.
Etnogrāfiskā darba prakses principi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.03.2024 14:05:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_084 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Sociālā antropoloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Diāna Kiščenko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Iepriekšējas pamatzināšanas antropoloģijā, to pamatprincipos. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt praktiski pielietojamas prasmes etnogrāfiska lauka darba veikšanai. Kursa gaitā studenti apgūst iemaņas vairāku antropoloģijā izmantojamu metožu un tehniku pielietošanā (piemēram, lauka piezīmju veidošana; materiālu kodēšana, izmantojot specializēto programmatūru). Kursa saturs ir savienots ar kursā “Antropoloģijas izpētes metodes” apgūtajām zināšanām par sociālās antropoloģijas metodoloģiskajiem pamatprincipiem un metožu spektru. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajā antropoloģijā: līdzdalīgais novērojums, novērojums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvās intervijas (padziļinātas, daļēji strukturētas, nestrukturētas), vadlīniju sagatavošanas metodiskie pamatprincipi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Radošās un eksperimentālās metodes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Datu analīze kvalitatīvā pētījumā: datu kodēšana, izmantojot datu apstrādes programmu (piem. MAXQDA). | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Kvalitatīvo metožu pielietojuma iespējas un problēmas konkrētu semestra noslēguma darbu izstrādē. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa ietvaros, studenti apgūst praktiskas iemaņas vairāku antropoloģijā izmantojamu metožu un tehniku pielietošanā: 1) dodas veikt līdzdalīgo novērojumu/novērojumu vismaz 1h garumā publiskā vietā, par kuru vienojas kursa sākumā, un veic lauka darba piezīmes; 2) izstrādā daļēji strukturētas intervijas vadlīnijas, veic interviju un transkribē to; 3) izmēģina radošās un eksperimentālās metodes; 4) izmantojot programmatūru, veic iegūto datu kodēšanu. Visus iegūtos materiālus studenti ievieto e-studijās un saņem atgriezenisko saiti par paveikto. Kursa noslēgumā studenti pārrunā kvalitatīvo metožu pielietojuma iespējas un problēmas konkrētu semestra noslēguma darbu izstrādē, piemēram, minietnogrāfijā, kas ir kursa "Antropoloģijas izpētes metodes" noslēguma darbs. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentiem jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva piedalīšanās nodarbībās - 50%; praktisko uzdevumu izpilde kursa gaitā - 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students pārzina sociālajā antropoloģijā izmantotās centrālās metodes un pieejas. | ||||||||
Prasmes: | Students spēj: veikt novērojumu/līdzdalīgo novērojumu; veidot lauka darba pierakstus; izstrādāt interviju vadlīnijas; realizēt daļēji strukturētu kvalitatīvo interviju; pielietot radošās un eksperimentālās izpētes metodes; analizēt iegūtos datus, izmantojot programmatūru. | ||||||||
Kompetences: | Students patstāvīgi izstrādā etnogrāfiska pētījuma dizainu, atlasot nepieciešamās kvalitatīvās pētījuma metodes, kā arī analizē empīrisko materiālu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Harding, J. 2019. Qualitative Data Analysis. 2nd edition. London: SAGE Publications. | ||||||||
2 | Bernard, H. R. 2017. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. 6th edition. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield Publishers. | ||||||||
3 | O'Reilly, K. 2012. Ethnographic methods. 2nd edition. New York: Routledge. (Akceptējams, kvalitatīvs un viegli uztverams avots par etnogrāfisko metodi) | ||||||||
4 | Rubin, H. J. 2012. Qualitative interviewing: the art of hearing data. Thousand Oaks: Sage Publications cc (Akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Atkinson, P. A. 2001. Handbook of Ethnography. London: SAGE. (Akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Mārtinsone, K. un Pipere, A., red. 2021. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. (latviešu plūsmai) |