.
Modernās komunikācijas tehnoloģijas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 10:47:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_164 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marta Herca | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt teorētisku un praktisku ieskatu interneta vides specifikā, pārskatot mediju lietošanas paradumu, valodas un attiecību maiņu, stāsta nozīmi, mediju uztveres un lomu daudzveidību, multimediālās vides satura un formas dažādību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Stāsts interneta vidē. Stāstu stāstīšana (storytelling) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Datu vizualizācija – rīki un formāti | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena. Multimediālu stāstu platformas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Stāsts interneta vidē. Stāstu stāstīšana (storytelling) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Datu vizualizācija – rīki un formāti | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena. Multimediālu stāstu platformas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Semestra laikā students lasa ieteicamo literatūru un interneta avotus. Gan ar esošajām, gan ar iegūtajām zināšanām studentiem jādalās savā starpā gan lekciju laikā, gan diskusijās ārpus lekcijām, tādējādi attīstot katram savas un visu kopējās zināšanas par multimedijiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība semināros un grupas darbu prezentācija tiek vērtēta ar atzīmi: 1. seminārs – diskusija par multimediāla stāsta tēmu, idejas prezentācija. 2. seminārs – fotostāsta prezentācija 3. seminārs – videostāsta prezentācija. 4. seminārs –multimediālā stāsta prezentācija (grupas spēja savus foto un video darbus ievietot kādā interneta platformā, tādā veidā radot vienotu multimediālu stāstu, ir iespēja saņemt augstāku vērtējumu). Materiāli vispirms tiks vērtēti idejiski un saturiski, tehnisko meistarību atstājot otrajā plānā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti pārzina šādas tēmas: • stāsts interneta vidē, stāstu stāstīšana; • foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana; • sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena; • datu vizualizācija – rīki un formāti; • skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža; • valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums; • video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija; • multimediālu stāstu platformas – to iespējas un trūkumi. | ||||||||
Prasmes: | Kursa gaitā studenti praktiski izveido multimediālu cilvēkstāstu (human interest story), izmantojot apskatītās formas – foto, audio, video, infografikas – un ievieto to kādā no stāstam piemērotām interneta platformām. | ||||||||
Kompetences: | Spēj autonomi un atbildīgi producēt, analizēt un izvērtēt multimediālus stāstus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | The Online Journalism Handbook. Paul Bradshaw & Liisa Rohumaa, 2011 | ||||||||
2 | Excellence in Online Journalism, David Craig, 2010. | ||||||||
3 | Kelly McErlean, Interactive Narratives and Transmedia Storytelling, Routledge, 2018 | ||||||||
4 | Bryan Alexander, The New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media, Praeger, 2017 | ||||||||
5 | Recep Ylmaz, M. Nur Erdem & Filiz Resulolu, Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, IGI Global, 2018 | ||||||||
6 | Yang Song, Multimedia News Storytelling as Digital Literacies: A Genre-Aware Approach to Online Journalism Education, Peter Lang Inc., International Academic Publishers, 2019 | ||||||||
7 | Joe Lambert & Brooke Hessler, Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community, Routledge, 2018 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Create Documentary Films, Videos, & Multimedia: A Comprehensive Guide to Using Documentary Storytelling Techniques for Film, Video, the Internet & Digital Media Nonfiction Projects, James R. Martin, 2010 | ||||||||
2 | Video Journalism for the Web, Kurt Lancaster, 2012 | ||||||||
3 | Model for a 21st Century Newsroom – Redux, Paul Bradshow, 2012 | ||||||||
4 | Radiožurnālistika. Sergejs Kruks, 2005 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The complexities of convergence: Multiskilled journalists working in BBC regional multimedia newsrooms http://gaz.sagepub.com/content/75/1/99.abstract | ||||||||
2 | Data journalism and data visualization http://www.guardian.co.uk/news/datablog | ||||||||
3 | Nieman journalism lab - a project of the Nieman Foundation at Harvard University. http://vimeo.com/niemanlab | ||||||||
4 | Knight Digital Media Center, Berkeley University http://multimedia.journalism.berkeley.edu/ | ||||||||
5 | BBC, The Virtual Revolution http://www.bbc.co.uk/virtualrevolution/interviews.shtml | ||||||||
6 | http://onlinejournalismblog.com/ | ||||||||
7 | Reuters Institute for the study of Journalism http://www.digitalnewsreport.org/ | ||||||||
8 | Social media. A handbook for journalists http://sverigesradio.se/press/bilder/swedishradio2013_socme… | ||||||||
9 | What good is twitter? The value of social media to public service journalism http://www3.ebu.ch/files/live/sites/ebu/files/Knowledge/Med… | ||||||||
10 | http://www.jeadigitalmedia.org/ |