.
Dokumentālā fotogrāfija un fotožurnālistika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:53
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_264 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt studentu vizuālo valodu un teorētiskās un praktiskās zināšanas par dokumentālo fotogrāfiju kā vienu no šodienas spēcīgākajiem komunikācijas instrumentiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos. Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Stāsta elementi fotogrāfijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem. Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Preses fotogrāfiju analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotostāsta veidošanas pamatprincipi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Fotostāsta pilnveidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos. Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Stāsta elementi fotogrāfijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem. Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Preses fotogrāfiju analīze. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotostāsta veidošanas pamatprincipi. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Fotostāsta pilnveidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, veidojot fotostāstu par kādu no sabiedrībā aktuālām tēmām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Līdzdalība lekcijās. • Līdzdalība un aktivitātes semināros. • Radošais projekts – fotostāsta izveidošana, tā atbilstība kursa saturam. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Pārzināt dokumetālās fotogrāfijas lomu sociālu, ekonomisku un politisku problēmu atspoguļošanā. • Izprast dokumentālās fotogrāfijas pamatuzdevumus un atšķirības no citiem fotogrāfijas žanriem. • Analizēt un salīdzīnāt fotogrāfijas un teksta attiecības presē. • Diskutēt un definēt dažādus naratīva paņēmienus fotogrāfijās. | ||||||||
Prasmes: | • Pastāvīgi radīt fotogrāfijas par vienotu tēmu, lai komunicētu kādi sociāli, ekonomiski vai politiski nozīmīgu problēmu. • Izveidot fotogrāfijas atbilstoši fotoziņu aģentūru prasībām. • Kritiski analizēt fotogrāfijas izmantošanu medijos. • Atšķirt dažādus vēstījumus un kontekstus fotogrāfijas reprezentācijā. | ||||||||
Kompetences: | • Izvērtēt realitāti, piemērojot informāciju fotostāsta veidošanai. • Kritiska attieksme pret fotogrāfijām medijos. • Paškritiska attieksme pret savu fotogrāfiju atbilstību vispārpieņemtajiem kvalitātes kritērijiem. • Noteikt fotogrāfiju spēju artikulēt kādu vēstījumu un šī vēstījuma nozīmības izvērtēšanu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Barthes, Roland. (1977). Image, Music, Text. London: Fontana Press. | ||||||||
2 | Barthes, Roland. (1972). Mythologies. London: Cape. | ||||||||
3 | Bate, David (2009) Photography: The Key Concepts London: Berg | ||||||||
4 | Baudrillard, Jean (1981) Simulacra and Simulations, trans. Paul Foss, Paul Patton and Philip. Beitchman. New York: Semiotext(e) | ||||||||
5 | Berger, John (1990) Ways of Seeing, London: Penguin | ||||||||
6 | Bull, Stephen (2010) Photography London: Routledge. | ||||||||
7 | Burgin, Victor (1982) Thinking Photography. Basingstoke: Macmillan | ||||||||
8 | Campany, David (ed.). (2003). Art and Photography. London: Phaidon. | ||||||||
9 | Frank, Robert. (1978). The Americans. Millerton, New York: Aperture. | ||||||||
10 | Gefter, Philip (2009). Photography After Frank, New York: Aperture | ||||||||
11 | Marien, Mary Warner. (2006) Photography: A Cultural History. London: Laurence King. Marien, Mary Warner. (2012) 100 Ideas that Changed Photography. New York: Aperture Nagal, Tanya (2012) The New Street Photography Manifesto. London: Ilex | ||||||||
12 | Roberts, John Charles. (1998). The Art of Interruption: Realism, Photography and the Everyday. Manchester: Manchester University Press. | ||||||||
13 | Shore, Stephen (2007). The Nature of Photograohs, London: Phaidon | ||||||||
14 | Wells, Liz (ed.). (2009) Photography: A Critical Introduction. 4th edition, London: Routledge | ||||||||
15 | Williams, Val. (2002). Martin Parr. London: Phaidon. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | - | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | - |