.
Kvalitatīvās pētījumu metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2024 11:42:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_140 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Diāna Kiščenko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts studiju kurss „Sociālo pētījumu metodes”. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar galvenajām kvalitatīvo pētījumu metodēm, iegūt izpratni par kvalitatīvajām metodēm un to būtiskajām atšķirībām no kvantitatīvajām metodēm. Kursa gaitā tiek veidota izpratne par kvalitatīvā pētījuma procesu un tā posmiem, par galvenajām kvalitatīvā pētījuma metodēm, kā arī par datu vākšanu un to analīzi kvalitatīvajā pētījumā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajās zinātnēs. Kvalitatīvā pētījuma specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma norise un posmi. Pētniecības ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kvalitatīvā pētījuma projekta izstrāde un apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Datu ieguves metode: intervija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Studentu novadīto interviju apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Datu ieguves metode: fokusgrupa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Studentu novadīto fokusgrupu apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Antropoloģijas izpētes metodes: līdzdalīgais novērojums. Radošās izpētes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Kvalitatīvā pētījuma datu analīze. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Kvalitatīvā pētījuma rezultātu atspoguļošana un publicēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Studentu grupu izstrādāto pētījuma projektu prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajās zinātnēs. Kvalitatīvā pētījuma specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma norise un posmi. Pētniecības ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Datu ieguves metode: intervija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Studentu novadīto interviju apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Datu ieguves metode: fokusgrupa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Studentu novadīto fokusgrupu apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Kvalitatīvā pētījuma datu analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Studentu grupu izstrādāto pētījuma projektu prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti kursa laikā darba grupās sagatavo pētījuma projektu, veic intervijas un fokusgrupu diskusijas. Līdzdalība praktiskajās nodarbībās ir obligāta (nepiedalīšanās gadījumā patstāvīgi jāizstrādā praktiskie darbi). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Mājas darbi – 20% • Pētījums – 40% • Prezentācija – 40% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apgūtas zināšanas par zinātnisko pieeju un zinātnes mērķiem sociālajās zinātnēs; kvalitatīvo metodoloģiju sociālo zinātņu pētījumā; kvalitatīvā pētījuma struktūru un dizainu; par kvalitatīvajām pētījuma datu ieguves un analīzes metodēm. | ||||||||
Prasmes: | Prot identificēt un pielietot praksē svarīgākās teorijas, jēdzienus, datu ieguves un analīzes metodes. Studenti prot izvēlēties pētījuma mērķim un uzdevumiem atbilstošas metodes. Prot izstrādāt pētījuma pieteikumu. | ||||||||
Kompetences: | Studenti var veikt kvalitatīvo pētījumu, atbilstoši kvalitatīvās metodoloģijas nosacījumiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Harding, J. 2019. Qualitative Data Analysis. From Start to Finish. 2nd ed. SAGE Publications. | ||||||||
2 | Mārtinsone K., Pipere A. 2021. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
3 | Raksti un grāmatas no Sage Research Methods datubāzē | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bogdan R., Taylor S. 1984. Introduction to Qualitative Research Methods. New York: Wiley&Sons. | ||||||||
2 | Briggs. C.L. 1986. Learning how to ask. A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge University Press. | ||||||||
3 | Creswell John W. 2007. Qualitative Inquiry and Research Design. Choosing among Five Approaches. 2nd ed., SAGE Publications. | ||||||||
4 | Flick U. 2014. An Introduction to Qualitative Research, SAGE Publications. | ||||||||
5 | Glaser B.G., Strauss A. 1967. The Discovery of Grounded Theory. Strategies for Qualitative Research. New Brunswick; London: Aldine Transaction. | ||||||||
6 | Kroplijs A., Raščevska M. 2004. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
7 | Kvale S. 1996. Interviews. An introduction to Qualitative Research Interviewing. SAGE Publications. | ||||||||
8 | Mārtinsone K., Pipere A. 2011. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka. | ||||||||
9 | Ragin Ch.C. 1994. Constructing Social Research. California: Pine Forge Press. | ||||||||
10 | Roberts. B. 2000. Biographical Research. Buckingham: Open University Press. | ||||||||
11 | Silverman D. 2014. Interpreting Qualitative Data. SAGE Publications. | ||||||||
12 | Skultāne V. Š. 2005. The testimony of lives: narrative and memory in post-Soviet Latvia. London; New York: Routledge. |