Pārlekt uz galveno saturu

Organizāciju teorija un vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:32
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_244LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Organizāciju un sabiedriskās pārvaldes socioloģijaMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ivans Jānis Mihailovs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Stratēģiskajā vadībā un sociālajā psiholoģijā.
Mērķis:
Sniegt ieskatu dažādās organizāciju vadīšanas teorijās un pieejās, tās papildinot ar ieskatu personības attīstības teorijā, ko studējošais vēlāk praktiski var izmantot ikdienā, sastopoties ar dažādām situācijām un risinot problēmas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads, organizāciju teoriju apskats. Lēmumu pieņemšana.Lekcijas2.00auditorija
2Organizācijas biheiviorālā (uzvedības) teorija. Mērķu uzstādīšanas teorija.Lekcijas2.00auditorija
3Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Darbinieku iesaiste.Nodarbības2.00auditorija
4Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas.Nodarbības2.00auditorija
5Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas.Lekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
50% Grupu prezentācija par iepriekš izvēlētu tēmu, balstoties uz piedāvātajiem un paša sameklētajiem materiāliem. Prezentācijas saturs: tēmas izklāsts un kritisks tās izvērtējums, balstoties uz personisko profesionālo pieredzi un teoriju. 50% Individuāls darbs par vienas izvēlētas organizāciju teorijas pielietošanu konkrēta uzņēmuma analīzē. Papildus jāizvērtē vadītāja lomu organizācijas mērķu sasniegšanā. Darbs paredz papildus literatūras studijas, kritisku analīzi un pašrefleksiju.
Vērtēšanas kritēriji:
50% grupu prezentācija, 50% individuālais darbs. Teorijas izklāsts un kritiska organizācijas darbības analīze.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie pārzina galvenās organizāciju vadības teorijas, organizācijas un indivīda mijiedarbību un tās ietekmi ārējā vidē.
Prasmes:Studējošie patstāvīgi pielieto teorētiskās zināšanas reālajā profesionālās darbības vidē, analizējot sevi un savu rīcību, kā arī vadītāja profesionālās prasmes un nepieciešamās personības iezīmes.
Kompetences:Studējošie izprot vadītāja personības ietekmi un mijiedarbību ar organizācijas darbību un tās rezultātiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. – Jelgava: Organization Development Academy, 2008. – 327 lpp.
2Ešenvalde I. Pārmaiņu vadība. R.: Jāņa Rozes apgāds, 2007.
3Helers R. Vadībzinības. Rokasgrāmata. Viss par uzņēmējdarbību un vadību. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 256 lpp.
4Tsoukas, H., Knudsen, C. (eds.). The Oxford Handbook of Organization Theory: Meta- Theoretical Perspectives, Oxford University Press, 2003
5Hatch, M.J., Cunliffe, A. (eds). Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives 2nd ed. Oxford University Press, 2006
6Scott, W.R. 2003. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems. Pearson.
7Uzņēmēja rokasgrāmata, Latvijas investīciju attīstības aģentūra, 2018, pieejams tiešsaistē: http://www.liaa.gov.lv/lv/biznesa-abc/uznemeja-rokasgramata
Papildu literatūra
1Bromiley, P. 2005. The behavioral foundations of strategic management. Oxford, UK:Blackwell Publishing.
2Donaldson, L. 2001. The Contingency Theory of Organizations. Thousand Oaks, CA: Sage.
3Latham, G. P. 2004. Motivate employee performance through goal-setting. In E. A. Locke (Ed.), The Blackwell handbook of principles of organizational behavior: 107-119. Oxford, UK: Blackwell Publishing.
4Ferreira, A. and Otley, D. (2009) The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis, Management Accounting Research, Vol. 20, p. 263-282
5R. Dimbleby, G. Burton. More than words: An introduction to communication. London: Routledge, 2007
Citi informācijas avoti
1pēc izvēles