.
Studentu medijs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.05.2024 16:10:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_202 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorija | Mērķauditorija: | Tirgzinības un reklāma; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marta Herca | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts kurss "Ievads studijās un specialitātē". | ||||||||
Mērķis: | Studentu medijs darbojas kā laboratorija, kur studenti izmēģina savus spēkus kvalitatīvu mediju materiālu veidošanā. Kursa laikā students iemācās no idejām attīstīt stāstu, plānot materiāla vākšanu, veikt apstrādi, strādāt ar tekstu, fotogrāfiju un skaņu, un novest darbu līdz publicēšanai. Pirmajā semestrī studenti veido intervijas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | RSU Studentu medija "Skaļāk" darbības principi, žurnālistikas ētika | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Intervijas pamatprincipi, žanri | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Gatavošanās intervijai - temata izpēte, biogrāfijas izpēte, sarunas struktūra, jautājumu gatavošana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Intervijas tehniskā apstrāde - teksta šifrēšana, rediģēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Valoda, teksts. Virsrakstu un ievadteksta veidošana, teksta izkārtojums | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | RSU Studentu medija "Skaļāk" darbības principi, žurnālistikas ētika | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Intervijas pamatprincipi, žanri | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Gatavošanās intervijai - temata izpēte, biogrāfijas izpēte, sarunas struktūra, jautājumu gatavošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Intervijas tehniskā apstrāde - teksta šifrēšana, rediģēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Valoda, teksts. Virsrakstu un ievadteksta veidošana, teksta izkārtojums | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa laikā students izstrādā vienu kvalitatīvu interneta medija stāstu ar performances elementiem, sagatavo to publicēšanai Studentu medijā un sociālajos medijos. Precīzs uzdevums un vērtēšanas kritēriji - pirmajā nodarbībā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība nodarbībās un mazie mājasdarbi (30%); Publikācija (70%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti saprot un spēj pielietot performances elementu priekšrocības stāstā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti spēj veidot stāstu, pielietojot visas līdz šim apgūtās formas - audio, foto, video, teksts, grafika, animācija - un nebaidās eksperimentēt. | ||||||||
Kompetences: | Spēj profesionālā valodā veikt saturisku un tehnisku multimediāla stāsta analīzi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ward, Frazer. No Innocent Bystanders: Performance Art and Audience. 2012 (PRIMO) | ||||||||
2 | Apple, J., Lapalma M. Performance / Media / Art / Culture: Selected Essays. 2019 (PRIMO) | ||||||||
3 | Spencer, C., Meskimmon M., Jones, A. Beyond the Happening: Performance Art and the Politics of Communication. 2020. (PRIMO) | ||||||||
4 | Rosenberg, Tiina. Don’t Be Quiet, Start a Riot! 2016. (PRIMO) |