.
Fotožurnālistika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:09
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_088 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anda Rožukalne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads žurnālistikā, Modernās komunikācijas tehnoloģijas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem pamatzināšanas fotožurnālistikā un pamatiemaņas fotogrāfiju izmantošanai medijos. Sniegt pamatinformāciju par priekšmetu, tā vēsturi un mūsdienu situāciju. Iepazīstināt ar galvenajām tiesiskām, ētiskām un sociālām problēmām fotogrāfiju izmantošanai medijos un sniegt iespējamo risinājumu modeļus. Sniegt nepieciešamās zināšanas par medijam nepieciešamās foto informācijas iegūšanu, izvērtēšanu un publiskošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Fotožurnālistikas priekšmets. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Fotožurnālistikas vēsture (1. daļa). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Fotožurnālistikas vēsture (2. daļa) un fotožurnālistika mūsdienās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Fotožurnālistikas tiesiskie un ētiskie aspekti, fotožurnālistikas autortiesību specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Fotožurnālistika mūsdienās. Tiesisko un ētisko normu pārkāpumi fotogrāfiju publikācijās medijos. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotožurnālistikas žanri. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Medijos publicējamo fotogrāfiju izvēles kritēriji. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Medijam nepieciešamo fotogrāfiju avoti, redaktoru sadarbības ar fotoreportieriem pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Fotogrāfiju izmantošana dažādos medijos atbilstoši to formātam un auditorijai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Praktiskais darbs – sagatavot vēstījumu medijā, izmantojot fotogrāfijas. Vēstījuma prezentācija auditorijai un vēstījuma analīze, izmantojot arī citos studiju kursos iegūtās zināšanas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa ietvaros, katram studentam jāveido divi par semināra tēmu uzdoti darbi, kas jāprezentē semināros, divas literatūras esejas (līdz 5000 zīmēm) un viens teorētisks referāts par fotožurnālistiku kursa noslēgumā par kādu no lekcijās izskatītajām tēmām. Literatūras studiju esejās jāatbild uz sekojošiem jautājumiem: ko esmu ieguvis/-usi, iepazīstoties ar šo tekstu? Kādu būtisku problēmu tas uzsver un atklāj? Kādi 2-3 aktuālie piemēri pasaules vai Latvijas mediju vidē atbilst aprakstītajām problēmām? Rakstu darbi jānodod pirms katra attiecīgā semināra. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. līdzdalība lekcijās – 15%; 2. darbs semināru nodarbībās – 25%; 3. individuālie darbi – 25%; 4. eksāmens – 35%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par fotožurnālistikas būtību, tās vēsturi, žanriem un izmantojumu dažādos medijos. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst prasmes atšķirt fotožurnālistikas funkcijas, žanrus, pieejas, praktiski strādāt ar fotogrāfiem. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs patstāvīgi iecerēt, plānot un veikt darbus fotožurnālistikā, pielietot zināšanas par nepieciešamās foto informācijas iegūšanu, izvērtēšanu un izmantošanu medijos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Keneth Kobre. Photojournalism. The Professional’s Approach. 6th edition. Oxford, Focal Press, 2008. | ||||||||
2 | Photography. A Critical Introduction. Edited by Liz Wells. Routledge, New York, 2015. | ||||||||
3 | Māris Grudulis. Ievads autortiesībās. Rīga, 2006. | ||||||||
4 | Sjuzena Sontāga. Par fotogrāfiju. Rīga, 2006. | ||||||||
5 | Photography Changes Everything. Edited by Martin Heiferman. Smithsonian Institute&Aperture Foundation, New York, 2012. | ||||||||
6 | Scott Walden. Truth in Photography. In: Photography and Philosophy. Essays on the Pencil of Nature. Edited by Scott Walden. Wiley-Blackwell, 2010, Chichester, pp.91-110. | ||||||||
7 | Cynthia Freeland. Photographs and Icons. In: Photography and Philosophy. Essays on the Pencil of Nature. Edited by Scott Walden. Wiley-Blackwell, 2010, Chichester, pp.50-69. | ||||||||
8 | Jae Emerling. Photography. History and Theory. Routledge.London and New York, 2012, pp.82-113. | ||||||||
9 | Lois Alvin Day. Ethics in Media Communications.Wadsworth. Boston, pp.119-122. | ||||||||
10 | Paul Martin Lester. Visual Communication. Images with Messages.Wadsworth. Boston, 2000, pp. 57-92, 202-227, 350-355. | ||||||||
11 | David Levi Strauss. Between te Eyes. Essays on Photography and politics. Aperture. New York, 2003, pp.12-41, 71-78. | ||||||||
12 | Photography Changes Everything.Edited by Martin Heiferman. Smithsonian Institute&Aperture Foundation, New York, 2012. | ||||||||
13 | Deni Elliott, Paul Martin Lester. Visual Communication and Ethic of Images, 2002. Sk. internetā: http://commfaculty.fullerton.edu/lester/writings/imageethic… | ||||||||
14 | EPUK. The ABCD of UK PhotographicCopyrigh, 1999. Sk. internetā: http://www.epuk.org/resources/ | ||||||||
15 | NPPA. Best Practices for the Business of Independent Photojournalism. Sk. internetā:http://www.nppa.org/professional_development/business_pract… |