.
Fotogrāfija un dizains
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_181 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par fotogrāfijas pielietojumu dizainā un dizaina lomu fotogrāfijas medija pielietojumā reklāmā, mākslā, medijos. Radīt studentos izpratni un saistošas zināšanas par fotogrāfijas un dizaina mijiedarbību, saistītiem sociāliem, tehnoloģiskiem, ekonomiskiem utt. aspektiem, konstruējot vēstījumus internetā, digitālajos un drukātajos medijos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dizains un fotogrāfija. Ievads. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Fotogrāfija un reklāma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs). | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Fotogrāfija un ilustrācija (web, žurnāli, avīzes), grāmatu dizains. Dizaina elementi foto projektos, to prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotogrāfija dizaina menedžmentā. Trīs dizaina metodes darbā ar fotogrāfiju. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Personīgā projekta “maketa” veidošana un precizēšana (individuālais un grupu darbs). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dizains un fotogrāfija. Ievads. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Fotogrāfija un reklāma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Fotogrāfija un ilustrācija (web, žurnāli, avīzes), grāmatu dizains. Dizaina elementi foto projektos, to prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotogrāfija dizaina menedžmentā. Trīs dizaina metodes darbā ar fotogrāfiju. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Personīgā projekta “maketa” veidošana un precizēšana (individuālais un grupu darbs). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, veidojot dažādus īslaicīgus projektus darbnīcu/semināru laikā studentu grupās, un kā noslēguma darbs patstāvīgi profesionāli jāīsteno savs dizaina-foto projekts, apliecinot savu izpratni par laikmetīgajām tendencēm dizaina nozarē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Līdzdalība lekcijās. • Līdzdalība un aktivitātes semināros. • Radošais projekts – dizaina-foto projekts, tā atbilstība kursa saturam, izpildes nosacījumiem un kvalitātes kritērijiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Atpazīt, pārzināt, salīdzināt dažādus dizaina veidus, dizaina un fotogrāfijas saikni laika griezumā. Definēt, diskutēt, analizēt par dizaina uzdevumiem fotoprojektu veidošanas, prezentācijas procesā, kā arī par fotogrāfijas nozīmi dizaina menedžmentā, reklāmā, grafiskajā dizainā, ilustrācijā. Pārzināt, pamatot fotogrāfijas un dizaina pielietošanu konstruējot vēstījumus internetā, digitālajos un drukātajos medijos, personīgajos projektos. Atpazīt, izskaidrot, salīdzināt dizaina paņēmienus fotoprojektu attēlošanā. Pārzināt, salīdzināt, pielietot, pamatot dizaina metodes, izmantojot fotogrāfiju un veidojot projektus un vēstījumus drukātajos un digitālajos medijos. | ||||||||
Prasmes: | Patstāvīgi iecerēt, plānot un realizēt dizaina-fotogrāfijas projektu realizāciju. Savākt, atlasīt, izprast un pasniegt informāciju par dizainu un fotogrāfijas mijedarbību, esošām dizaina metodēm fotogrāfijas izmantošanā dizainā. Izveidot vēstījumus/patstāvīgus projektus izmatojot fotogrāfiju un dizaina paņēmienus atbilstoši darba tirgus prasībām, vajadzībām un kvalitātei. Veidot jaunus paņēmienus dizaina un fotogrāfijas izmantošanā attīstot projektus un vēstījumus drukātajos un digitālajos medijos. | ||||||||
Kompetences: | Izvērtēt dizaina analogus, piemērojot informāciju foto-dizaina darbu veidošanai. Atbildība par savāktās un sniegtās informācijas kvalitāti, informācijas avotu vērtību un atbilstību, kā arī pret tās eventuālajiem efektiem. Kritiska attieksme pret dizainā izmantoto metožu saturu un formu. Paškritiska attieksme pret dizaina projektos ietvertās informācijas vērtību un atbilstību lietotāju vajadzībām. Atbildīga, uz zināšanām balstīta tehnoloģiju un metožu pielietošana projektu veidošanas procesā. Spēja autonomi un atbildīgi producēt dizaina un fotogrāfijas projektus (fotogrāmatas, mājas lapas). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | David. B.Berman, Do good design. How Designers Can Change the World, New Riders, Berkley, California, 2009 | ||||||||
2 | Volijs Olinss, Par zīmolu, Neputns, 2003 | ||||||||
3 | Paul Harris & Gavin Ambrose, The Fundamentals of Graphic Design, AVA Publishing, United Kingdom, 2009 | ||||||||
4 | Timothy Samara, Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop, Rockport Publishers, New York, 2005 | ||||||||
5 | Victor Burgin, The Camera: Essence and Apparatus, MACK, 2018 | ||||||||
6 | Paul McNeil, The Visual History of Type,Laurence King Publishing, 2017 | ||||||||
7 | Henrik Kubel & Scott Williams, Type: New Perspectives in Typography, Laurence King Publishing, 2015 | ||||||||
8 | Caroline Roberts, Graphic Design Visionaries, Laurence King Publishing, 2015 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jon Krasner (2008), Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, 2nd Edition, Focal Press, | ||||||||
2 | Steven Heller (2004), Design Literacy: Understanding Graphic Design, Allworth Press, New York | ||||||||
3 | Bryony Gomez-Palacio & Armin Vit (2011), Graphic Design, Referenced: A Visual Guide to the Language, Applications, and History of Graphic Design, Rockport Publishers, New York | ||||||||
4 | Michael Beirut, William Drenttel, Steven Heller (2007), Looking Closer 5: Critical Writings on Graphic Design (Bk. 5), Allworth Press, United Kingdom | ||||||||
5 | Robin Landa (2010), Graphic Design Solutions, Wadsworth Publishing, United Kingdom practical skills in and knowledge of photographic processes and equipment and the safe handling of people and equipment in photographic environments such as studios and location settings; | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | - |