.
Ievads psiholoģijā un socioloģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.07.2021 09:40:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_405 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Sociālā psiholoģija | Mērķauditorija: | Māszinības; Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ieva Pelīte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt studentiem izpratni par socioloģijas teorijām, sociālās psiholoģijas pamatjēdzieniem, cilvēka socializācijas procesu, veidot priekšstatu par psiholoģijas zinātni, tās saikni ar citām zinātnēm, cilvēka kognitīvo un emocionālo sfēru un personību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads psiholoģijā. Jēdzieni “psihe” un “psiholoģija”. Psiholoģija kā zinātne. Ieskats psiholoģijas vēsturē. Psiholoģijas skolas un virzieni. Psiholoģijas saikne ar citām zinātnēm. Psiholoģijas nozares. Psihiskās aprūpes speciālisti (psihologs, psihoterapeits, psihiatrs) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Cilvēka izziņas darbība (kognitīvā sfēra). Sajūtas, to būtība, veidi. Uztvere, tās būtība, veidi, ilūzijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Uzmanība, tās veidi. Atmiņa, tās pamatprocesi, likumsakarības, veidi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Socioloģija kā zinātne, socioloģijas teorijas. Sociālās psiholoģijas attīstības vēsture | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | "Es" izpratne (V. Džeimsa koncepcija, mūsdienu sociālās psiholoģijas uzskati), Es koncepcija, identitāte, pašvērtējums, pretenziju līmenis | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Personības sociālizācija, to ietekmējošie faktori | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Intelekts. Intelekta teorijas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Domāšana, tās veidi, īpatnības. Domāšanas operācijas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Emocijas un jūtas. Afektīvo procesu bioloģiskais pamats. Emocionālie stāvokļi. Jūtas, to veidi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Motivācija. Vajadzības | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Personība. Personības teorijas. Galvenie jēdzieni. Personības struktūra | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Temperaments. Raksturs | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Statuss, tā nozīme. Sociālās lomas, to veidi, lomu konflikti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Personības sociāli-psiholoģiskā attīstība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Attieksme un sociālā ietekme | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Sociālās grupas un grupu procesi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti grupā, patstāvīgā darba ietvaros, veic socializācijas procesa daudzpusīgu analīzi, to saistot ar psiholoģijas atziņām, prezentē nodarbībā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtējums par 2 prezentācijām – 15% x 2= 30% Vērtējums par aktivitāti praktiskajās nodarbībās – 20% Vērtējums par personāža analīzi, saistībā ar kursā apgūtajām tēmām – 20% Vērtējums mutiskā eksāmenā – 30% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Atpazīst socioloģijas teorijas, sociālās psiholoģijas pamatjēdzienus. Izprot cilvēka socializācijas procesu, kā arī psiholoģijas kā zinātnes nozīmi. Izprot pētīšanas metodes, psiholoģijas vēsturi, cilvēka kognitīvo un emocionālo sfēru, personību. | ||||||||
Prasmes: | Orientēsies socioloģijas teorijās, sociālās psiholoģijas pamatjēdzienos un cilvēka socializācijas procesa dinamikā, kā arī vispārīgās psiholoģijas pamatjēdzienos, cilvēka kognitīvās un emocionālās sfēras, personības pamatjēdzienos. | ||||||||
Kompetences: | Integrēs socioloģijas teorijas, sociālās psiholoģijas pamatjēdzienus, vispārīgās psiholoģijas aspektus veselības aprūpes procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs. Psiholoģija 1 pamatjautājumi - teorijas un pētījumi. Zvaigzne ABC, 2015 | ||||||||
2 | Autoru kolektīvs. Psiholoģija 2 pamatjautājumi - personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Zvaigzne ABC, 2015 | ||||||||
3 | Autoru kolektīvs. Psiholoģija 3 - Lietišķas jomas. Zvaigzne ABC, 2015 | ||||||||
4 | Auziņa R. Personības psiholoģija. Banku augstskola, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Pļaveniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagoģiem. Raka, 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Reņģe V, Sociālā psiholoģija. Zvaigzne ABC, 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Reņģe V. Psiholoģija : personības psiholoģija : lekciju kurss. Zvaigzne ABC, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Sudraba V. Veselības psiholoģija: teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU, 2019 | ||||||||
2 | Autoru kolektīvs. Veselības psiholoģija. Rīga, RSU, 2016. | ||||||||
3 | Autoru kolektīvs: Psiholoģijas vēsture. Zvaigzne ABC, 2016 | ||||||||
4 | Garleja R. Cilvēkpotenciāls sociālā vidē, Raka, 2006. |