problēmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Žurnālistikas praktiskā puse: tematiskā daudzveidība, avoti, to atbilstība un uzticamība; "objektīvie"/"neobjektīvie" žurnālistikas žanri un formāti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Žurnālistikas mūsdienu problēmas: emocionālā žurnālistika; komentējošā un subjektīvā žurnālistika, „tautas žurnālistika”, blogi un žurnālistika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Dzeltenā žurnālistika un kvalitatīvās žurnālistikas „dzeltēšana”: personiskā dzīve un tās neaizskaramība/aizskaramība žurnālistikā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Žurnālistikas kritika, tās tipi (dāvanu kultūra, tuva draudzība ar avotiem, „labie un sliktie” eksperti, žurnālistu un redakciju kliķes). Žurnālistu uzvedība kā profesionālā dilemma. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Valoda kā žurnālista instruments. Publicistikas stils, tā attīstības tendences. Digitālie mediji un valoda. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Seminārs. Aktuālās problēmas žurnālistikas praksē un to kritiska analīze. Gala darbu prezentācijas un diskusija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Apgūt teorētisko literatūru un veikt pastāvīgo darbu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgie darbi; Eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti pārzina žurnālistikas jomas aktuālās problēmas un tendences, jaunāko pētījumu virzienus un secinājumus, kā arī teorētiskās domas attīstību žurnālistikas jomā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot analizēt žurnālistu darba kvalitāti un rast risinājumus problēmsituācijās. | ||||||||
Kompetences: | Studenti ir kompetenti mediju darba analīzē un žurnālistikas aktuālajos, spēj veikt un vadīt žurnālista darbu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Hanitzsch, T., Hanusch, F. Ramaprasad, J., & de Beer, A. S. (2019). Worlds of Journalism: Journalistic Cultures Around the Globe. New York: Columbia University Press. | ||||||||
2 | Peters, Chris & Broersma, Marcel (eds.) (2013). Rethinking journalism: Trust and participation in a transformed news landscape. London: Routledge. | ||||||||
3 | Örnebring, Henrik (2009). The two professionalisms of journalism: Journalism and the changing context of work. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism. | ||||||||
4 | Hanitzsch, Thomas (2007). “Deconstructing journalism culture: Toward a universal theory.” Communication Theory 17(4), 367–385. | ||||||||
5 | Deuze, Mark (2005). “What is journalism? Professional identity and ideology of journalists reconsidered.” Journalism: Theory, Practice and Criticism 6(4), 442–464. | ||||||||
6 | Bruno, Nicola & Nielsen, Rasmus Kleis (2012). Survival is success: Journalistic online start-ups in Western Europe. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Latvijas prese 200 gados: no Latviešu Avīzēm līdz digitālo mediju laikmetam : Latvijas plašsaziņas mediju sistēmas vēsture no pirmsākumiem līdz mūsdienām |