.
Sociālantropoloģiska ekspedīcija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.03.2024 15:03:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_215 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Guntra Anda Aistara | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējs ievads antropoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot iespēju studentiem pasniedzēja vadībā iegūt pieredzi praktiskā lauka darbā ekspedīcijas formā, kā arī iegūto datu apkopošanā un analīzē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Lauka darbs | Nodarbības | 15.00 | pētījuma vieta | |||||
2 | Pieredzes un teorētiskās literatūras analīze | Nodarbības | 5.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti piedalās lauka darbā (ekspedīcijā), piedaloties tās organizēšanā, veic novērojumus un intervijas; Studenti veic lauka darba materiālu apkopošanu; Studenti veic lauka darba materiālu analīzi, apkopojot tās rezultātus noslēguma atskaitē, kas kalpo kā eksāmens. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība etnogrāfiskajā ekspedīcijā - 75%. Lauka darba atskaite - 25%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni par antropoloģijas nozares esošo aktuālo jaunāko tendenču stāvokli šādās jomās: Novērojums, līdzdalīgais novērojums, datu fiksēšana un apkopošana; datu analīze un apkopošana, kas veido pamatu radošai domāšanai un pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē. | ||||||||
Prasmes: | Spēj, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus antropoloģiskā lauka darbā, parādīt prasmes, kas pētniecības problēmām ļauj rast radošus risinājumus, ar kolēģiem pārrunāt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus lauka darbā, spēj veikt vai pārraudzīt tādas lauka darba aktivitātes, kurās iespējamas neprognozējamas izmaiņas. | ||||||||
Kompetences: | Spēj formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas antropoloģiskā lauka darba kontekstā, atlasīt nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem | ||||||||
2 | Bernard, H. Russell. 2018. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. Lanham, MD: AltaMira Press. | ||||||||
3 | Robben, Antonius C. G. M. un Jeffrey A. Sulka. 2007. Ethnographic fieldwork: an anthropological reader. Malden, MA: Blackwell Pub. | ||||||||
4 | Emerson, Robert R., Rachel I. Fretz and Linda L. Shaw. 1995. Writing ethnographic fieldnotes. Chicago: University of Chicago Press. | ||||||||
5 | O’Reilly, Karen. 2012. Ethnographic methods. 2nd Ed. New York: Routledge. | ||||||||
6 | Downey, Greg, Mmonica Dalidowicz and Paul H. Mason. 2014. "Apprenticeship as method: embodied learning in ethnographic practice". Qualitative Research 15 (2): 183–200. doi:10.1177/1468794114543400. |