.
Rehabilitācijas pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.05.2024 09:01:13
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_330 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dina Berloviene | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Normālajā anatomijā, fizioloģijā, klīniskajā medicīnā, patoloģiskā fizioloģija. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt zināšanu apguvi par rehabilitācijas pamatjēdzieniem un rehabilitācijas tehnoloģiju pielietošanu, veidot izpratni rehabilitācijas procesa norisē, iepazīstināt studentus ar baseina terapiju kā vienu no rehabilitācijas metodēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rehabilitācijas aprūpes organizācija; rehabilitācijas komanda, funkcionālie speciālisti, profesionālā kompetence; masiera loma rehabilitācijas aprūpē. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Klienta funkcionālo spēju novērtēšana. Starptautiskās funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācijas (SFK) pielietojums. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Funkcionālo spēju novērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Rehabilitācijas pamatprincipi, metodes un vingrinājumi dažāda profila pacientiem. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Rehabilitācijas metodika pie stājas traucējumiem un muguras problemātikas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar studiju materiāliem, speciālo literatūru, interneta resursiem, izvērtējot novitātes rehabilitācijas aprūpē un funkcionālās veselības novērtēšanu. Patstāvīgo darbu izstrāde (shēma/prezentācija) par klienta funkcionālo spēju novērtēšanu, stājas novērtēšanu un iespējamām problēmām rehabilitācijas pacientu aprūpē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju, praktisko nodarbību obligāts apmeklējums. Tiek vērtēta studentu prasme aprakstīt rehabilitācijas pamatprincipus dažāda profila pacientiem un novērtēt pacienta funkcionalitāti, sekmīgi nokārtoti kursa pārbaudījumi - 50%. Eksāmens (tests) - 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj aprakstīt rehabilitācijas aprūpes organizāciju, rehabilitācijas etapus un rehabilitācijas komandu; definēt masiera lomu rehabilitācijas aprūpē; atpazīt Starptautiskās funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju; aprakstīt funkcionālo spēju novērtēšanu; fizikālās terapijas metodes; aukstuma un siltuma terapijas pielietošanas indikācijas un kontrindikācijas; atpazīt stāju raksturojošās pazīmes; izklāstīt rehabilitācijas pamatprincipus un iespējamās problēmas dažāda profila pacientiem. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot veikt vienkāršus testus klienta fiziskā funkcionālā spēju un ikdienā nepieciešamo aktivitāšu novērtēšanai; demonstrēt vienkāršus vingrinājumus dažāda profila klientiem; pielietot aukstuma un siltuma terapijas metodes pamatprincipus; ilustrēt stāju raksturojošās pazīmes; atpazīt stājas traucējumus un veikt to korekciju, pielietojot masāžas procedūras. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj novērtēt iespējamās problēmas rehabilitācijas aprūpē; veikt stājas novērtēšanu; pielietot vienkāršus vingrinājumus un rehabilitācijas pamatus masiera darbā rehabilitācijas aprūpē; izmantot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas profesionālā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga: Nacionālais Medicīnas Apgāds, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Gūtenbrūners K., Glēzeners Ž. Ž. Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. Rīga: 2. Nacionālais Medicīnas Apgāds, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija, 2020. | ||||||||
4 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Rīga: Pasaules Veselības organizācija, 2003. 299 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation. Edited by Randall L. Braddom. Elsevier/Saunders 2020. 1506 p. | ||||||||
2 | International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Studiju materiāli |