.
Komunikācijas mikro un makroteoriju integrācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_123 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorija | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sergejs Kruks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Fiozofija. Ievads komunikācijas teorijās. | ||||||||
Mērķis: | Izprast kontinentālās un anglosakšu pieejas komunikācijas studijām. Izprast rīcībspējas, struktūras un kultūras nozīmi komunikācijas procesu analīzē. Izvērtēt metodoloģiskā individuālisma un kolektīvisma paradigmu trūkumus un priekšrocības. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Publiskā komunikācija Latvijā: pētījumu pārskats. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Metodoloģiskais individuālisms un kolektīvisms. Anglosakšu, kontinentālā un kultūras romantisma tradīcija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kritiskā teorija. J. Hābermasa publiskuma (publiskās sfēras) koncepcija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | M. Vēbera interpretatīvā paradigma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Simboliskais interakcionisms. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Etnometodoloģija. Sarunu analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Racionālās izvēles teorija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Figurāciju socioloģija. N. Eliass. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Habituss un lauks. P. Burdjo. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Strukturācijas un sociālās morfoģenēzes teorijas. E. Gidens un M. Ārčere. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Sociālais konstrukcionisms. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Valoda kā komunikācijas problēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas. Divu referātu sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Divi referāti veido pa 25% atzīmes, eksāmens – 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie parāda paplašinātas zināšanas par dažādām teorētiskajām paradigmām, izprotot kopīgo un atšķirīgo, stiprās un vājās pozīcijas. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie praktiski atlasa teorijas pētījumu veikšanai; argumentēti skaidro komunikācijas fenomenus dažādajās paradigmās un diskutē par dažādo paradigmu priekšrocībām un trūkumiem, vērtējot komunikācijas fenomenus. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie integrē dažādu teorētisko paradigmu atziņas, pētot vai plānojot publisko komunikāciju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ritzer, G., J. Stepnisky (2018) Contemporary Sociological Theory and Its Classical Roots. London: Sage. | ||||||||
2 | Udehn, Lars (2001) Methodological Individualism. London: Routledge. | ||||||||
3 | Habermas, Jürgen. The Structural Transformation of the Public Sphere. | ||||||||
4 | Habermas, J. Theory of Communicative Action. | ||||||||
5 | Weber, Max. The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism. Chapter II. | ||||||||
6 | Kalberg, Stefan (1987) “The Origin and Expansion of Kulturpessimismus: The Relationship between Public and Private Spheres in Early Twentieth Century Germany”, Sociological Theory 5(2): 150-164. | ||||||||
7 | Elias, N. The Civilising Process. | ||||||||
8 | Bourdieu, Pierre. Outline of a Theory of Practice. | ||||||||
9 | Giddens, A. (1984) The constitution of society: Outline of the theory of structuration. Cambridge: Polity Press | ||||||||
10 | Archer, M. (2001) Being Human. Cambridge University Press. | ||||||||
11 | Schütz, Alfred (1976) The Stranger. | ||||||||
12 | Berger, A., T. Luckmann. The Construction of Social Reality. | ||||||||
13 | Kruks, S. (2012) “Semiozes izpratne latviešu avotos: Valodnieku un mākslas zinātnieku zīmes koncepciju kritika”, Letonica 23:52-66. | ||||||||
14 | Kruks, S. (2011) “Evicting the Speaking Subject: A Critique of the Latvian Concepts of Language”, Journal of Baltic Studies 42(4):447-63. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Juzefovičs, J. (2017) Broadcasting and National Imagination in PostCommunist Latvia: Defining the Nation, Definig Public Televison. Bristol, Chicago: Intellect. | ||||||||
2 | Kruk, S., J. Chakars (2018) “Democratic Crisis or Return to the Western World? Civic Engagement, Social Capital, and Media in Latvia”, Lituanus 64(4): 18-40. | ||||||||
3 | Kruks, S., G. Veidemanis, K. Rižņikova, L. Vaita (2018) “Kurš rada ziņas? Sabiedrisko attiecību un ziņu mediju dienaskārtība”, Akadēmiskā Dzīve 54:85-95. | ||||||||
4 | Kruk, S. (ed.) (2018) Pluralism Anxiety. Acting Socially in Latvia. Riga: Riga Stradiņš University. | ||||||||
5 | Kruks, S. (ed.) (2016) Ekonomiskā krīze Latvijā: "veiksmes stāsta" pēcgarša. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte. |