.
Bakalaura darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.04.2024 09:00:58
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_130 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 20.00 | ECTS: | 30.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Tirgzinības un reklāma; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lāsma Šķestere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 5 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi apgūta bakalaura studiju programmas obligātā daļa un ierobežotās izvēles daļa. | ||||||||
Mērķis: | Stiprināt un nodrošināt Latvijas izglītības klasifikācijā noteiktajam ietvarstruktūras 6. līmenim sociālajās zinātnēs atbilstošu zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma pielietojumu praksē, izstrādājot pētījumus un radošus produktus atbilstoši studiju programmas (žurnālistika, sabiedriskās attiecības, multimediju komunikācija, fotogrāfija) specializācijai. | ||||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ar ko rēķināties rakstot bakalaura darbu? Kursa saturs un loģika, noteikumi BD metodiskie norādījumi (termiņi, nosacījumi, struktūra, prasības) BD ievads, aktualitāte un novitāte (Ruta Siliņa) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bakalaura darba tēmas formulēšana, darba aktualitātes pamatošana (Ruta Siliņa, Līga Ozoliņa) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Bakalaura darba teorētiskā ietvara izvēle un literatūras atlase. Atkārtots ieskats makro, mezo un mikro teoriju līmeņos. (Ilva Skulte) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Bakalaura darba teorētiskā ietvara izvēle, tās pamatošana. (Anda Rožukalne, Ilva Skulte, Sergejs Kruks, Klāvs Sedlenieks) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Atkārtots ieskats izplatītākajās pētījumu metodēs, to pielietojumā (Sergejs Kruks) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pētījumu metožu izvēle un pētījuma dizaina izstrāde (Diāna Kiščenko, Emīls Ķīlis, Vineta Silkāne, Sergejs Kruks) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Radošā darba koncepcija (Dita Rietuma) | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Zinātniskā valoda. Zinātniskā teksta veidošanas noteikumi. (Dite Liepa) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Bakalaura darba koncepcijas rakstīšana, zinātniskās valodas (Dite Liepa) | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Autonomi jāveic empīrisks pētījums vai jāproducē radošais projekts komunikācijas nozarē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darba mērķa un uzdevumu formulējums ir noteikts atbilstoši pētījuma vai radošā darba priekšmetam, demonstrējot skaidru domu precizitāti un pamatojumu. Literatūras analīzes apjoms un dziļums, prasme lietot atsauces ir atbilstoši darba specifikai, kas balstās saskaņotā, loģiskā un kritiskā vispusīgā analīzē, izmantojot akadēmisko stilu. Tiek vērtēta prasme risināt sarežģītus problēmjautājumus, sniedzot skaidri pamatotu un loģisku risinājumu. Pētījuma izstrādes metodoloģija un kvalitāte ir tāda, kas īsteno uzdevumus un ietver literatūras analīzes risinājumus, tādējādi efektīvi izveidojot metodiku datu ievākšanai. Datu analīzes kvalitāte, izmantojot piemērotus rīkus un metodes, ietverot pētījuma uzdevumu un literatūras analīzes kritisku izvērtējumu. Konceptu, modeļu un teorijas pielietojumā tiek vērtēta prasme izvēlēties atbilstošus konceptus un teorijas. Secinājumu un rekomendāciju daļa ir pamatota, skaidra un ticama, balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, uzdevumiem un veiktajiem pētījumiem. Darba noformējums atbilst metodiskajiem norādījumiem, ir loģisks un viegli saprotams. Radošajiem darbiem tiek vērtēta īstenotā produkta (fotostāsts, audiovizuāls stāsts, īsfilma, pasākuma projekts, reklāmas projekts, projekts žurnālistikā, sabiedrisko attiecību projekts, utt.) pabeigtība un atbilstība nozares augstākajiem standartiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Padziļināti pārzina informācijas un komunikācijas zinātņu nozares teorētiskās pamatnostādnes, principus, struktūru, pētniecības metodoloģijas un praktiskās metodes. Padziļināti pārzina informācijas un komunikācijas zinātņu nozares attīstības vēsturi, teorijas un aktuālās problēmas, ieskaitot teoriju un principu kritisku izpratni. | ||||||||
Prasmes: | Spēj autonomi izvēlēties informācijas un komunikācijas zinātņu nozarē aktuālu un inovatīvu empīriska pētījuma tēmu un to īstenot. Spēj autonomi izvēlēties informācijas un komunikācijas zinātņu nozarē aktuālu un inovatīvu radošā projekta tēmu un īstenot to. Prot izvēlēties un pielietot informācijas un komunikācijas zinātņu nozarei atbilstošas teorijas un pētniecības metodes, lai izstrādātu nozarē aktuālu un inovatīvu pētījumu. Spēj izvēlēties un pielietot informācijas un komunikācijas zinātņu nozarei atbilstošus tehnoloģijas un tehniskos risinājumus, lai meistarīgi un inovatīvi īstenotu radošus projektus fotogrāfijā, multimedijos, žurnālistikā un sabiedriskajās attiecībās. Spēj raksturot un kritiski izprast informācijas un komunikācijas zinātņu nozares problēmas starpnozaru aspektā. Demonstrē augsta līmeņa prasmes, kas nepieciešamas, lai risinātu sarežģītas un neprognozējamas problēmas informācijas un komunikācijas zinātņu nozarē. | ||||||||
Kompetences: | Atbilstoši informācijas komunikācijas zinātņu nozares īpatnībām, spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, lai veiktu pētniecisko un radošo darbību. Spēj vadīt sarežģītus pētnieciskos un radošos projektus un uzņemties atbildību par lēmumu pieņemšanu neprognozējamos darba vai mācību apstākļos kā arī uzņemties atbildību par personu vai grupu profesionālās attīstības vadību. Spēj uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, kā arī izprot informācijas un komunikācijas zinātņu nozares profesionālo ētiku. Spēj kritiski un atbildīgi piedalīties informācijas un komunikācijas zinātņu nozares attīstībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bakalaura darba izstrādes metodiskie norādījumi. Komunikācijas studiju katedra, RSU | ||||||||
2 | Mike Allen (Ed). The SAGE Encyclopedia of Communication Research Methods. SAGE, 2017 | ||||||||
3 | Ron Iphofen & Martin Tolich (Ed). Published: The SAGE Handbook of Qualitative Research Ethics. SAGE, 2018 | ||||||||
4 | Luke Sloan & Anabel Quan-Haase (Ed). The SAGE Handbook of Social Media Research Methods. SAGE, 2016 | ||||||||
5 | Uwe Flick. The SAGE Handbook of Qualitative Data Collection. SAGE, 2018 | ||||||||
6 | Nigel G. Fielding, Raymond M. Lee & Grant Blank (Ed). The SAGE Handbook of Online Research Methods. SAGE, 2017 | ||||||||
7 | Claudia Mitchell, Naydene De Lange & Relebohile Moletsane. Participatory Visual Methodologies: Social Change, Community and Policy. SAGE, 2018 | ||||||||
8 | Eric Margolis, Luc Pauwels (Ed). The SAGE Handbook of Visual Research Methods. SAGE, 2011 |