.
Sporta bioķīmija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.06.2020 13:31:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_113 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dina Berloviene | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf![]() ![]() | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ķīmija, bioloģija un fizika vidusskolas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas par cilvēka organisma eksistences molekulāriem pamatiem, uzskatot vielmaiņas procesus par dzīvības būtiskāko priekšnoteikumu, par šo procesu regulāciju un izmaiņām patoloģiju gadījumos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Metabolisma procesi un enerģētika cilvēka organismā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ogļhidrātu metabolisms aknās un muskuļos. Aerobos un anaerobos apstākļos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Lipīdu metabolisma nozīme. Ketonvielas, to funkcija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Proteīnu metabolisms. Muskuļu bioķīmija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Enzīma Sukcinātdehidrogenāzes pierādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Laktāta pierādīšana muskuļos. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ketonvielu pierādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Kreatinīna pierādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Metabolisma procesi un enerģētika cilvēka organismā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ogļhidrātu metabolisms aknās un muskuļos. Aerobos un anaerobos apstākļos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Lipīdu metabolisma nozīme. Ketonvielas, to funkcija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Proteīnu metabolisms. Muskuļu bioķīmija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Enzīma Sukcinātdehidrogenāzes pierādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Laktāta pierādīšana muskuļos. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ketonvielu pierādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Kreatinīna pierādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga teorētisko tēmu apguve, izmantojot citus avotus, kā zinātniskās grāmatas, publikācijas. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Dalība praktiskās nodarbībās, uzdevumu risināšana; 2. Rakstiski, starpposmu pārbaudes darbi; 3. Gala pārbaudījumā rakstisks, daudzjautājumu eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst zināšanas: teorētiskās – konkrēti par: bioenerģētiskiem procesiem organismā ogļhidrātu, tauku un proteīnu metabolismu; pēc kādiem principiem notiek metabolisma procesu bioķīmiskā regulācija. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā students pielietos iegūtās teorētiskās zināšanas praksē: Mācēs izskaidrot organismā notiekošos procesus: • organismā ogļhidrātu, tauku un proteīnu metabolismu; • kā no glikozes organisms var iegūt enerģiju, to izmaiņas aerobos un anaerobos apstākļos un kā notiek glikozes rezervju veidošanās process; • kā no taukiem organisms iegūs enerģiju; • kā organismā nonāk aminoskābes, to izmantošanas ceļi; Spēs novērtēt hormonu lomu metabolismā. | ||||||||
Kompetences: | Students spēs izmantot iegūtās zināšanas, prasmes darba un mācību situācijās un profesionālajā attīstībā. Spēs patstāvīgi spriest par metabolisma gaitu dzīvā organismā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | R.K. Murray, D.K. Granner, P.A. Mayes, V.W. Rodwell. Harper’s biochemistry (28th edition by Appleton & Lange, Stamford, CT), 2010: 704. | ||||||||
2 | T.M. Devlin. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations (Wiley – Liss; 7 edition), 2010: 1240. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | PUB MED un citas datu bāzes. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | e-studijas (http://estudijas.rsu.lv/). | ||||||||
2 | R.A. Harvey, D.R. Ferrier. Lippincott's Illustrated Reviews: Biochemistry(Lippincott's Illustrated Reviews Series), 2010: 544. |