Pārlekt uz galveno saturu

Dokumentālā fotogrāfija un fotožurnālistika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:53
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_264LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Alnis Stakle
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav.
Mērķis:
Attīstīt studentu vizuālo valodu un teorētiskās un praktiskās zināšanas par dokumentālo fotogrāfiju kā vienu no šodienas spēcīgākajiem komunikācijas instrumentiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos. Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.Lekcijas4.00auditorija
2Stāsta elementi fotogrāfijā.Nodarbības1.00auditorija
3No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem. Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija.Lekcijas2.00auditorija
4Preses fotogrāfiju analīze.Nodarbības1.00auditorija
5Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums.Lekcijas1.00auditorija
6Fotostāsta veidošanas pamatprincipi.Nodarbības1.00auditorija
7Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis.Lekcijas1.00auditorija
8Fotostāsta pilnveidošana.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos. Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.Lekcijas2.00auditorija
2Stāsta elementi fotogrāfijā.Nodarbības1.00auditorija
3No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem. Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija.Lekcijas1.00auditorija
4Preses fotogrāfiju analīze.Nodarbības0.50auditorija
5Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums.Lekcijas1.00auditorija
6Fotostāsta veidošanas pamatprincipi.Nodarbības0.50auditorija
7Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis.Lekcijas1.00auditorija
8Fotostāsta pilnveidošana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, veidojot fotostāstu par kādu no sabiedrībā aktuālām tēmām.
Vērtēšanas kritēriji:
• Līdzdalība lekcijās. • Līdzdalība un aktivitātes semināros. • Radošais projekts – fotostāsta izveidošana, tā atbilstība kursa saturam.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:• Pārzināt dokumetālās fotogrāfijas lomu sociālu, ekonomisku un politisku problēmu atspoguļošanā. • Izprast dokumentālās fotogrāfijas pamatuzdevumus un atšķirības no citiem fotogrāfijas žanriem. • Analizēt un salīdzīnāt fotogrāfijas un teksta attiecības presē. • Diskutēt un definēt dažādus naratīva paņēmienus fotogrāfijās.
Prasmes:• Pastāvīgi radīt fotogrāfijas par vienotu tēmu, lai komunicētu kādi sociāli, ekonomiski vai politiski nozīmīgu problēmu. • Izveidot fotogrāfijas atbilstoši fotoziņu aģentūru prasībām. • Kritiski analizēt fotogrāfijas izmantošanu medijos. • Atšķirt dažādus vēstījumus un kontekstus fotogrāfijas reprezentācijā.
Kompetences:• Izvērtēt realitāti, piemērojot informāciju fotostāsta veidošanai. • Kritiska attieksme pret fotogrāfijām medijos. • Paškritiska attieksme pret savu fotogrāfiju atbilstību vispārpieņemtajiem kvalitātes kritērijiem. • Noteikt fotogrāfiju spēju artikulēt kādu vēstījumu un šī vēstījuma nozīmības izvērtēšanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Barthes, Roland. (1977). Image, Music, Text. London: Fontana Press.
2Barthes, Roland. (1972). Mythologies. London: Cape.
3Bate, David (2009) Photography: The Key Concepts London: Berg
4Baudrillard, Jean (1981) Simulacra and Simulations, trans. Paul Foss, Paul Patton and Philip. Beitchman. New York: Semiotext(e)
5Berger, John (1990) Ways of Seeing, London: Penguin
6Bull, Stephen (2010) Photography London: Routledge.
7Burgin, Victor (1982) Thinking Photography. Basingstoke: Macmillan
8Campany, David (ed.). (2003). Art and Photography. London: Phaidon.
9Frank, Robert. (1978). The Americans. Millerton, New York: Aperture.
10Gefter, Philip (2009). Photography After Frank, New York: Aperture
11Marien, Mary Warner. (2006) Photography: A Cultural History. London: Laurence King. Marien, Mary Warner. (2012) 100 Ideas that Changed Photography. New York: Aperture Nagal, Tanya (2012) The New Street Photography Manifesto. London: Ilex
12Roberts, John Charles. (1998). The Art of Interruption: Realism, Photography and the Everyday. Manchester: Manchester University Press.
13Shore, Stephen (2007). The Nature of Photograohs, London: Phaidon
14Wells, Liz (ed.). (2009) Photography: A Critical Introduction. 4th edition, London: Routledge
15Williams, Val. (2002). Martin Parr. London: Phaidon.
Papildu literatūra
1-
Citi informācijas avoti
1-