.
Ievads socioloģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_103 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ieva Pakse | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par socioloģijas būtību, socioloģijas pamatjēdzieniem un par sabiedrībā notiekošajiem sociālajiem procesiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Socioloģija kā sociālā zinātne. Socioloģijas vēsturiskā attīstība. Socioloģijas vispārējās teorijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sabiedrības attīstība, sociālās pārmaiņas, globalizācija. Mūsdienu sabiedrība kā postindustriāla, informācijas un riska sabiedrība. Globalizācijas un individualizācijas procesu ietekme uz sabiedrību. Sociālās kustības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Jauniešu socializācijas galvenās problēmas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kultūra un sabiedrība. Kultūru daudzveidība kā mūsdienu sabiedrības realitāte. Vērtības, un normas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Socializācija: process, aģenti, teorijas. Deviance un sociālā kontrole. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sociālā mijiedarbība. Sociālā struktūra, statuss, lomas, identitāte. Sociālās grupas un organizācijas. Sociālie institūti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sociālā nevienlīdzība. Sociālā stratifikācija. Sociālā mobilitāte. Sociālā atstumtība un nabadzība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Latvijas sabiedrība: sociāldemogrāfisks raksturojums. Iedzīvotāju statistiskie rādītāji un ko tie mums pasaka? | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sociālie institūti, to raksturojums socioloģijas teorijās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Sociālie institūti Latvijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Socioloģisks pētījums. Kvantitatīvās un kvalitatīvās datu ieguves un analīzes metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Pētījuma projekta izstrāde un apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Obligātās literatūras apguve, gatavošanās semināriem, praktiskiem darbiem, kontroldarbiem, mājasdarbu gatavošana, referāta izstrāde. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Semināri / praktiskie darbi un kontroldarbi 20%, mājasdarbi 10%, referāts 20%, eksāmens 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj definēt socioloģijas pamatjēdzienus un socioloģiskās perspektīvas, spēj argumentēt to atšķirīgo skatījumu uz sabiedrību, spēj diskutēt par sociālo institūtu būtību, to savstarpējo saistību. | ||||||||
Prasmes: | Spēj izvēlēties un pielietot praksē atbilstošu socioloģisko perspektīvu un kritiski izvērtēt un analizēt sociālos procesus. | ||||||||
Kompetences: | Orientējas sociālajos procesos un sociālajā realitātē, izprot dažādu sociālo faktoru un kultūras ietekmi uz atsevišķu indivīdu dzīvi, izprot mūsdienu sociālās realitātes daudzveidību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Andersen M., Howard F. Taylor. (2001). Sociology. The essentials. Australia, Canada: Wadsworth. | ||||||||
2 | Calhoun C., Leight D., Keller S. (1997). Sociology. N.Y.: McGraw-Hill, Inc. | ||||||||
3 | Giddens A. (1997). Sociology. Polity Press. | ||||||||
4 | Laķis P. (2002). Socioloģija. Ievads socioloģijā. Lekciju kurss. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
5 | Paula L., Korpa V. Socioloģija. Mācību līdzeklis. Jelgava: LLU SZF Socioloģijas katedra. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Introduction to Sociology. Wikibooks. https://en.wikibooks.org/wiki/Introduction_to_Sociology | ||||||||
2 | Macionis, J. Sociology. 14 th ed. Pearson. 2012. | ||||||||
3 | Tisenkopfs T. (galv. red.) (2008). Socioloģijai Latvijā – 40. LU Raksti. 736. sējums. Socioloģija. | ||||||||
4 | Volkovs V. (2007). Socioloģijas teorijas. Daugavpils Universitātes Akadēmiskais apgāds "Saule". | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Blackwell Encyclopedia of Sociology Online. | ||||||||
2 | International Sociological Association Website. |