Pārlekt uz galveno saturu

Profesionālais stress un stresa vadīšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.04.2019 09:13:44
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_628LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija; Ārstniecība; Sporta treneris; Medicīnas pakalpojumi; Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ērika Gintere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihes bioloģiskie pamati.
Mērķis:
Paplašināt studentu zināšanu redzējumu par krīzes situācijām, izprotot stresa vadīšanu un laika plānošanas nozīmes saistību ar izdegšanas simptomātiku profesionālajā vidē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Stresa simptomi un izpausmes. Stresa ietekme uz personas pašsajūtu un sasniegumiem.Lekcijas1.00auditorija
2Domāšanas pašregulācija. Stresa līmeņa saistība ar domāšanas veidu un dzīves stilu.Lekcijas1.00auditorija
3Stresa ietekme uz veselību. Fiziskie, psiholoģiskie traucējumi.Lekcijas1.00auditorija
4Emociju apzināšanās - emocionālās inteliģences loma stresa vadīšanā.Lekcijas1.00auditorija
5Stresa veidi un izpausmes. Stresa negatīvie un pozitīvie aspekti. Stresa menedžmenta tehnikas un pozitīvo resursu aktualizēšana.Lekcijas1.00auditorija
6Indivīda psiholoģiskā noturība, problēmu risināšanas metodikas.Nodarbības1.00auditorija
7Laika vadības mērķi, emocionālais intelekts, laika vadības metodes. Laika plānošanas sistēma, dienas plānošana, vadības principu koncepcija, mērķu izpratne.Nodarbības2.00auditorija
8Profesionālās izdegšanas pazīmes, pakāpes, riska grupas, veicinošie faktori. Profesionālās izdegšanas profilakse un novēršana.Nodarbības2.00auditorija
9Psihoemocionālie darba vides riski.Nodarbības2.00auditorija
10Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana.Nodarbības2.00auditorija
11Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Seljē teorijas analīze. 2. Stresa teoriju salīdzinoša analīze. 3. Izanalizēt ar piemēriem jēdzienu saistību: stress, laika plānošana, konfliktu būtība, profesionālā izdegšana medicīnā, stereotipi mūsdienu socializācijas procesā, balstoties uz autoru teorijām. 4. Stresa regulēšanas paņēmieni: izstrādāt prezentāciju.
Vērtēšanas kritēriji:
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā (25%), par piedalīšanos semināros (25%) un eksāmena (rakstveidā) rezultāts (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Stresa vadīšanā un profesionālās izdegšanas novēršanā.
Prasmes:Veicinās iniciatīvu jaunu risinājumu meklēšanā sabiedrībā, izprotot savus iekšējos resursus. Attīstīs vēlmi un spēju tolerantā rīcībā. Pilnveidos savas zināšanas un prasmes laika plānošanas kontekstā. Spēs veiksmīgāk izprast un izvērtēt sevi un sabiedrību saskarsmē. Padziļinās zināšanas par personības vīziju un profesionālo misiju, izprotot cēloņsakarības.
Kompetences:Pratīs praktiski pielietot teorētiskās zināšanas profesionālajā darbībā un reālās dzīves situācijās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Oxington, K. V. (2006) Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc.
2Carson, R. C., Butcher, J. N., & Mineka S. (2004) Abnormal Psychology and Modern Life. Singapore: Pearson Education.
Papildu literatūra
1Blanchard-Fields, F., Mienaltowski, A., & Seay, R. B. (2007) Age differences in everyday problem-solving effectiveness: older adults select more effective strategies for interpersonal problems. Psychological Sciences & Social Sciences, 62 (1), 61-64.