.
Konflikti un to risināšanas stratēģijas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.04.2019 08:56:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_627 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi; Māszinības; Sporta treneris; Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ērika Gintere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihes bioloģiskie pamati. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt studentu konfliktu vadības kompetenci lietišķajā saskarsmē problēmu risināšanā, nodrošināt iespēju studentiem pilnveidot komunikatīvo kompetenci saziņas procesa efektīvai veicināšanai profesionālajā darba vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzņēmuma/ organizāciju kultūra: kooperācija un konkurence. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Autoru teoriju salīdzinājums par konfliktiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Konfliktu menedžments: konflikta jēdziens, struktūra, dinamika, nesaskaņu diagnoze, konfliktu klasifikācijas un veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Destruktīvās un konstruktīvās konfliktu risināšanas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Sarunu menedžments: sadarbības un dialoga komunikācijas principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Konstruktīvās kritikas modelis. Konstruktīvās konfrontācijas modelis. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Efektīva konfliktu vadība. Individuālie uzvedības modeļi konfliktsituācijās. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Manipulācijas stratēģijas un veidi. Lietišķo attiecību veidošanas stratēģijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Vidutāja piesaistes modelis. Mediācija konfliktu risināšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | 4 soļu konflikta risināšanas modelis. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Sarunu vadīšanas prasmju attīstošie vingrinājumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Konflikta gadījumu analīze. Mediācija profesionālajā saziņā. Videomateriāla analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Izanalizēt 3 literatūras avotus no piedāvātā literatūras saraksta, izstrādāt tēzes grupu darbam un diskusijai. 2. Referāta izstrāde un prezentācija konfliktu vadības procesu nodrošināšanā profesionālajā vidē: profesionālās vajadzības un komunikācija. 3. Konfliktsituāciju analīze un konfliktu risināšana paredzot, argumentējot rezultātu. 4. Konflikta metodiku izpilde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Konfliktu vadības prasmju prezentācija. Praktisko darbu rezultāti semestra laikā (25%), par piedalīšanos semināros (25%) un eksāmena (rakstveidā) rezultāts (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Konfliktu teorijas profesionālās saziņas īstenošanai, efektīvas komunikācijas nodrošināšanā un konfliktregulējošās komunikācijas vadībā. | ||||||||
Prasmes: | • Veicinās iniciatīvu jaunu risinājumu meklēšanā sabiedrībā, izprotot savus iekšējos resursus. • Uzlabos spēju identificēt konflikta cēloņus profesionālajā darbībā. • Spēs analizēt sociālo mijiedarbību konflikta situācijās profesionālajā vidē. • Nostiprinās spēju vadīt konstruktīvu dialogu profesionālajā saziņā. • Pilnveidos spēju nodrošināt pozitīvu mijiedarbību profesionālajā saziņā. | ||||||||
Kompetences: | Integrēs praksē kompetences konfliktu diagnosticēšanā, vadībā, risināšanā. Mediāciju kompetences. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Leiendekers, A. Konfliktu vadība. Rīga: Mācību centrs „Miervidi”, 2016. 199 lpp. | ||||||||
2 | Teobalds, T., Kūpers, K.(2008). Apklusti un klausies: patiesība par to, kādai ir jābūt saskarsmei darbavietā. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 200 lpp | ||||||||
3 | Untāls, E. (2017). Korporatīvās pasakas. Tavas jaunās dzīves sākums. Rīga: Zvaigzne ABC, 302 lpp | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Losons, K. Prasme sadarboties ar sarežģīta rakstura cilvēkiem. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010. 101 lpp. |